Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda odpískala nový sporťák s Wankelem, namále má i motor sám
6.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf Mazdy vyloučil, že by automobilka mohla přijít se sportovním vozem větším než MX-5. A ani rotační motor pěkné vyhlídky na budoucnost nemá.
Na sklonku 90. let minulého století každá z velkých japonských automobilek nabízela sportovní model, který svým potenciálem nejen vyrovnával, ale v mnoha ohledech také překonával konkurenci z Evropy či Ameriky. Nissan měl svůj Skyline GT-R, u Hondy jste mohli požádat o NSX, v případě Toyoty to byla Supra a Mazda jako zastánce rotačních motorů okouzlovala svět kupátky RX-7 a RX-8. Prozatím však pouze ve dvou případech došlo k návratu.
GT-R R35 si můžete koupit již delší dobu a druhá generace NSX taktéž není nedostupná, na novou Supru musíme vyčkat až do roku 2018. Konat se měl rovněž návrat Wankelu, k tomu ale i přes nedávné zmínky o oficiálním požehnání nedojde. Abychom byli přesní, rotační motor se možná vrátí, ovšem pouze jako součást plug-in hybridního ústrojí. To ale nebude pohánět sportovní vůz, s jeho příchodem totiž Mazda už nepočítá.
Tuto skutečnost potvrdil sám šéf automobilky Masamichi Kogai, dle kterého může dojít k obnovení výroby rotačního motoru, ovšem pouze za předpokladu, že „nepůjde o krátký životní cyklus. Musíme splnit budoucí emisní limity. Stále proto nutíme naše vývojové oddělení, aby se pokusilo překonat problémy spojené s emisemi a spotřebou paliva.“
I kdyby se ovšem Mazdě tento oříšek povedlo rozlousknout, k návratu sportovního kupé to nepovede. Kogai jej zcela vyloučil s tím, že roadster MX-5 osazený konvenčním ústrojím je pro automobilku mnohem zajímavější artikl. Pokud se tedy Wankel skutečně vrátí, pak jen jako pohon generátoru pro elektrický masový model.
Kogai popisuje Mazdu jako „sportovní a unikátní“, v jejím portfoliu ale najdeme pouze jeden takový model, a sice již zmiňovanou MX-5. S ohledem na omezený rozpočet se navíc tato situace nezlepší ani na poli konvenčnějších aut, neboť kromě projektu RX nemá zelenou ani návrat divize MPS.
Místo toho se automobilka hodlá v příštích letech zaměřit na zlepšení loajality zákazníků ve Spojených státech, respektive jejich návratnost pro nové modely, která je aktuálně na úrovni 37 %. Od roku 2011 tak sice došlo k desetiprocentnímu nárůstu, Kogai by chtěl tuto míru do pěti let zvednout na minimálně 60 %. V Japonsku se pro Mazdu více než polovina zákazníků.
Amerika je pro automobilku jedním z nejpodstatnějších trhů. Zajímavé je, že Mazda by chtěla tamní zákazníky nadchnout pro dieselové motory. Z toho důvodu také nová generace CX-5 takovým motorem bude nabízena i v zámoří. Mimo to značka ve spolupráci s Toyotou chystá i elektromobil.
Takové jsou tedy plány Mazdy pro příští roky. Pokud jste tedy fanoušci sportovních vozů ze Země vycházejícího slunce, a zvláště těch s rotačními motory, budete se muset porozhlédnout po trhu s ojetinami. Ceny Mazdy RX-8 přitom v posledních letech výrazně klesaly, po tomto oznámení ale dost možná začnou zase růst.
Nová Mazda RX nakonec nebude...
...Wankel by se ovšem vrátit mohl, jako součást plug-in hybridního ústrojí
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 46 minutami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 2 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 3 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 5 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva