Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 Yusho: 241 koní přímo z továrny
1.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zamlouvá se vám Mazda MX-5, ale neuspokojuje vás její výkon? Pak se tu rýsuje reálná možnost, jak se dostat k více než dvousetkoňové tovární verzi.
V posledních dnech se o Mazdě MX-5 hovoří hlavně v souvislosti s její příští generací, která vznikne ve spolupráci s Fiatem. Jenže to se stane až za několik let, do té doby si budou muset její příznivci vystačit s generací současnou. Ta nabízí i v námi dříve testované, dvoulitrové atmosférické verzi maximálně 118 kW (160 koní) a právě to se rozhodli tvůrci provedení Yusho změnit.
Pokud ji označit za tuning, pak leda tovární, neboť za touto verzí stojí přímo Mazda a Yusho není jméno žádného úpravce, ale japonský výraz pro vítězství. Právě těch byste měli s touto matně bílou MX-5 dosahovat snáze, neboť dostala do vínku mechanický kompresorový kit Flyin' Miata, který pumpuje více vzduchu do motoru pracujícího s novými písty od Cosworthu, odolnějšími ojnicemi, jiným výfukovým potrubím a pochopitelně i upraveným řízením.
Jednotka se tak ve výsledku může pochlubit výkonem až 177 kW (241 koní) při 6 800 ot./min a točivým momentem nejvýše 274 Nm při 5 400 ot./min. To s lehkým roadsterem jistě pořádně zacvičí - nový čas akcelerace na stovku či jakoukoli jinou metu Mazda neuvádí, zmiňuje ale, že Yusho dosáhne rychlosti přes 240 km/h. A to určitě není málo.
Krom vyššího výkonu lepší dynamice vozu pomáhá i upravená převodovka se zkráceným stálým převodem na poměr 4,1:1. A aby vůz vyšší zátěž zvládl, dostal také odolnější spojku. Na silnici se pak má chovat jistěji díky novým tlumičům od Bilsteinu, tužším pružinám a stabilizátorům od Eibachu a 17", matně šedým kolům Motec Nitro obouvajícím semi-slicky Toyo Proxes R888 v rozměru 215/45 R17.
Jak sami vidíte, vůz je do značné míry takovým japonsko-německým mišmašem, a tak pokud se dostane do výroby, bude k dispozici pouze v Německu. Automobilka „vyhrožuje” stokusovou limitovanou edicí se zatím neznámou cenovkou. O výrobě pak zřejmě rozhodne hlavně reakce publika na autosalonu v Lipsku, kde se vůz dnes představil. Od nás dostává jednoznačné ano...







































Vyhrávat s Mazdou MX-5 Yusho na silnici asi nebude problém...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před hodinouNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před hodinouLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 2 hodinamiNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 4 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 5 hodinamiKupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Táhneme na Brusel 04.28. 08:18 - HondaMan
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch