Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans

Nejprodávanější roadster světa se v Las Vegas objevil se světelnou rampou, zkráceným řazením či hasicím a telemetrickým systémem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans

31.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejprodávanější roadster světa se v Las Vegas objevil se světelnou rampou, zkráceným řazením či hasicím a telemetrickým systémem.

V loňském roce japonská automobilka představila na tuningové show SEMA celou plejádu modelů. Mezi nimi figuroval i koncept MX-5 Super20, který minimálně svým startovním číslem 55 skládal hold slavnému speciálu 787B, jenž jako jediný japonský vůz historie vyhrál 24 hodin Le Mans. Obdobnou poctu má vyjádřit i koncept letošní, přičemž již samotný název Super25 naznačuje, že ani Mazdě MX-5 není evoluce cizí.

Co se tedy změnilo? V prvé řadě můžeme zmínit vzhled, který upustil od bílého lakování (startovní číslo 55 ovšem zůstalo zachováno) a raději preferoval červenou. Bílé jsou alespoň „rychlé pruhy“, kterým sekundují černé doplňky. Ve stejném odstínu jsou také 17palcová kola Volk Racing T37, na něž byly obuty pneumatiky BFGoodrich g-Force R1.

Interiér pak dostal mnohem komplexnější ochrannou klec či závodní sedačky Sparco Evo, do nichž vás upoutají šestibodové pásy. Veškerý „tapecírung” šel v rámci odlehčování přes palubu, zachována tak byla kvůli homologačním pravidlům pouze palubní deska. Nový je také sportovní volant bez airbagu, zatímco středová konzole hostí telemetrický systém AiM MXL. Na zadní hliníkové plato se nastěhoval hasicí systém, celý komplet pak završuje instalace světelné rampy PIAA.

Mazda to tedy se závoděním myslí opravdu vážně, kompletní technické parametry ovšem nezveřejnila. Víme tak pouze to, že MX-5 Super25 dostala zkrácené řazení a brzdy Brembo. S ohledem na fakt, že hmotnost by měla klesnout pod tunu, ovšem na zajímavé jízdní zážitky bude stačit i standardní dvoulitrový motor s výkonem 160 koní. Zaručit by totiž měl zrychlení z klidu na stovku okolo 6 sekund a nejvyšší rychlost nějakých 200 km/h. A to by snad nemělo urazit ani ty nejnáročnější „miatisty”...


Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans - 1 - Mazda MX-5 Super25 01Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans - 2 - Mazda MX-5 Super25 02Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans - 3 - Mazda MX-5 Super25 03Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans - 4 - Mazda MX-5 Super25 04Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans - 5 - Mazda MX-5 Super25 05Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans - 6 - Mazda MX-5 Super25 06Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans - 7 - Mazda MX-5 Super25 07Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans - 8 - Mazda MX-5 Super25 08Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans - 9 - Mazda MX-5 Super25 09Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans - 10 - Mazda MX-5 Super25 10Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans - 11 - Mazda MX-5 Super25 11Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans - 12 - Mazda MX-5 Super25 12Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans - 13 - Mazda MX-5 Super25 13Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans - 14 - Mazda MX-5 Super25 14Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans - 15 - Mazda MX-5 Super25 15Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans - 16 - Mazda MX-5 Super25 16Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans - 17 - Mazda MX-5 Super25 17Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans - 18 - Mazda MX-5 Super25 18Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans - 19 - Mazda MX-5 Super25 19
Koncept Mazda MX-5 Super25 skládá hold hlavně závodnímu speciálu 787B, který jako jediný japonský automobil vyhrál 24 hodin Le Mans

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.