Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 Super25: závodní koncept vzpomíná na vítězství na Le Mans
31.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejprodávanější roadster světa se v Las Vegas objevil se světelnou rampou, zkráceným řazením či hasicím a telemetrickým systémem.
V loňském roce japonská automobilka představila na tuningové show SEMA celou plejádu modelů. Mezi nimi figuroval i koncept MX-5 Super20, který minimálně svým startovním číslem 55 skládal hold slavnému speciálu 787B, jenž jako jediný japonský vůz historie vyhrál 24 hodin Le Mans. Obdobnou poctu má vyjádřit i koncept letošní, přičemž již samotný název Super25 naznačuje, že ani Mazdě MX-5 není evoluce cizí.
Co se tedy změnilo? V prvé řadě můžeme zmínit vzhled, který upustil od bílého lakování (startovní číslo 55 ovšem zůstalo zachováno) a raději preferoval červenou. Bílé jsou alespoň „rychlé pruhy“, kterým sekundují černé doplňky. Ve stejném odstínu jsou také 17palcová kola Volk Racing T37, na něž byly obuty pneumatiky BFGoodrich g-Force R1.
Interiér pak dostal mnohem komplexnější ochrannou klec či závodní sedačky Sparco Evo, do nichž vás upoutají šestibodové pásy. Veškerý „tapecírung” šel v rámci odlehčování přes palubu, zachována tak byla kvůli homologačním pravidlům pouze palubní deska. Nový je také sportovní volant bez airbagu, zatímco středová konzole hostí telemetrický systém AiM MXL. Na zadní hliníkové plato se nastěhoval hasicí systém, celý komplet pak završuje instalace světelné rampy PIAA.
Mazda to tedy se závoděním myslí opravdu vážně, kompletní technické parametry ovšem nezveřejnila. Víme tak pouze to, že MX-5 Super25 dostala zkrácené řazení a brzdy Brembo. S ohledem na fakt, že hmotnost by měla klesnout pod tunu, ovšem na zajímavé jízdní zážitky bude stačit i standardní dvoulitrový motor s výkonem 160 koní. Zaručit by totiž měl zrychlení z klidu na stovku okolo 6 sekund a nejvyšší rychlost nějakých 200 km/h. A to by snad nemělo urazit ani ty nejnáročnější „miatisty”...
Koncept Mazda MX-5 Super25 skládá hold hlavně závodnímu speciálu 787B, který jako jediný japonský automobil vyhrál 24 hodin Le Mans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 2 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 5 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva