Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 Spyder a Speedster: více karbonu, méně kilogramů
3.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dva speciální exempláře japonského roadsteru míří na tuningovou show SEMA 2015. Důraz kladou na nízkou hmotnost, hold vzdávají klasickým modelům.
Japonská automobilka musí být v poslední době modlou všech sportovních fanoušků. Zatímco totiž na autosalonu v Tokiu představila koncept RX-Vision, se kterým se vrátil i rotační motor, na tuningové show SEMA 2015 v Las Vegas pro změnu odhalí dva speciální exempláře roadsteru MX-5. O jejich pohonné jednotce prozatím nepadlo ani slovo, nicméně nemalou měrou je zmiňována hmotnost. Ta by totiž vůči standardnímu provedení, které váží jen 1 057 kilogramů, měla zamířit ještě dolů.
Naše krátké představení začneme u verze MX-5 Spyder, která je moderní reinterpretací klasických roadsterů. Zvenčí je nalakována odstínem Mercury Silver, jemuž společnost dělá nejen grafický polep, ale také 17palcová litá kola Yokohama a především hnědá kožená střecha. Ta navazuje na čalounění zakázkové kabiny, kde máme počítat s exkluzivní řemeslnou prací. Jelikož ovšem snímky interiéru chybí, můžeme jen dodat, že zvenčí speciální roadster zdobí ještě karbonový aerodynamický paket.
Přesunout se pak můžeme k provedení Speedster, které si prošlo daleko větší tovární tuningovou kúrou. Také zde byl v hojné míře využit karbon, díky absenci střechy a oken však hmotnost vozu poklesla o 115 kilogramů vůči standardu. Také tento model odkazuje na klasické roadstery, tentokráte ovšem ty minimalistické z 50. let minulého století. Kromě nižší hmotnosti se chlubí i sníženou světlou výškou (o 30 mm), 16palcovými litými koly, závodním výfukem či zakázkovým lakem Blue Ether.
Tím nám dostupné informace bohužel končí, tuningová show SEMA 2015 však začíná dnešním dnem. Dá se tedy předpokládat, že v následujících hodinách vylezou na světlo světa nejen živé fotky, ale také přehlednější technická data, která rádi doplníme. Oba speciály jsou totiž nadmíru přitažlivé, i když zatím můžeme jen snít, aby výroby zamířil alespoň jeden z nich...
Mazda MX-5 dorazila na tuningovou show SEMA 2015 ve dvou speciálních exemplářích Spyder a Speedster. Oba jsou ovlivněny klasickými roadstery a důraz kladou hlavně na nižší hmotnost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva