Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 Senshu: po Vítězství přichází Hráč
3.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mazda nehodlá koukat na stáří jednoho ze svých nejzábavnějších aut se založenýma rukama. V Lipsku představila další limitovanou edici.
Ač se to možná nezdá, Mazda MX-5 třetí generace, kterou znalí mezi sebou zvyknou označovat interním kódem NC, je na trhu již od roku 2005. A přestože japonská automobilka má ve zvyku protahovat životní cyklus oblíbeného roadsteru na více než běžných šest let, i tak je tento vůz svým způsobem v důchodovém věku.
Jak dlouho potrvá, než Mazda představí nástupce, je momentálně předmětem diskusí. Mělo se za to, že by to mělo být poměrně brzy, jenže Japonci před pár dny oznámili, že hodlají při vývoji nové generace MX-5 spolupracovat s Fiatem. Ne že by to měl být automaticky signál pro komplikace, ale koordinace automobilek může projekt poněkud pozdržet. Aktuálně se mluví o letech 2013 až 2014 a to by znamenalo, že se NC na trhu zdrží téměř stejně dlouho jako první MX-5 NA (ta se prodávala od 1989 do 1998).
Aby firma udržela zájem, pustí se patrně ve větší míře do speciálních edicí, což se zrovna tento týden potvrzuje. Nejdříve jsme vám představili model MX-5 Yusho (v japonštině znamená vítězství) osazený upraveným čtyřválcem s novými písty, ojnicemi, výfukovým systémem, ale především mechanicky poháněným kompresorem zvyšujícím výkon dvoulitru na 241 koní a točivý moment 274 newtonmetrů. Nejde zatím oficiálně o produkční záležitost, ale že by zrovna Němci nezatoužili po něčem podobném s plnou tovární zárukou? Tomu se snad ani nechce věřit.
Přesto zatím nemůžeme říci, jestli a kdy se tento vůz dostane do výroby, každopádně tu dnes máme další specialitu - omezenou 200kusovou sérii Mazdy MX-5 Senshu, která k mání stoprocentně bude. Tisková zpráva říká, že přídomek znamená japonsky „hráč“ a vůz byl představen na právě probíhajícím lipském autosalonu AMI.
Pokud můžeme usuzovat podle fotek, v podeji se objeví jak roadster s plátěnou střechou, tak i kupé (tak mu alespoň říká Mazda) s pevnou sklápěcí střechou; dvoulitrový čtyřválec o výkonu 160 koní a šestistupňovou manuální převodovkou bude oběma automobilům společný. K mání bude Senshu pouze v jednom ze tří laků - černém, červeném a bílém. Vůz návdavkem dostane antracitově zbarvená sedmnáctipalcová hliníková kola s pneumatikami o rozměru 205/45 R17, snížený podvozek na tlumičích Bilstein, matně černý difuzor pod zadním nárazníkem, boční pruhy, chromované koncovky výfuku a místo lesklého lemu přední masky lem černý.
Kabinu zdobí sedačky oděné do černo-šedivé kůže a prošívané rudými nitěmi a stejná barevná kombinace se opakuje také na vnitřní straně dveří nebo palubní desce. Součástí výbavy jsou rovněž originální koberečky, hliníkové pedály, klimatizace, audio značky Bose, tempomat nebo xenony.
Mazda MX-5 Senshu bude v Německu za 29 190 euro, což v přepočtu dělá cirka 750 tisíc. Pokud by vás zaujala, určitě není problém si ji u našich západních sousedů objednat.
Součástí modelu z omezené série Senshu bude snížený podvozek s tlumiči Bilstein
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 21 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 21 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.22. 14:09 - Zajda
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins