Mazda MX-5 Senshu: po Vítězství přichází Hráč

Mazda nehodlá koukat na stáří jednoho ze svých nejzábavnějších aut se založenýma rukama. V Lipsku představila další limitovanou edici.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda MX-5 Senshu: po Vítězství přichází Hráč

3.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mazda MX-5 Senshu: po Vítězství přichází Hráč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mazda nehodlá koukat na stáří jednoho ze svých nejzábavnějších aut se založenýma rukama. V Lipsku představila další limitovanou edici.

Ač se to možná nezdá, Mazda MX-5 třetí generace, kterou znalí mezi sebou zvyknou označovat interním kódem NC, je na trhu již od roku 2005. A přestože japonská automobilka má ve zvyku protahovat životní cyklus oblíbeného roadsteru na více než běžných šest let, i tak je tento vůz svým způsobem v důchodovém věku.

Jak dlouho potrvá, než Mazda představí nástupce, je momentálně předmětem diskusí. Mělo se za to, že by to mělo být poměrně brzy, jenže Japonci před pár dny oznámili, že hodlají při vývoji nové generace MX-5 spolupracovat s Fiatem. Ne že by to měl být automaticky signál pro komplikace, ale koordinace automobilek může projekt poněkud pozdržet. Aktuálně se mluví o letech 2013 až 2014 a to by znamenalo, že se NC na trhu zdrží téměř stejně dlouho jako první MX-5 NA (ta se prodávala od 1989 do 1998).

Aby firma udržela zájem, pustí se patrně ve větší míře do speciálních edicí, což se zrovna tento týden potvrzuje. Nejdříve jsme vám představili model MX-5 Yusho (v japonštině znamená vítězství) osazený upraveným čtyřválcem s novými písty, ojnicemi, výfukovým systémem, ale především mechanicky poháněným kompresorem zvyšujícím výkon dvoulitru na 241 koní a točivý moment 274 newtonmetrů. Nejde zatím oficiálně o produkční záležitost, ale že by zrovna Němci nezatoužili po něčem podobném s plnou tovární zárukou? Tomu se snad ani nechce věřit.

Přesto zatím nemůžeme říci, jestli a kdy se tento vůz dostane do výroby, každopádně tu dnes máme další specialitu - omezenou 200kusovou sérii Mazdy MX-5 Senshu, která k mání stoprocentně bude. Tisková zpráva říká, že přídomek znamená japonsky „hráč“ a vůz byl představen na právě probíhajícím lipském autosalonu AMI.

Pokud můžeme usuzovat podle fotek, v podeji se objeví jak roadster s plátěnou střechou, tak i kupé (tak mu alespoň říká Mazda) s pevnou sklápěcí střechou; dvoulitrový čtyřválec o výkonu 160 koní a šestistupňovou manuální převodovkou bude oběma automobilům společný. K mání bude Senshu pouze v jednom ze tří laků - černém, červeném a bílém. Vůz návdavkem dostane antracitově zbarvená sedmnáctipalcová hliníková kola s pneumatikami o rozměru 205/45 R17, snížený podvozek na tlumičích Bilstein, matně černý difuzor pod zadním nárazníkem, boční pruhy, chromované koncovky výfuku a místo lesklého lemu přední masky lem černý.

Kabinu zdobí sedačky oděné do černo-šedivé kůže a prošívané rudými nitěmi a stejná barevná kombinace se opakuje také na vnitřní straně dveří nebo palubní desce. Součástí výbavy jsou rovněž originální koberečky, hliníkové pedály, klimatizace, audio značky Bose, tempomat nebo xenony.

Mazda MX-5 Senshu bude v Německu za 29 190 euro, což v přepočtu dělá cirka 750 tisíc. Pokud by vás zaujala, určitě není problém si ji u našich západních sousedů objednat.


Mazda MX-5 Senshu: po Vítězství přichází Hráč - 1 - Mazda MX-5 Senshu 01Mazda MX-5 Senshu: po Vítězství přichází Hráč - 2 - Mazda MX-5 Senshu 02Mazda MX-5 Senshu: po Vítězství přichází Hráč - 3 - Mazda MX-5 Senshu 03Mazda MX-5 Senshu: po Vítězství přichází Hráč - 4 - Mazda MX-5 Senshu 04Mazda MX-5 Senshu: po Vítězství přichází Hráč - 5 - Mazda MX-5 Senshu 05Mazda MX-5 Senshu: po Vítězství přichází Hráč - 6 - Mazda MX-5 Senshu 06Mazda MX-5 Senshu: po Vítězství přichází Hráč - 7 - Mazda MX-5 Senshu 07Mazda MX-5 Senshu: po Vítězství přichází Hráč - 8 - Mazda MX-5 Senshu 08Mazda MX-5 Senshu: po Vítězství přichází Hráč - 9 - Mazda MX-5 Senshu 09Mazda MX-5 Senshu: po Vítězství přichází Hráč - 10 - Mazda MX-5 Senshu 10Mazda MX-5 Senshu: po Vítězství přichází Hráč - 11 - Mazda MX-5 Senshu 11Mazda MX-5 Senshu: po Vítězství přichází Hráč - 12 - Mazda MX-5 Senshu 12Mazda MX-5 Senshu: po Vítězství přichází Hráč - 13 - Mazda MX-5 Senshu 13
Součástí modelu z omezené série Senshu bude snížený podvozek s tlumiči Bilstein

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše