Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 RF: nástupcem kupé je fastback, umí být i targou
23.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) MX-5 dostala do vínku tvary fastbacku, který se po složení středního střešního panelu mění na Porsche 911 Targa.
Čtvrtá generace Mazdy MX-5 asi není tím strojem, jehož vzhled by plnil sny zástupů fanoušků jízdy s větrem ve vlasech. V tomto ohledu se přitažlivějším zdá evropský bratr japonského roadsteru, tedy Fiat 124 Spider, zvláště pak ve verzi Abarth. Nicméně, jak jsme řekli již mnohokrát, vkus je záležitostí čistě subjektivní. Co tedy jednomu nepřijde přitažlivé, může druhý považovat za absolutní vrchol krásy. Dané téma tedy nechme stranou a pojďme se soustředit na aktuální novinky.
Ty souvisejí s autosalonem v New Yorku, kde se ukázala avizovaná a vlastně již delší dobu očekávaná verze MX-5 RF. Daný přídomek stojí za slovy „Retractable Fastback“, což do značné míry definuje rozdíl, jakým se novinka liší od předchozího Roadsteru Coupe. Ten totiž po složení pevných střešních panelů zachovával siluetu modelu osazeného plátěnou střechou. Nyní ovšem máme tu čest s kupé-targou.
Daný systém velmi připomíná Porsche 911 Targa, neboť také v tomto případě jsou po stisknutí tlačítka aktivovány elektromotory, jenž odsunou zadní panel. Střední část střechy je pak následně uschována za sedadly, stejně jako zadní okno. Díky tomu zavazadlový prostor pobere stejných 130 litrů jako varianta s plátěnou střechou, kterou je ovšem třeba ovládat manuálně.
Mazda aktuálně bohužel nezmiňuje, o kolik kilogramů se zvýšila hmotnost verze RF, o 0 kg ale určitě nepůjde. Dá se tedy předpokládat, že zhoršena bude také jízdní dynamika, ovšem ani v tomto ohledu nemáme k dispozici žádná oficiální data. Víme pouze tolik, že střecha se stáhne či natáhne za pouhých 12 sekund, a to i při rychlostech do 10 km/h.
Po stránce motorické bude na severoamerickém trhu k dispozici pouze benzinový dvoulitr, který produkuje 157 koní. Tuto sílu pak má přenášet na zadní kola jen šestistupňový automat. Evropa by vůči tomu měla dostat stejnou selekci jako v případě roadsteru, tedy jak manuální převodovky, tak i 1,5litrový čtyřválec naladěný na 131 koní.
Závěrem pak již zmíníme, že pouze této verzi je určena nová exkluzivní barva Machine Grey, která je dle automobilky prémiová a má navodit pocit, jakoby jí ručně nanášel opravdový mistr. Prostřední střešní panel je přitom možné nalakovat stejným odstínem či kontrastní černou. Tím dostupné informace končí, ceny se dozvíme později.






Nová Mazda MX-5 RF dostala do vínku pevné střešní panely, které lze ovládat automaticky. Po jejich složení však vůči předchozí generaci nedostanete klasický roadster, nýbrž targu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 4 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 5 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 7 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 8 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie