Mazda MX-5 odhalila tovární doplňky, počítají s karbonem či brzdami Brembo

Třetí generaci japonského roadsteru můžete osadit rovněž černě lakovaným Aero Kitem nebo koly BBS. Karbonovým nosič zavazadel váží pouhých 900 g.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda MX-5 odhalila tovární doplňky, počítají s karbonem či brzdami Brembo

12.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mazda MX-5 odhalila tovární doplňky, počítají s karbonem či brzdami Brembo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Třetí generaci japonského roadsteru můžete osadit rovněž černě lakovaným Aero Kitem nebo koly BBS. Karbonovým nosič zavazadel váží pouhých 900 g.

Chicagský autosalon sice nemá po globální stránce takový význam jako třeba Detroit, Ženeva či Šanghaj, pro japonskou Mazdu však jde o jednu z nejdůležitějších motor show vůbec. Právě před šestadvaceti lety totiž v bývalém hlavním městě zločinu představila první generaci roadsteru MX-5. Proto jsme ostatně loni očekávali, že ta třetí bude představena rovněž na tomto autosalonu, nakonec se však pachatel vrátil na místo činu teprve letos, tedy po šestadvaceti letech.

Premiéru přitom v Chicagu nemá nová generace, neboť ta si svůj debut odbyla již loni v Paříži. Místo toho Mazda představila tovární doplňky, které nejspíše budou k dispozici pár měsíců po zahájení prodeje samotného roadsteru. Potvrzení ovšem v tomto směru chybí, stejně jako zatím nelze počítat s cenami jednotlivých doplňků. Pokud ovšem o koupi uvažujete, budete mít dostatek času na přemýšlení, zda zůstat u základního nebo lehce vyšperkovaného stavu.

S čím tedy začneme? V prvé řadě s Aero Kitem, který se skládá z lízátka čelního nárazníku, zvýrazněných bočních prahů a nástavce zadního nárazníku. Vše korunuje malý spoiler na víku zavazadelníku, přičemž veškeré komponenty jsou lakovány černě, díky čemuž kontrastují s karoserií vyvedenou v bílém odstínu Ceramic Metallic. My přitom můžeme dodat, že celá tato sada je odvozena od doplňků závodního provedení MX-5 Global Cup.

Přesunout se můžeme k 17palcovým kolům BBS, kterým společnost dělají pneumatiky Bridgestone Potenza RE050A o rozměru 205/45. Za černě lakovanými ráfky pak prosvítají brzdy Brembo, jež vpředu počítají s odlehčenými kotouči. Červeně lakované třmeny ale najdeme ve všech rozích. Mimo to je k mání ještě nosič zavazadel vyrobený z karbonu, který váží pouhých 900 gramů včetně brzdového světla a který lze přichytit na víko zavazadelníku.

To je ale ze stánku Mazdy vše, zmínit již můžeme pouze motorizaci výstavního exempláře, kterou tvoří dvoulitrový čtyřválec SkyActiv-G naladěný na 157 koní a 200 Nm točivého momentu. Tuto sílu pak na zadní kola může přenášet buď manuální, nebo automatická převodovka.


Mazda MX-5 odhalila tovární doplňky, počítají s karbonem či brzdami Brembo - 1 - Mazda MX-5 Accessories prvni foto 01Mazda MX-5 odhalila tovární doplňky, počítají s karbonem či brzdami Brembo - 2 - Mazda MX-5 Accessories prvni foto 02Mazda MX-5 odhalila tovární doplňky, počítají s karbonem či brzdami Brembo - 3 - Mazda MX-5 Accessories prvni foto 03Mazda MX-5 odhalila tovární doplňky, počítají s karbonem či brzdami Brembo - 4 - Mazda MX-5 Accessories prvni foto 04Mazda MX-5 odhalila tovární doplňky, počítají s karbonem či brzdami Brembo - 5 - Mazda MX-5 Accessories prvni foto 05Mazda MX-5 odhalila tovární doplňky, počítají s karbonem či brzdami Brembo - 6 - Mazda MX-5 Accessories prvni foto 06Mazda MX-5 odhalila tovární doplňky, počítají s karbonem či brzdami Brembo - 7 - Mazda MX-5 Accessories prvni foto 07Mazda MX-5 odhalila tovární doplňky, počítají s karbonem či brzdami Brembo - 8 - Mazda MX-5 Accessories prvni foto 08Mazda MX-5 odhalila tovární doplňky, počítají s karbonem či brzdami Brembo - 9 - Mazda MX-5 Accessories prvni foto 09Mazda MX-5 odhalila tovární doplňky, počítají s karbonem či brzdami Brembo - 10 - Mazda MX-5 Accessories prvni foto 10Mazda MX-5 odhalila tovární doplňky, počítají s karbonem či brzdami Brembo - 11 - Mazda MX-5 Accessories prvni foto 11
Mazda MX-5 se na chicagském autosalonu předvedla s továrními doplňky

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.