Mazda MX-5 ND a Alfa Romeo Spider 2015: nová MX-5 má dostat i naftový motor

Prosakující informace o motorech pro nové roadstery naznačují, že Alfa nabídne přeplňování, kdežto Mazda atmosféry. Možnou výjimkou je jen diesel.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda MX-5 ND a Alfa Romeo Spider 2015: nová MX-5 má dostat i naftový motor

6.5.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mazda MX-5 ND a Alfa Romeo Spider 2015: nová MX-5 má dostat i naftový motor

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Prosakující informace o motorech pro nové roadstery naznačují, že Alfa nabídne přeplňování, kdežto Mazda atmosféry. Možnou výjimkou je jen diesel.

Kabriolet poháněný dieselovým motorem sice není kombinace z nejobvyklejších, ale dnes vám ji prodají třeba u BMW v podobě 640d, Audi má svá TT či A5 s čtyř nebo šestiválci a vznětové jednotky v otevřených modelech najdete také pod kapotami Fiatu 500C, Mercedesu třídy E, Mini, Beetlu či zbrusu nového Opelu Cascada. Ale v roadsteru Mazda MX-5?

Dnes je toto spojení nepředstavitelné, v příští generaci „nejprodávanějšího roadsteru na světě“ by se však taková věc mohla stát realitou. Tvrdí to alespoň britský týdeník Autocar, podle kterého Mazda tuto možnost momentálně zvažuje. Své zdroje kolegové neuvádí, nicméně v souvislosti s chystanou MX-5 a jejím italským protějškem Alfa Romeo Duetto Spider přidali několik dalších informací o motorech.

Předně je zajímavé, že se zcela vytratily zprávy o chystané přeplňované třináctistovce, která byla původně pro MX-5 považována za jistotu. Autocar dnes tvrdí, že Mazda se bude snažit za každou cenu zůstat u atmosférických motorů SkyActive a jako základ pro roadster poslouží šestnáctistovka o výkonu 130 koní. Další možnosti známé nejsou, mluví se však také o dvoulitru z Mazdy 6g.

Na motory s turbodmychadly bude naopak spoléhat Alfa. Nejlevnější provedení má být osazené čtrnáctistovkou MultiAir s výkonem 120 koní, nad ní bude trůnit tentýž agregát vyladěný na 170 koní a na vrcholu by teoreticky mohl stanout čtyřválec s turbodmychadlem 1750 TBi z Alfy 4C a výkonem mezi 200 až 300 koňmi.

Výchozí převodovkou se zřejmě stane šestistupňový manuál, Alfa pak bude mít k dispozici také dvouspojkové skříně TCT a na stejném systému údajně pracují také Japonci. Opět se kromě jiného povídá také o velmi nízké hmotnosti obou roadsterů. MX-5 1,6 SkyActive ND by údajně měla vážit jen kolem 800 kg, což je z dnešního pohledu výrazně méně i ve srovnání s podtunovou MX-5 NA. Bez rozsáhlého použití kompozitů by něco takové asi možné nebylo, to však příliš nekoresponduje s image dostupného sportovního vozu, a tak zřejmě bude rozumnější počkat si na výsledek.

Vidět bychom jej mohli nejpozději do dvou let, předpokládáme však, že přesnější ověřené informace začnou navenek prosakovat o něco dříve.


Mazda MX-5 ND a Alfa Romeo Spider 2015: nová MX-5 má dostat i naftový motor - 1 - Alfa Romeo Giulia 2014 a Duetto 05Mazda MX-5 ND a Alfa Romeo Spider 2015: nová MX-5 má dostat i naftový motor - 2 - Alfa Romeo Giulia 2014 a Duetto 04Mazda MX-5 ND a Alfa Romeo Spider 2015: nová MX-5 má dostat i naftový motor - 3 - Alfa Romeo Giulia 2014 a Duetto 03
Mazda MX-5 ND a Alfa Romeo Spider 2015: nová MX-5 má dostat i naftový motor - 4 - Mazda MX-5 2015 navrhMazda MX-5 ND a Alfa Romeo Spider 2015: nová MX-5 má dostat i naftový motor - 5 - mazda_mx-5_superlight_2009_01
Představy amatérských návrhářů pracují na plné obrátky, skutečnou podobu obou aut však zatím neznáme

Zdroj: Autocar

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.