Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda MX-5 2015: motor 1,3 turbo, 200 koní a individualizace jako u Mini
29.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Vývoj nového roadsteru se zřejmě protáhne do roku 2015, lidé od Mazdy však slibují rozsáhlé možnosti individualizace podobně jako u Mini a Fiatu 500.
Zmínky o budoucí Mazdě MX-5, kterou jsme podle dosavadní hierarchie v označování pracovně nazvali typovou řadou ND, se objevují již několik let. Krátká rekapitulace dostupných informací nám říká, že vůz je vyvíjeny ve spolupráci s koncernem Fiat-Chrysler, má mít o něco kompaktnější rozměry, downsizingový motor s turbodmychadlem a poněkud vyšším výkonem, nižší hmotnost a dorazí během dvou nebo tří let.
Mazda i její italský partner prozatím nemají z pochopitelných důvodů zájem poskytovat o společném produktu podrobnější data, postupem času se jich však opět nasbíralo tolik, že to stojí za krátkou rekapitulaci. Předně bychom asi měli upozornit na to, že kooperace neprobíhá mezi konstruktéry Mazdy a Fiatu, ale Japonci spolupracují s lidmi od Alfy Romeo - značkou, která v rámci koncernové reorganizace navázala velmi úzký vztah s Maserati. Výsledkem bude nástupce MX-5 a pokračovatel slavného italského rodu Alfa Duetto.
O rozměrech a co to přesně znamená „kompaktnější rozměry“ mnoho nevíme, nicméně designér Mazdy Akira Tamatani se nedávno v rozhovoru s britským magazínem What Car přeřekl, že vůz nabídne stejně rozsáhlé možnosti individualizačních úprav, jako třeba Mini nebo Fiat 500. Cílem tohoto rozhodnutí má být „pomoci zákazníkovi navázat se svým vozem vztah“, ačkoli podobná slova budou členům stovek klubů MX-5 připadat tak trochu jako nošení dříví do lesa.
Vyjasňují se také informace kolem pohonné jednotky. Autocar s odvoláním se na své zdroje tvrdí, že Mazda chce do vozu namontovat čtyřválec 1,3 Skyactive vybavený přímým vstřikováním, variabilním časováním ventilů a turbodmychadlem. What Car tuto informaci potvrzuje a dodává, že výkon příštího roadsteru se má pohybovat kolem 200 koní a lidé zasvěcení do plánů Mazdy kromě toho dodávají, že se chystá také ještě silnější a lehčí „hardcore” verze.
Ačkoli jsme již několikrát psali, že nová Mazda MX-5 má být lehká jako pírko a ukrojit ve srovnání se současným modelem váhu až 300 kilogramů, What Car tvrdí něco jiného. Roadster by podle jejich „donašečů“ neměl vážit 800 kg, ale půjde dolů s váhou asi jen o metrák a dostane se těsně pod tunu. Přestože by to byl pořád skvělý výsledek a ostrá verze by jistě vážila ještě méně, také zde je vidět, že je zatím nutné brát informační kanály s rezervou. Neshodují se ani o čase uvedení na trh. Někdo tvrdí, že nový japonský vůz dorazí na přelomu let 2013 a 2014, další zase, že jej neuvidíme dříve než v roce 2015.



















Již několik konceptů i sériových vozů naznačilo, že Mazda to se snižováním hmotnosti a zvyšováním výkonu myslí smrtelně vážně
Zdroj: What Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 3 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez včera 15:23
- V Moto2 PP pro Gonzaleze, 10. Salač včera 14:28
- Pole Position získal v Moto3 v Jerezu Rueda včera 13:40
- Pole Position si v Jerezu vyjel překvapivě Fabio Quartararo včera 10:53
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky 25.4.2025
Nejnovější články
Další velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 2 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 3 hodinamiČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před 4 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva