Mazda MX-5 2015: motor 1,3 turbo, 200 koní a individualizace jako u Mini

Vývoj nového roadsteru se zřejmě protáhne do roku 2015, lidé od Mazdy však slibují rozsáhlé možnosti individualizace podobně jako u Mini a Fiatu 500.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda MX-5 2015: motor 1,3 turbo, 200 koní a individualizace jako u Mini

29.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mazda MX-5 2015: motor 1,3 turbo, 200 koní a individualizace jako u Mini

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vývoj nového roadsteru se zřejmě protáhne do roku 2015, lidé od Mazdy však slibují rozsáhlé možnosti individualizace podobně jako u Mini a Fiatu 500.

Zmínky o budoucí Mazdě MX-5, kterou jsme podle dosavadní hierarchie v označování pracovně nazvali typovou řadou ND, se objevují již několik let. Krátká rekapitulace dostupných informací nám říká, že vůz je vyvíjeny ve spolupráci s koncernem Fiat-Chrysler, má mít o něco kompaktnější rozměry, downsizingový motor s turbodmychadlem a poněkud vyšším výkonem, nižší hmotnost a dorazí během dvou nebo tří let.

Mazda i její italský partner prozatím nemají z pochopitelných důvodů zájem poskytovat o společném produktu podrobnější data, postupem času se jich však opět nasbíralo tolik, že to stojí za krátkou rekapitulaci. Předně bychom asi měli upozornit na to, že kooperace neprobíhá mezi konstruktéry Mazdy a Fiatu, ale Japonci spolupracují s lidmi od Alfy Romeo - značkou, která v rámci koncernové reorganizace navázala velmi úzký vztah s Maserati. Výsledkem bude nástupce MX-5 a pokračovatel slavného italského rodu Alfa Duetto.

O rozměrech a co to přesně znamená „kompaktnější rozměry“ mnoho nevíme, nicméně designér Mazdy Akira Tamatani se nedávno v rozhovoru s britským magazínem What Car přeřekl, že vůz nabídne stejně rozsáhlé možnosti individualizačních úprav, jako třeba Mini nebo Fiat 500. Cílem tohoto rozhodnutí má být „pomoci zákazníkovi navázat se svým vozem vztah“, ačkoli podobná slova budou členům stovek klubů MX-5 připadat tak trochu jako nošení dříví do lesa.

Vyjasňují se také informace kolem pohonné jednotky. Autocar s odvoláním se na své zdroje tvrdí, že Mazda chce do vozu namontovat čtyřválec 1,3 Skyactive vybavený přímým vstřikováním, variabilním časováním ventilů a turbodmychadlem. What Car tuto informaci potvrzuje a dodává, že výkon příštího roadsteru se má pohybovat kolem 200 koní a lidé zasvěcení do plánů Mazdy kromě toho dodávají, že se chystá také ještě silnější a lehčí „hardcore” verze.

Ačkoli jsme již několikrát psali, že nová Mazda MX-5 má být lehká jako pírko a ukrojit ve srovnání se současným modelem váhu až 300 kilogramů, What Car tvrdí něco jiného. Roadster by podle jejich „donašečů“ neměl vážit 800 kg, ale půjde dolů s váhou asi jen o metrák a dostane se těsně pod tunu. Přestože by to byl pořád skvělý výsledek a ostrá verze by jistě vážila ještě méně, také zde je vidět, že je zatím nutné brát informační kanály s rezervou. Neshodují se ani o čase uvedení na trh. Někdo tvrdí, že nový japonský vůz dorazí na přelomu let 2013 a 2014, další zase, že jej neuvidíme dříve než v roce 2015.


Mazda MX-5 2015: motor 1,3 turbo, 200 koní a individualizace jako u Mini - 1 - Mazda MX-5 GT 2011 01Mazda MX-5 2015: motor 1,3 turbo, 200 koní a individualizace jako u Mini - 2 - Mazda MX-5 GT 2011 02Mazda MX-5 2015: motor 1,3 turbo, 200 koní a individualizace jako u Mini - 3 - Mazda MX-5 GT 2011 03Mazda MX-5 2015: motor 1,3 turbo, 200 koní a individualizace jako u Mini - 4 - Mazda MX5 Spyder 02Mazda MX-5 2015: motor 1,3 turbo, 200 koní a individualizace jako u Mini - 5 - Mazda MX5 Spyder 03Mazda MX-5 2015: motor 1,3 turbo, 200 koní a individualizace jako u Mini - 6 - Mazda MX5 Spyder 04Mazda MX-5 2015: motor 1,3 turbo, 200 koní a individualizace jako u Mini - 7 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 01Mazda MX-5 2015: motor 1,3 turbo, 200 koní a individualizace jako u Mini - 8 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 02Mazda MX-5 2015: motor 1,3 turbo, 200 koní a individualizace jako u Mini - 9 - Mazda MX-5 Yusho lepsi 03Mazda MX-5 2015: motor 1,3 turbo, 200 koní a individualizace jako u Mini - 10 - Mazda MX-5 GT Concept 01Mazda MX-5 2015: motor 1,3 turbo, 200 koní a individualizace jako u Mini - 11 - Mazda MX-5 GT Concept 02Mazda MX-5 2015: motor 1,3 turbo, 200 koní a individualizace jako u Mini - 12 - Mazda MX-5 GT Concept 03Mazda MX-5 2015: motor 1,3 turbo, 200 koní a individualizace jako u Mini - 13 - Mazda MX-5 GT4 2Mazda MX-5 2015: motor 1,3 turbo, 200 koní a individualizace jako u Mini - 14 - Mazda MX-5 GT4 3Mazda MX-5 2015: motor 1,3 turbo, 200 koní a individualizace jako u Mini - 15 - Mazda MX-5 GT4 4Mazda MX-5 2015: motor 1,3 turbo, 200 koní a individualizace jako u Mini - 16 - Mazda MX-5 Karai 01Mazda MX-5 2015: motor 1,3 turbo, 200 koní a individualizace jako u Mini - 17 - Mazda MX-5 Karai 02Mazda MX-5 2015: motor 1,3 turbo, 200 koní a individualizace jako u Mini - 18 - mazda_mx-5_superlight_2009_01Mazda MX-5 2015: motor 1,3 turbo, 200 koní a individualizace jako u Mini - 19 - mazda_mx-5_superlight_2009_02
Již několik konceptů i sériových vozů naznačilo, že Mazda to se snižováním hmotnosti a zvyšováním výkonu myslí smrtelně vážně

Zdroj: What Car

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.