Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda CX-9 2013: facelift velké SUV vizuálně přiblížil nové šestce
18.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za posledních pět let se pro Mazdu CX-9 rozhodlo 210 000 lidí v 74 zemích světa. To bude asi důvod, proč Japonci své velké SUV zmodernizovali „s citem“.
Neexistuje pouze autosalon v Paříži, Ženevě či New Yorku, ale také v australském Sydney. A právě na něm hodlá Mazda na konci října představit facelift sedmimístného SUV CX-9. Oproti staršímu modelu se měnily především nárazníky a čelní maska, která nyní připomíná menší Mazdu CX-5 a také novou šestku. Na aplikaci technologií SkyActive, které se objeví pod kabátem sedanu, ale rovnou zapomeňte. Na odlehčení šasi či systém rekuperace brzdné energie i-Eloop asi zřejmě nebyl čas nebo finance. Mnohem pravděpodobnější ale je, že jejich zástavbu neumožňuje starší architektura a ta samá platforma, jež byla představena v roce 2007 a která podepírala i Ford Edge.
Převzat byl rovněž 3,7litrový motor V6 vyladěný na 277 koní a 366 Nm točivého momentu. Veškerou sílu navíc přenáší ten samý šestistupňový automat, změn tak nedoznala ani spotřeba. U modelu s pohonem předních kol se tak můžete „těšit“ na průměrných 11 l/100 km, verze 4x4 je na tom o tři desetinky litru hůře. Údaje o zrychlení a nejvyšším tempu známy nejsou, s ohledem na minimální změny a hmotnost přesahující dvě tuny však můžeme i nadále počítat s 8,5 sekundami a 195 km/h.
Příliš změn nebude zřejmě ani v interiéru, neboť vše potřebné Mazda CX-9 postupně získávala během každoročních modernizací. V roce 2008 tak přibyl na palubu systém monitorující slepé úhly, zpětná kamera a technologie předvídající kolize, na jejichž základě dochází k přitažení bezpečnostních pásů. Newyorský autosalon pořádaný o dvanáct měsíců později pak přinesl třízónovou klimatizaci, rozhrání Bluetooth nebo zábavní systém pro zadní sedadla.
Facelift se tak zřejmě zaměří jen na modernizaci těchto prvků a urychlení jejich činnosti, přidání nových materiálů a barev. Toť zřejmě vše, australský autosalon by ale nakonec nějaké překvapení přinést mohl. I když odpověď na otázku, zda se bude Mazda CX-9 oficiálně prodávat vedle modelů CX-5 a končící CX-7 také v České republice, to asi nebude.
Nejnovější facelift přihraje Mazdě CX-9 pouze nové nárazníky a čelní masku. Pár věcí bude zřejmě modernizováno také v interiéru, tím ale japonská automobilka končí. Motor i převodovka jsou totiž převzaty beze změn
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 2 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 5 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva