Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda CX-5: kompaktní SUV už se nestydí
14.9.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(živé foto) Hlavní hvězdou Mazdy ve Frankfurtu je nové SUV CX-5. Po sérii neúplných odhalení vám jej konečně můžeme pořádně představit.
Mazda CX-5 se na scénu tak nějak vkrádala už od ženevského autosalonu, kde byla představen koncept Minagi. Postupně byla odhalena její sériová podoba i základní údaje o použitých motorech. Nyní si ji můžeme prohlédnout „v plné parádě” a k tomu jsme se od zástupců hirošimské automobilky dozvěděli i něco o tom, co mají být její hlavní trumfy.
Přestože se jedná o kompaktní SUV s délkou 4 540 mm (šířka 1 840 mm a výška 1 670 mm), Mazda tvrdí, že si posádka bude užívat prostoru nejen vepředu, ale hlavně vzadu. Hlavní zásluhu na tom má nadprůměrný rozvor 2 700 mm (VW Tiguan má 2 604 mm, Toyota RAV 4 se chlubí 2 560 mm a Honda CR-V 2 630 mm). A pokud si zrovna nebude někdo užívat celkových 997 mm pro nohy, které mají zadní pasažéři k dispozici, je možno sklopit opěradlo dělené v poměru 4:2:4 a naložit Mazdu až po střechu třeba velkým nákupem z prodejny nábytku. Ostatně už do základního objemu 500 l se toho vejde docela hodně.
Dalším klíčovým faktorem má být střídmost. CX-5 se chlubí velmi nízkým odporem vzduchu, koeficient Cx má hodnotu 0,33, současně byla velká pozornost věnována dosažení minimální možné hmotnosti. Jak známo z příkladů nových generací Mazdy2 a Mazdy3, nejsou to u tohoto výrobce jen prázdná slova.
Největší zásluhu na úspornosti samozřejmě mají motory. K dispozici budou dva, benzínový dvoulitr Skyactiv-G s neobvykle vysokým kompresní poměrem 14:1, který se (společně s upravenými písty a časováním) podle konstruktérů nejvíce podílí na nízkém apetitu a na atmosférický motor slušnému výkonu 165 koní (160 k v kombinaci s automatem). Točivý moment u manuální verze vrcholí na 210 Nm, u automatu na 208 Nm. Špatnou zprávou je, že manuální převodovka bude k dispozici jen pro verzi s pohonem předních kol, u čtyřkolky se o řazení vždy bude starat šestistupňový automat. Oficiální hodnoty spotřeby ještě nebyly potvrzeny, ale v případě benzínové verze s pohonem jen předních kol to má být 6 l/100 km.
Diesel Skyactiv-D o objemu 2,2 litru má naprosto identický kompresní poměr, což je ale zase na naftový agregát extrémně nízká hodnota, která by za normálních okolností snížila tlak ve válcích natolik, že by měl motor problém se studenými starty. Mazda tento problém vyřešila použitím speciálních keramických žhavících svíček a zpětnou recirkulací výfukových plynů přes déle pootevřené výfukové ventily, aby se motor mohl rychleji ohřát. Tato jednotka bude dodávána ve dvou výkonových verzích, slabší se 150 k a 380 Nm (vždy v kombinaci s pohonem všech kol, možno kombinovat s manuálem i automatem), silnější se 175 k a 420 Nm (výhradně s automatem a pohonem všech kol). Spotřeba u slabšího dieselové předokolky má být 4,5 l/100 km. Obě spotřeby, jak benzínová, tak naftová mi přijdou hodně otpimistické. Ale neříkám, že to je nemožné.
Prodeje CX-5 začnou na začátku příštího roku a jak už bylo řečeno, v nabídce bude jak verze s pohonem výhradně předních, tak i všech kol. Pokud vám v našem představení chybí podrobné údaje, sledujte naše stránky. Pokusíme se je získat přímo ve Frankfurtu.
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.


















Mazda CX-5 živě ve Frankfurtu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včeraBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
včeraNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva