Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda CX-3 2015 plně odhalena, do Evropy míří s jedním dieselem
19.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Malé SUV dorazí zjara, k mání bude také s benzinovým 2,0, pohonem 4x2 i 4x4 a manuálním i automatickým řazením.
Nový japonský crossover jsme vám na prvních fotkách mohli představit v nočních hodinách. K mání přitom nebyl jen pohled na exteriér, ale rovněž do interiéru. Mohlo by se tedy zdát, že již aktuálně není o čem hovořit, z rukávu však můžeme vysypat tiskovou zprávu a také o poznání rozsáhlejší fotogalerii kvalitnějších snímků. Ta nám první výlet Mazdy do segmentu malých crossoverů a SUV odhaluje do nejmenšího detailu, pročež si můžeme udělat jasnou představu o konkurenci, jaké budou muset čelit Nissan Juke, Renault Captur či Opel Mokka od příštího dubna.
S ohledem na datum uvedení do prodeje se přitom ani nedivíme, že tisková zpráva nezmiňuje mnoho podrobností. Zvláště pak o jízdní dynamice či spotřebě. Víme ovšem, že pohon předních či všech čtyř kol dostanou na starosti dvě pohonné jednotky ve trojí specifikaci. Benzinovou část zastoupí dvoulitr z Mazdy 3, který by měl produkovat 120 nebo 165 koní. Je však otázkou, zda zejména v Evropě můžeme očekávat i výkonnější provedení, neboť doposud v nabídce chybí.
Dá se však předpokládat, že taková pohonná jednotka by rozhodně nebyla nejprodávanější, místo toho zákazníci spíše sáhnou po 1,5litrovém dieselu, který nabídne koní 105. Spřažen bude stejně jako zbytek portfolia s manuálem i automatem, v případě samočinné převodovky však budete moci u „producenta sazí“ sáhnout jen po pohonu všech kol. Nejnižší spotřeba se však čeká u předokolky s manuálem, která by se papírově mohla dostat pod 4 l/100 km.
Zda vše dopadne tak, jak malujeme, na to si budeme muset nějaký ten pátek vyčkat. Věnovat se tedy raději budeme informacím ověřeným, což znamená, že zamíříme k venkovním rozměrům. Ty počítají s délkou 4 275 milimetrů, díky které CX-3 přesahuje Mazdu 2, z níž vychází, o podstatných 215 mm. S výškou 1 550 mm je pak také o 55 milimetrů vyšší, rozvor 2 570 mm ovšem již zůstal zachován.
Po stránce designové pak můžeme hovořit zejména o prominentní čelní masce, se kterou přicházejí černé plastové lemy ve spodní části karoserie a zatmavené sloupky v té horní. Máme tu tedy efekt plovoucí střechy, zmínit můžeme také diodová světla vpředu i vzadu. Ta ale dozajista budou součástí vyšších výbav, což platí rovněž o head-up displeji a multimediálním systému Mazda Connect.
Mimo to můžeme očekávat hlavně bezpečnostní technologie sdružené pod název i-Activesense, mezi nimiž nebude chybět autonomní brzdění, monitoring jízdy ve zvoleném pruhu nebo detekce vozidel ve slepém úhlu. Je přitom otázkou, co z této techniky bude v základu - pokud ovšem dojde na samočinné brzdy, pak zřejmě může Mazda CX-5 počítat s pěti hvězdami Euro NCAP.
Tím dnešní článek můžeme uzavřít, bližší podrobnosti možná zazní již při slavnostní premiéře v Los Angeles. Spíše ovšem počítáme s novou tiskovou zprávou a fotogalerií blíže k zahájení prodeje, což se týká rovněž cen. S ohledem na konkurenci se ale dá očekávat, že by mohly startovat někde okolo 350 tisíc korun.


















































Nová Mazda CX-3 bude k mání s benzinovými i dieselovými motory, pohonem předních i všech čtyř kol a manuálními nebo automatickými převodovkami. Na evropských trzích bude k mání od dubna 2015
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 2 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Další velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před hodinouMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 2 hodinamiČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před 3 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva