Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 6 Wagon 2013: nové kombi detailně, má délku i rozvor kratší než sedan
27.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Tomu říkáme šok. Praktičtější verze nové Mazdy 6 je kratší než sedan, dokonce má i méně prostoru mezi nápravami. Pročpak to?
Tak nějak jsme si mysleli, že novou Mazdu 6 Wagon známe skoro důvěrně. Po představení sedanu na autosalonu v Moskvě, prvních fotografiích kombíku a informacích o novinkách v oblasti bezpečnosti se zdálo, že mnoho nejasností nezbývá. Pařížská motor show nám ale dokázala, že japonská značka dokáže vysypat z rukávu ještě pár detailů, které nás udiví. Zvláště pokud přijde řeč na rozměry. Poněkud nečekaně je totiž kombi s délkou 4 800 milimetrů o 65 mm kratší než sedan.
Není to přitom jen otázka převisů karoserie, u Mazdy totiž zmenšili také rozvor náprav. A to o ještě podstatnějších 80 mm (2 830 mm versus 2 750 mm). Oproti tomu výška kombíku narostla o 30 mm na 1 480 mm, šířka 1 840 mm je tak pro obě karosářské verze jediným shodným údajem. Což by ve výsledku mohlo znamenat, že kombi bude trochu „klaustrofobičtější” (rozumějte klaustrofobii způsobující) v oblasti kolen zadních cestujících, místa pro hlavy ale nabídne o poznání více.
S ohledem na změnu dimenzí, které japonská automobilka nikterak nevysvětlila (důvodem ale zřejmě bude snaha o co nejdynamičtější vzhled), se pak vůbec nedivíme relativně malému nárůstu objemu zavazadlového prostoru. Při zadních sedadlech na svém místě totiž nabídne pouze 522 l, tedy o nějakých třiatřicet litrů více než sedan. Při sklopení zadních opěradel se tento prostor sice navýší na 1 664 l, ani tak ovšem nejde o rekord ve své kategorii. Zvláště, když si uvědomíme, že v sedanu můžete převážet o 9 cm delší předměty.
Spotřeba je ovšem faktorem, kde by Mazda 6 měla vyniknout. Zvláště s dieselovým motorem pod kapotou sedanu. V průměru by totiž 2,2litrový čtyřválec o výkonu 150 koní měl s šestistupňovým manuálem vyžadovat jen 3,9 l/100 km, tedy stejně jako Toyota Prius pyšnící se hybridním ústrojím. Kombík by tuto hodnotu měl navýšit jen o dvě desetinky, v případě verze naladěné na 175 koní pak spotřeba činí 4,6 l/100 km (sedan je na tom o desetinku litru lépe).
Dopřát si samozřejmě budete moci také automatickou převodovku, která ve všech případech (tedy u obou karosářských verzí i obou stupňů naladění motoru) zvýší žíznivost na 4,8 l/100 km, respektive na 4,9 l u Mazdy 6 Wagon. Akcelerace 0-100 km/h přitom v nejlepším případě zabere 7,9 s (nejdéle pak 10 s), zatímco nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 221 km/h. Tedy u kombíku, sedan je na tom o jednu desetinku sekundy a 2 km/h lépe.
Hmotnost obou takto vybavených modelů pak osciluje mezi 1 405 a 1 430 kg, což rozhodně není hrozivý nárůst oproti nejlehčímu sedanu vybavenému novým benzinovým dvoulitrem. Ten totiž na váze ukáže jen 1 300 kg. Kombík je o 10 kg těžší, což znamená, že s 5,6 l/100 km je také o 0,1 l žíznivější. To platí také pro 2,5litrový čtyřválec SkyActive-G, který v kombinaci s šestistupňovým automatem vyrovnává čas turbodieselu potřebný na zrychlení i nejvyšší rychlost.
Prodej by měl odstartovat již letos v listopadu, přičemž známy jsou ceny pro holandský trh, kde by kombi vybavené motorem SkyActiv-G 2,0 mělo stát 31 990 Eur (v přepočtu 799 000 Kč). Pokud ale chcete ušetřit na pořizovací částce i následném provozu, můžete s objednávkou počkat až do ledna, kdy bude k mání základní turbodiesel o výkonu 150 koní. Ten by měl v Holandsku vyjít na 28 990 Eur (v přepočtu 725 000 Kč). Ceny ale berte s velkou rezervou, zmiňujeme je jen proto, že zprvu žádné jiné známé nejsou. S ohledem na jiný daňový systém jsou totiž auta v Nizozemí o dost dražší.
V červené vypadá nová Mazda 6 Wagon na stánku značky v Paříži opravdu dynamicky
Nová Mazda 6 Wagon je překvapivě kratší než sedan. Objem zavazadelníku však již ve standardu nabízí větší, po sklopení zadní řady sedadel pak máte k dispozici až 1 664 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 10 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 11 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva