Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 3 2014: známe všechny české ceny, vrcholný model stojí přes 600 tisíc Kč
20.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ kompletní ceník) Novinku v základu s motorem 1,5 pořídíte za 349 900 Kč, výbava Revolution Top a diesel 2,2 již vycházejí na 634 900 Kč.
Základní cenu nové Mazdy 3 známe již od počátku letních prázdnin, teprve nyní ale začínají první vozy najíždět do českých showroomů, aby v říjnu mohly vyrazit za zákazníky. Pro japonskou značku tak nastal ideální čas představit ceník kompletní, který doznal zásadní změny hlavně v názvu výbav. Anonymně znějící pojmy TE, CE či TX nahradily lidštěji definované úrovně Emotion, Challenge, Attraction, Revolution a Revolution Top.
Kromě těchto pěti úrovní je možné dále vybírat ze čtyř motorizací (tři benzinové pohonné jednotky doplňuje jediný turbodiesel) a dvou karosářských variant. Prim ovšem v české nabídce hraje hatchback, sedan je spíše doplňkem, čemuž odpovídá i omezené množství dostupných kombínací pohonných jednotek a převodovek.
Nebudeme ale předbíhat a ceník si projdeme pěkně odspodu. Začneme tedy základním 1,5litrovým benzinovým čtyřválcem na úrovni Emotion, která zahrnuje třeba klimatizaci, palubní počítač, přední i zadní okna v elektrice nebo audio systém s portem USB. Takto vybavená Mazda 3 vychází na 349 900 Kč, přičemž převodovka je vždy ručně řazená a žádnou další motorizaci již na této úrovni nenajdete.
U základního motoru s výkonem 100 koní a manuální převodovky zůstaneme i nadále, akorát se posuneme k výbavě Challenge, která přihazuje třeba 16palcová litá kola, tempomat, rozhrání Bluetooth nebo dvouzónovou klimatizaci a přednárazový bezpečnostní systém SCBS (Smart City Brake Support). Stát vás přitom bude o 50 tisíc více, tedy nejméně 399 900 Kč.
Na této úrovni již startují také další dvě pohonné jednotky, a sice benzinový dvoulitr o výkonu 120 koní (424 900 Kč) a 2,2litrový turbodiesel (499 900 Kč) produkující koní 150. O přenos na přední nápravu se standardně stará šestistupňový manuál, pro obě motorizace lze ale za příplatek 45 000 Kč zvolit automat. Jak jsme ovšem naznačili výše, u sedanu lze automat pořídit jen v kombinaci s benzinem.
Dalším stupínkem je výbava Attraction, jež nabízí třeba bi-xenony, vyhřívání předních sedadel, světelné, dešťové a zadní parkovací senzory nebo sledování mrtvého úhlu RVM (Rear Vehicle Monitoring). V případě základního benzinového motoru ji máte za 439 900 Kč, dvoulitr startuje na 464 900 korunách a diesel již vystoupal na 539 900 Kč.
Výbava Revolution je další úrovní, přičemž kromě 18palcových kol, audio systému Bose a head-up displeje přináší také benzinový dvoulitr naladěný na 165 koní. Dopřát si jej můžete za 514 900 Kč, zatímco slabší varianta z vašeho účtu odečte 484 900 Kč. Diesel je pak k dispozici za 564 900 Kč, 1,5litrový čtyřválec již s touto výbavou nelze spřáhnout.
Na vrcholu pak stojí Mazda 3 ve výbavě Revolution Top, která již nabízí kompletní bezpečnostní prvky sdružené pod názvem i-Activ Sense. Dále pak nechybí kožené čalounění nebo elektricky stavitelná sedadla, přičemž ceny startují na sumě 559 900 Kč za slabší benzinový motor. Ten silnější vychází na 584 900 Kč, zatímco „naftožrouta“ lze koupit za 634 900 Kč.
Ani tím však vaše utrácení nemusí skončit. Za dalších 3 500 Kč si můžete pořídit bílou variantu koženého čalounění, navigace přihazuje k faktuře 12 500 Kč a metalický lak 12 400 Kč. Více se dozvíte z oficiálního ceníku, který si můžete stáhnout z webu českého zastoupení Mazdy (PDF, 2,1 MB).
Nová Mazda 3 startuje na českém trhu na sumě 349 900 Kč. Za vrcholný diesel s automatem ale již dáte 679 900 Kč
Mazda 3 sedan po stránce cenové kopíruje hatchback, nebude však k mání v tolika variantách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 4 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 7 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie