Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 3 2014: známe všechny české ceny, vrcholný model stojí přes 600 tisíc Kč
20.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ kompletní ceník) Novinku v základu s motorem 1,5 pořídíte za 349 900 Kč, výbava Revolution Top a diesel 2,2 již vycházejí na 634 900 Kč.
Základní cenu nové Mazdy 3 známe již od počátku letních prázdnin, teprve nyní ale začínají první vozy najíždět do českých showroomů, aby v říjnu mohly vyrazit za zákazníky. Pro japonskou značku tak nastal ideální čas představit ceník kompletní, který doznal zásadní změny hlavně v názvu výbav. Anonymně znějící pojmy TE, CE či TX nahradily lidštěji definované úrovně Emotion, Challenge, Attraction, Revolution a Revolution Top.
Kromě těchto pěti úrovní je možné dále vybírat ze čtyř motorizací (tři benzinové pohonné jednotky doplňuje jediný turbodiesel) a dvou karosářských variant. Prim ovšem v české nabídce hraje hatchback, sedan je spíše doplňkem, čemuž odpovídá i omezené množství dostupných kombínací pohonných jednotek a převodovek.
Nebudeme ale předbíhat a ceník si projdeme pěkně odspodu. Začneme tedy základním 1,5litrovým benzinovým čtyřválcem na úrovni Emotion, která zahrnuje třeba klimatizaci, palubní počítač, přední i zadní okna v elektrice nebo audio systém s portem USB. Takto vybavená Mazda 3 vychází na 349 900 Kč, přičemž převodovka je vždy ručně řazená a žádnou další motorizaci již na této úrovni nenajdete.
U základního motoru s výkonem 100 koní a manuální převodovky zůstaneme i nadále, akorát se posuneme k výbavě Challenge, která přihazuje třeba 16palcová litá kola, tempomat, rozhrání Bluetooth nebo dvouzónovou klimatizaci a přednárazový bezpečnostní systém SCBS (Smart City Brake Support). Stát vás přitom bude o 50 tisíc více, tedy nejméně 399 900 Kč.
Na této úrovni již startují také další dvě pohonné jednotky, a sice benzinový dvoulitr o výkonu 120 koní (424 900 Kč) a 2,2litrový turbodiesel (499 900 Kč) produkující koní 150. O přenos na přední nápravu se standardně stará šestistupňový manuál, pro obě motorizace lze ale za příplatek 45 000 Kč zvolit automat. Jak jsme ovšem naznačili výše, u sedanu lze automat pořídit jen v kombinaci s benzinem.
Dalším stupínkem je výbava Attraction, jež nabízí třeba bi-xenony, vyhřívání předních sedadel, světelné, dešťové a zadní parkovací senzory nebo sledování mrtvého úhlu RVM (Rear Vehicle Monitoring). V případě základního benzinového motoru ji máte za 439 900 Kč, dvoulitr startuje na 464 900 korunách a diesel již vystoupal na 539 900 Kč.
Výbava Revolution je další úrovní, přičemž kromě 18palcových kol, audio systému Bose a head-up displeje přináší také benzinový dvoulitr naladěný na 165 koní. Dopřát si jej můžete za 514 900 Kč, zatímco slabší varianta z vašeho účtu odečte 484 900 Kč. Diesel je pak k dispozici za 564 900 Kč, 1,5litrový čtyřválec již s touto výbavou nelze spřáhnout.
Na vrcholu pak stojí Mazda 3 ve výbavě Revolution Top, která již nabízí kompletní bezpečnostní prvky sdružené pod názvem i-Activ Sense. Dále pak nechybí kožené čalounění nebo elektricky stavitelná sedadla, přičemž ceny startují na sumě 559 900 Kč za slabší benzinový motor. Ten silnější vychází na 584 900 Kč, zatímco „naftožrouta“ lze koupit za 634 900 Kč.
Ani tím však vaše utrácení nemusí skončit. Za dalších 3 500 Kč si můžete pořídit bílou variantu koženého čalounění, navigace přihazuje k faktuře 12 500 Kč a metalický lak 12 400 Kč. Více se dozvíte z oficiálního ceníku, který si můžete stáhnout z webu českého zastoupení Mazdy (PDF, 2,1 MB).


















Nová Mazda 3 startuje na českém trhu na sumě 349 900 Kč. Za vrcholný diesel s automatem ale již dáte 679 900 Kč
Mazda 3 sedan po stránce cenové kopíruje hatchback, nebude však k mání v tolika variantách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 4 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025Němečtí vědci varují vedení země před elektrifikací všeho, přináší i problém, který dosud všichni ignorovali
24.3.2025Jeremy Clarkson se vysmál Tesle kvůli jejím současným problémům. Ještě víc se ale směje těm, kteří její auta kupovali a už nekupují
24.3.2025První automobilka, kterou přivedl ke krachu Henrik Fisker, ukázala nový sexy sporťák. Vrací se s ním ke spalovacím motorům
24.3.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty je jako nový dost drahý, sotva využitá ojetina může být vaše za třetinu
24.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 16:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07
- Detektory policejních radarů 04.23. 12:48 - řidičBOB
- IT poradna 04.23. 10:53 - pavproch