Mazda 2 2015: interiér předčasně odhalen, je prý kvalitnější, prostornější i tišší

(+ video) Mazda pustila pár novinářů do nemaskované kabiny inspirované větší trojkou. Známy i první dojmy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda 2 2015: interiér předčasně odhalen, je prý kvalitnější, prostornější i tišší

7.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mazda 2 2015: interiér předčasně odhalen, je prý kvalitnější, prostornější i tišší

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Mazda pustila pár novinářů do nemaskované kabiny inspirované větší trojkou. Známy i první dojmy.

Novou Mazdu 2 jsme si v podobě konceptu Hazumi mohli prohlédnout již na ženevském autosalonu. Sériová verze se přitom od rudé studie nemá příliš vzdalovat, alespoň ne v rámci exteriéru. Interiér je však již trochu jiným šálkem kávy, v tomto směru koncept jel na vlně velmi vzdálené budoucnosti. Ve srovnání s tím produkční verze vsadí spíše na styl předznamenaný Mazdou 3, třeba takový multifunkční volant je snad převzat beze zbytku.

To nám více než přesvědčivě dokazuje nové video, na kterém se ukázal předprodukční exemplář. K jeho otestování japonská automobilka pozvala některé naše kolegy, přičemž exteriér sice zahalila do maskovací fólie od střechy až po podlahu, samotný interiér však nechala zcela odhalený. Jasně patrný je tak uprostřed umístěný dotykový displej, který nahradí většinu tlačítek a ovladačů.

Dále pak můžeme zmínit kruhové výdechy klimatizace nebo přístrojový štít, jehož střed je tvořen analogovým rychloměrem. Jeho boky lemuje digitální technika. Středová konzole pak pro změnu hostí ovládání multimediálního systému či klasickou ruční brzdu a řadicí páku manuální převodovky (obšité kůží, stejně jako výše zmíněný volant). Mimo ni ovšem k mání bude i šestistupňový automat.

Zatímco jednotlivé detaily kabiny se do premiéry ještě mohou lehce pozměnit, v rámci dimenzí již máme o nové Mazdě 2 jasno. Délka naroste o 160 milimetrů na 4 060 mm, výška pak o 25 milimetrů na 1 500 mm. O 80 milimetrů by pak měl být navýšen i rozvor (na 2 570 mm), šířka 1 695 mm ovšem zůstane zachována. I přesto však cestující budou profitovat z více místa pro nohy, ramena a hlavu.

Dále se očekává lepší odhlučnění a výraznější potlačení vibrací, v tomto směru však ani naši kolegové nemohou přinést bližší informace, na prototypu se ještě bude pracovat. Dobré zprávy jsou ovšem spojené s 1,5litrovým benzinovým čtyřválcem, který údajně poskytuje dostatečnou dynamiku i navzdory relativně nízkému výkonu 75 koní a točivému momentu 135 Nm.

Kromě této verze agregátu by k mání měla být ještě jedna výkonnější varianta, přičemž ta by přední kola měla zásobovat 107 koňmi. Další v řadě pak bude 1,5litrový turbodiesel, od kterého se dočkáme 105 koní a 250 Nm, nové spekulace pak zmiňují i příchod 1,3litrového benzinového čtyřválce. Jeho výkon je neznámý, technologii SkyActiv však najdeme i v jeho útrobách.

Více bohužel o jízdní dynamice poinformovat nemůžeme, výrazně se na ní ovšem podepíše nízká hmotnost. Nové technologie by totiž měly přinést stokilovou dietu, hmotnost základní verze tak poklesne někam k 900 kg. Díky tomu se ani prvním pozitivním dojmům ze slabší jedna-pětky nemůžeme divit...


Mazda 2 2015: interiér předčasně odhalen, je prý kvalitnější, prostornější i tišší - 1 - Mazda 2 predprodukcni interier 01Mazda 2 2015: interiér předčasně odhalen, je prý kvalitnější, prostornější i tišší - 2 - Mazda 2 predprodukcni interier 02Mazda 2 2015: interiér předčasně odhalen, je prý kvalitnější, prostornější i tišší - 3 - Mazda 2 predprodukcni interier 03Mazda 2 2015: interiér předčasně odhalen, je prý kvalitnější, prostornější i tišší - 4 - Mazda 2 predprodukcni interier 04
Kabina nové generace Mazdy 2 nabízí více místa než předchůdce. Zároveň bude tišší, kvalitnější a lépe vybavená

Zdroj: Drive

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše