Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 2 2015: interiér předčasně odhalen, je prý kvalitnější, prostornější i tišší
7.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Mazda pustila pár novinářů do nemaskované kabiny inspirované větší trojkou. Známy i první dojmy.
Novou Mazdu 2 jsme si v podobě konceptu Hazumi mohli prohlédnout již na ženevském autosalonu. Sériová verze se přitom od rudé studie nemá příliš vzdalovat, alespoň ne v rámci exteriéru. Interiér je však již trochu jiným šálkem kávy, v tomto směru koncept jel na vlně velmi vzdálené budoucnosti. Ve srovnání s tím produkční verze vsadí spíše na styl předznamenaný Mazdou 3, třeba takový multifunkční volant je snad převzat beze zbytku.
To nám více než přesvědčivě dokazuje nové video, na kterém se ukázal předprodukční exemplář. K jeho otestování japonská automobilka pozvala některé naše kolegy, přičemž exteriér sice zahalila do maskovací fólie od střechy až po podlahu, samotný interiér však nechala zcela odhalený. Jasně patrný je tak uprostřed umístěný dotykový displej, který nahradí většinu tlačítek a ovladačů.
Dále pak můžeme zmínit kruhové výdechy klimatizace nebo přístrojový štít, jehož střed je tvořen analogovým rychloměrem. Jeho boky lemuje digitální technika. Středová konzole pak pro změnu hostí ovládání multimediálního systému či klasickou ruční brzdu a řadicí páku manuální převodovky (obšité kůží, stejně jako výše zmíněný volant). Mimo ni ovšem k mání bude i šestistupňový automat.
Zatímco jednotlivé detaily kabiny se do premiéry ještě mohou lehce pozměnit, v rámci dimenzí již máme o nové Mazdě 2 jasno. Délka naroste o 160 milimetrů na 4 060 mm, výška pak o 25 milimetrů na 1 500 mm. O 80 milimetrů by pak měl být navýšen i rozvor (na 2 570 mm), šířka 1 695 mm ovšem zůstane zachována. I přesto však cestující budou profitovat z více místa pro nohy, ramena a hlavu.
Dále se očekává lepší odhlučnění a výraznější potlačení vibrací, v tomto směru však ani naši kolegové nemohou přinést bližší informace, na prototypu se ještě bude pracovat. Dobré zprávy jsou ovšem spojené s 1,5litrovým benzinovým čtyřválcem, který údajně poskytuje dostatečnou dynamiku i navzdory relativně nízkému výkonu 75 koní a točivému momentu 135 Nm.
Kromě této verze agregátu by k mání měla být ještě jedna výkonnější varianta, přičemž ta by přední kola měla zásobovat 107 koňmi. Další v řadě pak bude 1,5litrový turbodiesel, od kterého se dočkáme 105 koní a 250 Nm, nové spekulace pak zmiňují i příchod 1,3litrového benzinového čtyřválce. Jeho výkon je neznámý, technologii SkyActiv však najdeme i v jeho útrobách.
Více bohužel o jízdní dynamice poinformovat nemůžeme, výrazně se na ní ovšem podepíše nízká hmotnost. Nové technologie by totiž měly přinést stokilovou dietu, hmotnost základní verze tak poklesne někam k 900 kg. Díky tomu se ani prvním pozitivním dojmům ze slabší jedna-pětky nemůžeme divit...




Kabina nové generace Mazdy 2 nabízí více místa než předchůdce. Zároveň bude tišší, kvalitnější a lépe vybavená
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před hodinouChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před hodinouNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 2 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva