Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Quattroporte 2013: nabídka motorů se rýsuje, atmosféry nečekejte
19.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Atmosférické motory jsou v nové Quattroporte patrně minulostí. Obě nové pohonné jednotky - V6 i V8 - se budou spoléhat na dvě turbodmychadla.
Jsou tomu dva týdny, co přestala být tajemstvím šestá generace italské sportovní limuzíny Maserati Quattroporte. Byla odtajněna samotnou automobilkou dva měsíce před svou plánovanou výstavní premiérou, která se odehraje na lednovém detroitském autosalonu. Novinka vyvíjená pod dohledem Ferrari má být samozřejmě odpovědí na Porsche Panamera či Aston Martin Rapid, při prvním představení však Maserati zamlčelo technická data, a tak jsme netušili, nakolik bude reakce razantní.
Podrobnější informace o technice jsme se měli dovědět až těsně před výstavou, ačkoli espézetka „QP 530 HP“ byla náznakem, jaký potenciál by se mohl ukrývat pod přední kapotou. A vskutku tomu tak zřejmě i je, jak potvrzují italští kolegové z Auto edizione, kterým se podařilo vypátrat detaily. Podle jejich zdrojů dostane nová inkarnace tradičního Quattroporte celohliníkové motory V6 a V8 s přímým vstřikováním a dvojicí turbodmychadel.
Menší třílitr bude mít 410 koní a kromě verze s klasickým uspořádáním, tedy pohonem zadních kol, se objeví také provedení se systémem 4x4. Zadokolka se dostane na stovku za rovných pět sekund a pojede 285 km/h. Čtyřkolka ukrojí z času zrychlení na 100 kmh/h desetinu vteřiny a maximálka se zhorší o stejně zanedbatelný 1 km/h.
Druhá jednotka - 3,8 V8 - bude schopna pomocí přeplňování vyprodukovat 530 koní, což ji zajistí schopnost akcelerovat z 0 na 100 za 4,7 sekundy a podržení plynu až na podlaze dostatečně dlouhou dobu pak také nejvyšší rychlost 307 km/h. Oba agregáty budou standardně spojené s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, známou z vozů BMW, Audi nebo Jaguar, počítejte ale s tím, že Maserati si ji nechá naprogramovat podle svých specifických požadavků.
Už minule jsme psali, že zážehové motory má doplnit dvakrát přeplňovaný dieselový šestiválec, Italové jej však údajně v prvních specifikacích nemají, a tak je možné, že buď dorazí později, anebo zůstane vyhrazen pro SUV, menší sedan nebo obojí. Litovat by asi v tomto případě nebylo čeho...














V8 bi-turbo bude mít 530 koní
Zdroj: Auto edizione
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 8 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 9 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 11 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19