Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati nepostaví menší model než Ghibli, chce zůstat exkluzivní
14.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Italská automobilka se nebude honit za objemem produkce, to aby mohla být stále exkluzivní. Proto od ní nic menšího než Ghibli neuvidíme.
Opakujeme to neustále, dnes a denně. Ačkoli by se opak zdál být reálný, není zkrátka možné v rámci jediné automobilky vyrábět statisíce docela tuctových Macanů, vedle toho stavět zlomek skvělých sporťáků jako 911 a zároveň být při tom všem stále dostatečně exkluzivní. Vydrží to chvíli, poté touha po maximalizaci objemu produkce zachvátí celou firmu a z modelů výjimečných se rázem začnou stávat stále obyčejnější auta.
Zrovna Porsche je v tomto ohledu teprve v počátečním stádiu, ale třeba takové modely BMW a Mercedesu, které dostávají nálepky mimořádné a prémiové, už v té záplavě trochu ztrácejí lesk, díky naplno běžícím továrnám je vídáme na silnicích častěji než by bylo s ohledem k ne zrovna nízké cenovce příhodné. Maserati se dle dřívějších informací nechce dostat do podobné pozice, a tak raději upouští od plánů na menší Ghibli, které by bylo logicky masovějším modelem. Razantně odmítá také plány na cokoliv slabšího, i když připouští, že by ceny jeho modelů mohly spadnout o kousek níž - to ale spíše kvůli postupům a hierarchii v rámci koncernu FCA .
V současnosti přijímá automobilka s trojzubcem ve znaku globálně 3 500 objednávek za měsíc a přesto poptávka po některých jeho vozech převyšuje jednoznačně nabídku. Například počet dodávek na nejmenší sedan Ghibli v rámci druhého pololetí tohoto roku nakonec nemá přesáhnout hodnotu 200 kusů, přičemž 200 až 500 další má k zákazníkům zamířit až v průběhu dalších let. Ano, tohle je jeho snaha o exkluzivitu, která se jistě u fandů musí cenit.
Tak či onak se ale nakonec Maserati nevyhne růstu, který mu diktuje vymyšlená růstová strategie. Již v příštím roce představí veřejnosti SUV Levante, které navýší globální prodeje do roku 2018 na 75 tisíc vozů. Konkrétně půjde nejen o Levante, ale i Ghibli, Quattroporte, Alfieri a také o náhradu za Gran Turismo. Pokud dobře počítáme, oproti loňskému roku to bude ve finále znamenat pětinásobný nárůst produkce, ale pevně držený na vodítku. Má jít o vozy vzácné, které neuvidíme na každém rohu. Zmíněné Porsche s plánem nabídnout do roku 2018 celkem 200 tisíc bude hrát ligu citelně masovějších automobilek.
V tomto přístupu jsou nám Italové svým způsobem sympatičtí, neboť z koncernu FCA tohle v poslední době zaznívá i od Ferrari, které ovšem zvolilo cestu omezování produkce. Třebaže se nyní Maserati prodává lépe než sesterské produkty z Maranella, ve skutečnosti má Ferrari v období 2009 až 2012 lepší výsledky. Do budoucna má prodávat sotva desetinu aut co Maserati a těžit by mělo především z velké rentability jeho produktů.



Maserati chce být exkluzivní, ale zároveň ne zcela exotické. Na to mají v italském koncernu FCA Ferrari. Kvůli tomu nevznikne nic menšího než Ghibli
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Brian Uriarte a Carter Thompson vyhráli RBRC v Jerezu včera 10:35
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
Nejčtenější články
Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025Někdo najel s elektrickým Hyundai 666 tisíc km za pár let. Na jednu baterii to ale nedal, cena náhrady hatí vše
29.3.2025Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
29.3.2025VW začal konečně znovu nabízet auta, po kterých lidé touží, vytáhnout je ale musel z muzea
29.3.2025Dobíjecí Volva hoří i v Evropě. Automobilka vyzve k okamžitému zastavení dobíjení řádově větší počet majitelů
29.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva