Maserati nepostaví menší model než Ghibli, chce zůstat exkluzivní

Italská automobilka se nebude honit za objemem produkce, to aby mohla být stále exkluzivní. Proto od ní nic menšího než Ghibli neuvidíme.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Maserati nepostaví menší model než Ghibli, chce zůstat exkluzivní

14.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Maserati nepostaví menší model než Ghibli, chce zůstat exkluzivní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italská automobilka se nebude honit za objemem produkce, to aby mohla být stále exkluzivní. Proto od ní nic menšího než Ghibli neuvidíme.

Opakujeme to neustále, dnes a denně. Ačkoli by se opak zdál být reálný, není zkrátka možné v rámci jediné automobilky vyrábět statisíce docela tuctových Macanů, vedle toho stavět zlomek skvělých sporťáků jako 911 a zároveň být při tom všem stále dostatečně exkluzivní. Vydrží to chvíli, poté touha po maximalizaci objemu produkce zachvátí celou firmu a z modelů výjimečných se rázem začnou stávat stále obyčejnější auta.

Zrovna Porsche je v tomto ohledu teprve v počátečním stádiu, ale třeba takové modely BMW a Mercedesu, které dostávají nálepky mimořádné a prémiové, už v té záplavě trochu ztrácejí lesk, díky naplno běžícím továrnám je vídáme na silnicích častěji než by bylo s ohledem k ne zrovna nízké cenovce příhodné. Maserati se dle dřívějších informací nechce dostat do podobné pozice, a tak raději upouští od plánů na menší Ghibli, které by bylo logicky masovějším modelem. Razantně odmítá také plány na cokoliv slabšího, i když připouští, že by ceny jeho modelů mohly spadnout o kousek níž - to ale spíše kvůli postupům a hierarchii v rámci koncernu FCA .

V současnosti přijímá automobilka s trojzubcem ve znaku globálně 3 500 objednávek za měsíc a přesto poptávka po některých jeho vozech převyšuje jednoznačně nabídku. Například počet dodávek na nejmenší sedan Ghibli v rámci druhého pololetí tohoto roku nakonec nemá přesáhnout hodnotu 200 kusů, přičemž 200 až 500 další má k zákazníkům zamířit až v průběhu dalších let. Ano, tohle je jeho snaha o exkluzivitu, která se jistě u fandů musí cenit.

Tak či onak se ale nakonec Maserati nevyhne růstu, který mu diktuje vymyšlená růstová strategie. Již v příštím roce představí veřejnosti SUV Levante, které navýší globální prodeje do roku 2018 na 75 tisíc vozů. Konkrétně půjde nejen o Levante, ale i Ghibli, Quattroporte, Alfieri a také o náhradu za Gran Turismo. Pokud dobře počítáme, oproti loňskému roku to bude ve finále znamenat pětinásobný nárůst produkce, ale pevně držený na vodítku. Má jít o vozy vzácné, které neuvidíme na každém rohu. Zmíněné Porsche s plánem nabídnout do roku 2018 celkem 200 tisíc bude hrát ligu citelně masovějších automobilek.

V tomto přístupu jsou nám Italové svým způsobem sympatičtí, neboť z koncernu FCA tohle v poslední době zaznívá i od Ferrari, které ovšem zvolilo cestu omezování produkce. Třebaže se nyní Maserati prodává lépe než sesterské produkty z Maranella, ve skutečnosti má Ferrari v období 2009 až 2012 lepší výsledky. Do budoucna má prodávat sotva desetinu aut co Maserati a těžit by mělo především z velké rentability jeho produktů.


Maserati nepostaví menší model než Ghibli, chce zůstat exkluzivní - 1 - 2014 Maserati Ghibli 011Maserati nepostaví menší model než Ghibli, chce zůstat exkluzivní - 2 - 2014 Maserati Ghibli 015Maserati nepostaví menší model než Ghibli, chce zůstat exkluzivní - 3 - 2014 Maserati Ghibli 012
Maserati chce být exkluzivní, ale zároveň ne zcela exotické. Na to mají v italském koncernu FCA Ferrari. Kvůli tomu nevznikne nic menšího než Ghibli

Zdroj: Motoring

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.