Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati neplánuje menší SUV typu Macan, Levante zůstane osamoceno
17.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové nechystají konkurenci pro Porsche Macan. Místo toho chtějí své první SUV vybavit kromě běžných motorů i hybridním ústrojím.
Pro italskou automobilku s trojzubcem ve znaku je příští rok nadmíru důležitý, na autosalonu v Detroitu totiž bude představeno vůbec první firemní SUV. To následně pod názvem Levante zamíří do prodeje, přičemž značce má napomoci navýšit registrace na 75 000 exemplářů. Této kvóty by Maserati chtělo dosáhnout v roce 2018, což není zrovna hodně vzdálená budoucnost. O nic jiného než o toto SUV, sedany, kupátka a jeden kabriolet se přitom značka opírat nehodlá.
Šéf značky Harald Wester tak zcela vyloučil spekulace, které naznačovaly, že Maserati by následovalo vzoru Porsche. To má přitom ve svém porftoliu dva modely SUV, přičemž Levante bude soupeřit o přízeň davů s větším Cayenne. Macan by tedy konkurenci dostat neměl, alespoň prozatím. Wester totiž zmiňuje, že právě v tomto byznysu by se nikdy nemělo zmiňovat slůvko „nikdy“.
Zároveň však šéf Maserati dodává, že „dělat od každého kousek není vždy tou správnou cestou“. Segment malých a kompaktních crossoverů a SUV tedy Maserati ponechá dalším značkám spadajících pod koncern Fiat Chrysler Automobiles, zejména pak Alfě Romeo a Jeepu. První zmíněná automobilka by přitom měla vykrýt tužby nadšenců do designu, zatímco druhá se zaměří na off-roadisty.
My pak jen můžeme dodat, že zmiňované Levante nedorazí pouze v základním provedení, ale také jako plug-in hybrid. Ten by se měl ukázat v roce 2017, přičemž společně s modely Ghibli a Quattroporte, jež dostanou stejné pohonné ústrojí, bude hrát stěžejní roli. Maserati totiž počítá s tím, že po roce 2020 by podíl hybridů měl dosáhnout 40 až 50 % z celé produkce značky.






Maserati Levante zatím nebylo nachytáno ve své vlastní karoserii, místo toho nosí upravený oblek nižších sedanů
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva