Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Levante jsme si prvně osahali v ČR. „V naftě” začíná na 1,612 milionu Kč
13.4.2016 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Ambiciózní SUV vstoupilo do tuzemských prodejů. První kusy dostanou zákazníci v červnu, nejprve se základní naftovou a benzinovou V6.
Historicky první SUV s neptunovým trojzubcem ve znaku jsme zmiňovali naposledy před měsícem, kdy shodou náhod také odstartoval jeho prodej na českém trhu. Tehdy z úst šéfa značky Haralda Westera zaznělo, že Levante má být o poznání lepší než dosavadní lídr segmentu, kterým bezesporu je Porsche Cayenne. Že jde o sebevědomé prohlášení, bude pochybovat málokdo. Je ovšem jasné, že Maserati tlačí na pilu, jelikož počítá s dalším výrazným nárůstem prodejů. A k tomu vstup do segmentu SUV (s 50procentním podílem na celkovém objemu prodaných vozů prémiové a luxusní třídy) rozhodně může jen pomoci.
Ve prospěch Levante hovoří také některá nej, jako například nejnižší aerodynamický součinitel odporu (Cx = 0,31), nejvyšší měrný výkon a točivý moment (Levante S), jakož i nejníže položené těžiště v segmentu. My s konečným rozsudkem, kdo je v jakém ohledu lepší, raději počkáme do doby než si novinku postavenou na platformě odvozené z Ghibli a Quattroporte budeme moci vyzkoušet při jízdě.
Teď už jsme si jí ovšem mohli poprvé osahat na české premiéře a dozvědět se, že první kusy k tuzemským zákazníkům dorazí v létě. Zpočátku se počítá s trojicí pohonných jednotek a stejným počtem výbavových stupňů (Sport a Luxury). Na každý pád se pod kapotou nachází přeplňovaný vidlicový třílitr se šesti válci do V, roztáčející všechna kola prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky ZF, která má pevná pádla na sloupku volantu. Zmíněný pohon všech kol ATC (Active Transfer Case) je nastaven tak, aby implicitně maximum točivého momentu posílal na zadní nápravu se samosvorným diferenciálem a v případě potřeby přesně polovinu z toho věnoval předním.
Všechny veze mají vpředu dvojité lichobežníky, vzadu pak víceprvkovou nápravu, přičemž již ve standardu disponují adaptivními tlumiči Skyhook a vzduchovým odpružením Air Spring se 6 polohami, resp. 6 různými stupni světlé výšky - mezi nimi je i normální jízdní výška a také pozice pro parkování, aby si cestující neumazali při vystupování nohavice. Výška se mění v závislosti na čtyřech jízdních režimech (Normal, ekologický I.C.E, Sport nebo Off-road) a aktuální rychlosti, kdy ve sportovním módu dochází k jejímu snížení o 20 milimetrů. V režimu Off-road je naopak podvozek zvýšen, a to o 40 mm vůči standardu (o 55 vůči parkovací pozici). Výsledná světlost pak dosahuje hodnoty 247 mm.
Základ reprezentuje turbodiesel VM Motori s výkonem naladěným na 275 koní a maximem točivého momentu 600 N.m, který dostal zatím jako jediný ryze českou cenu - 1 612 000 Kč. U benzinového přímovstřikového šestiválce dopovaného dvojicí turbodmychadel twin-scroll (na výkony 350 a 430 koní) se ceny přepočítávají z částek v Eurech. V jejich případě víme, že top verze Levante S začíná na 88 000 Eur (cca 2,38 milionu korun). Další varianty svou cenu nemají, leccos ale může naznačit aktuální nabídka „budoucích skladových vozů” českého dovozce. Z nich je zřejmé, že na slušně vybavené „eSko” to chce okolo 3 milionů Kč.
Ta díky motoru vyráběném u Ferrari v Maranellu zrychluje na stokilometrovou rychlost z klidu za 5,2 sekundy a ze stejné mety pak díky předním šestipískovým brzdám Brembo zastaví na vzdálenosti 34,5 metru (další rekordně nízká hodnota). Vůz vážící 2109 kilogramů přitom dokáže s motorem točícím se do 6500 otáček dosprintovat až na 264 km/h a jeho normovaná spotřeba sahá na kombinovaných 10,9 l/100 km. Později v letošním roce by pak měly na náš trh dorazit ještě silnější osmiválcová twin-turba. Třebaže se o nich mluvilo málo, můžeme vsadit na jednotku z Ferrari 488 GTB, kde dosahuje výkonu 670 koní.
V případě základního Levante Diesel za 1 612 000 Kč dostanete kromě schopnosti zrychlit i s 2 205 kilogramy z klidu na stovku za 6,9 sekundy a maximální rychlosti 230 km/h také apetit vyčíslený hodnotou 7,2 l nafty na 100 ujetých kilometrů. Dále jsou součástí základní výbavy bi-xenony, 18palcová kola se sadou na opravu pneumatik, dvouzónová klimatizace, kůží čalouněná sedadla, palubní deska i dveřní výplně, elektricky stavitelné sedadlo řidiče i elektricky ovládané víko 580litrového zavazadelníku.
Uvnitř na vás pak čeká nový informačně zábavní systém ovládaný dotykovým HD displejem s 8,4palcovou úhlopříčkou jehož prostřednictvím můžete mimo sedadel nastavovat mimo jiné i špičkovou audioaparaturu. Kromě toho je vůz vybaven veškerými podpůrnými systémy, z nichž zmíním například elektronického stabilizačního pomocníka Maserati Stability Program, dále torque vectoring, asistent pro sjíždění svahů, adaptivní tempomat s hlídáním odstupu, systém monitorování vozidel v mrtvém úhlu, sadu kamer okolo vozu či mnoho dalších bezpečnostních prvků.
Z hlediska technické výbavy jsou první dojmy jen pozitivní. Vůz ještě slušné hmotnostní kategorie, který i díky rozvoru přesahujícím 3 metry jezdí jistěji než Ghibli a zároveň poskytuje na zadních sedadlech - minimálně v podélném směru dost místa pro 190centimetrové osoby, může být mezi SUV zajímavou volbou. Totéž naznačuje i designem, který naživo rozhodně nezajímavě nevypadá.
Budete však muset překousnout některé detaily, jako například ovladače stahování oken, držák nápojů, volič převodovky či panel klimatizace, které najdete i v Jeepech. Pokud ale skutečně tak dobře jezdí, jak lidé od Maserati tvrdí, rádi to Levante odpustíte. Český importér reprezentovaný společností Scuderia Praha eviduje na 20 objednávek a další už možná za dobu tvorby tohoto materiálu přibyly. Škoda dalších slov, prohlédněte si benzinovou verzi s nižším výkonem stojící na 21palcových kolech na následujících snímcích.
Fotografie z české premiéry Maserati Levante






Naživo se nám Levante ukázalo ve slabším benzinovém provedení s 350 koňmi a 500 N.m, kterými roztáčí primárně kola zadní nápravy. V mžiku však umí 50 % z nich dostat na přední osu
Oficiální fotografie
Oficiální snímky Maserati Levante poukazují na jeho univerzalitu i některé rozdíly dvojice výbav Sport a Luxury.
Promo videoklip
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
před 2 hodinamiDrzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26.3.2025Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- «King of COTA» Nr. 1 v pátek včera 22:33
- Suverén jménem Jake Dixon, 28. Salač včera 21:32
- V Moto3 vede Bertelle včera 21:16
- V USA začal nejrychleji Morbidelli, Marquez crash včera 21:01
- PP pro Fernandeze, 12. Svoboda, 28. Novotný včera 17:33
Nejnovější články
Reakce Ferrari na Trumpova cla jasně potvrzuje, že má problémy s prodejem některých modelů
před hodinouKia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
před 2 hodinamiNěkdo najel s elektrickým Hyundai 666 tisíc km za pár let. Na jednu baterii to ale nedal, cena náhrady hatí vše
před 3 hodinamiMotoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
včeraNěmci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.29. 00:47 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 03.28. 21:26 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.28. 17:37 - řidičBOB
- Politický koutek 03.28. 12:52 - řidičBOB
- OT - zavírám krám, uklízím 03.27. 13:04 - pavproch
- Přituhuje 03.27. 10:36 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.26. 17:50 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 03.26. 16:33 - Předseda