Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Levante jsme si prvně osahali v ČR. „V naftě” začíná na 1,612 milionu Kč
13.4.2016 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Ambiciózní SUV vstoupilo do tuzemských prodejů. První kusy dostanou zákazníci v červnu, nejprve se základní naftovou a benzinovou V6.
Historicky první SUV s neptunovým trojzubcem ve znaku jsme zmiňovali naposledy před měsícem, kdy shodou náhod také odstartoval jeho prodej na českém trhu. Tehdy z úst šéfa značky Haralda Westera zaznělo, že Levante má být o poznání lepší než dosavadní lídr segmentu, kterým bezesporu je Porsche Cayenne. Že jde o sebevědomé prohlášení, bude pochybovat málokdo. Je ovšem jasné, že Maserati tlačí na pilu, jelikož počítá s dalším výrazným nárůstem prodejů. A k tomu vstup do segmentu SUV (s 50procentním podílem na celkovém objemu prodaných vozů prémiové a luxusní třídy) rozhodně může jen pomoci.
Ve prospěch Levante hovoří také některá nej, jako například nejnižší aerodynamický součinitel odporu (Cx = 0,31), nejvyšší měrný výkon a točivý moment (Levante S), jakož i nejníže položené těžiště v segmentu. My s konečným rozsudkem, kdo je v jakém ohledu lepší, raději počkáme do doby než si novinku postavenou na platformě odvozené z Ghibli a Quattroporte budeme moci vyzkoušet při jízdě.
Teď už jsme si jí ovšem mohli poprvé osahat na české premiéře a dozvědět se, že první kusy k tuzemským zákazníkům dorazí v létě. Zpočátku se počítá s trojicí pohonných jednotek a stejným počtem výbavových stupňů (Sport a Luxury). Na každý pád se pod kapotou nachází přeplňovaný vidlicový třílitr se šesti válci do V, roztáčející všechna kola prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky ZF, která má pevná pádla na sloupku volantu. Zmíněný pohon všech kol ATC (Active Transfer Case) je nastaven tak, aby implicitně maximum točivého momentu posílal na zadní nápravu se samosvorným diferenciálem a v případě potřeby přesně polovinu z toho věnoval předním.
Všechny veze mají vpředu dvojité lichobežníky, vzadu pak víceprvkovou nápravu, přičemž již ve standardu disponují adaptivními tlumiči Skyhook a vzduchovým odpružením Air Spring se 6 polohami, resp. 6 různými stupni světlé výšky - mezi nimi je i normální jízdní výška a také pozice pro parkování, aby si cestující neumazali při vystupování nohavice. Výška se mění v závislosti na čtyřech jízdních režimech (Normal, ekologický I.C.E, Sport nebo Off-road) a aktuální rychlosti, kdy ve sportovním módu dochází k jejímu snížení o 20 milimetrů. V režimu Off-road je naopak podvozek zvýšen, a to o 40 mm vůči standardu (o 55 vůči parkovací pozici). Výsledná světlost pak dosahuje hodnoty 247 mm.
Základ reprezentuje turbodiesel VM Motori s výkonem naladěným na 275 koní a maximem točivého momentu 600 N.m, který dostal zatím jako jediný ryze českou cenu - 1 612 000 Kč. U benzinového přímovstřikového šestiválce dopovaného dvojicí turbodmychadel twin-scroll (na výkony 350 a 430 koní) se ceny přepočítávají z částek v Eurech. V jejich případě víme, že top verze Levante S začíná na 88 000 Eur (cca 2,38 milionu korun). Další varianty svou cenu nemají, leccos ale může naznačit aktuální nabídka „budoucích skladových vozů” českého dovozce. Z nich je zřejmé, že na slušně vybavené „eSko” to chce okolo 3 milionů Kč.
Ta díky motoru vyráběném u Ferrari v Maranellu zrychluje na stokilometrovou rychlost z klidu za 5,2 sekundy a ze stejné mety pak díky předním šestipískovým brzdám Brembo zastaví na vzdálenosti 34,5 metru (další rekordně nízká hodnota). Vůz vážící 2109 kilogramů přitom dokáže s motorem točícím se do 6500 otáček dosprintovat až na 264 km/h a jeho normovaná spotřeba sahá na kombinovaných 10,9 l/100 km. Později v letošním roce by pak měly na náš trh dorazit ještě silnější osmiválcová twin-turba. Třebaže se o nich mluvilo málo, můžeme vsadit na jednotku z Ferrari 488 GTB, kde dosahuje výkonu 670 koní.
V případě základního Levante Diesel za 1 612 000 Kč dostanete kromě schopnosti zrychlit i s 2 205 kilogramy z klidu na stovku za 6,9 sekundy a maximální rychlosti 230 km/h také apetit vyčíslený hodnotou 7,2 l nafty na 100 ujetých kilometrů. Dále jsou součástí základní výbavy bi-xenony, 18palcová kola se sadou na opravu pneumatik, dvouzónová klimatizace, kůží čalouněná sedadla, palubní deska i dveřní výplně, elektricky stavitelné sedadlo řidiče i elektricky ovládané víko 580litrového zavazadelníku.
Uvnitř na vás pak čeká nový informačně zábavní systém ovládaný dotykovým HD displejem s 8,4palcovou úhlopříčkou jehož prostřednictvím můžete mimo sedadel nastavovat mimo jiné i špičkovou audioaparaturu. Kromě toho je vůz vybaven veškerými podpůrnými systémy, z nichž zmíním například elektronického stabilizačního pomocníka Maserati Stability Program, dále torque vectoring, asistent pro sjíždění svahů, adaptivní tempomat s hlídáním odstupu, systém monitorování vozidel v mrtvém úhlu, sadu kamer okolo vozu či mnoho dalších bezpečnostních prvků.
Z hlediska technické výbavy jsou první dojmy jen pozitivní. Vůz ještě slušné hmotnostní kategorie, který i díky rozvoru přesahujícím 3 metry jezdí jistěji než Ghibli a zároveň poskytuje na zadních sedadlech - minimálně v podélném směru dost místa pro 190centimetrové osoby, může být mezi SUV zajímavou volbou. Totéž naznačuje i designem, který naživo rozhodně nezajímavě nevypadá.
Budete však muset překousnout některé detaily, jako například ovladače stahování oken, držák nápojů, volič převodovky či panel klimatizace, které najdete i v Jeepech. Pokud ale skutečně tak dobře jezdí, jak lidé od Maserati tvrdí, rádi to Levante odpustíte. Český importér reprezentovaný společností Scuderia Praha eviduje na 20 objednávek a další už možná za dobu tvorby tohoto materiálu přibyly. Škoda dalších slov, prohlédněte si benzinovou verzi s nižším výkonem stojící na 21palcových kolech na následujících snímcích.
Fotografie z české premiéry Maserati Levante
Naživo se nám Levante ukázalo ve slabším benzinovém provedení s 350 koňmi a 500 N.m, kterými roztáčí primárně kola zadní nápravy. V mžiku však umí 50 % z nich dostat na přední osu
Oficiální fotografie
Oficiální snímky Maserati Levante poukazují na jeho univerzalitu i některé rozdíly dvojice výbav Sport a Luxury.
Promo videoklip
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před hodinou - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 2 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva