Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Levante dorazí s motory V6 a V8, hybridním pohonem i čtyřkolkou
10.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italský trojzubec je letos poněkud otupělý. Ofenziva let budoucích však má jeho produkci má zvýšit až na desetinásobek stávající produkce. Povede se?
Letošní rok je pro italskou automobilku nesmírně důležitý. Nepředstaví totiž jedinou pořádnou novinku. Tedy pokud v to nepočítáme speciální verze GranTurisma a GranCabria, které by se mohly ukázat na autosalonech v Paříži nebo Los Angeles. Přežití je tak prioritou číslo 1, neboť již od ledna 2013 začíná Maserati s rozsáhlou ofenzivou, která by mu měla v blízké budoucnosti umožnit prodej 50 000 automobilů ročně. To je poněkud ambiciózní záměr, zvláště pokud si uvědomíme, že v loni opustilo továrnu pouze 7 000 exemplářů. Značka ovšem doufá, že její dva nové modely - Levante a Kubang - zaujmou nové zákazníky především v Číně, Indii a Rusku.
Ještě před jejich příchodem se ovšem změn dočká Quattroporte. V pořadí již šestá generace by se měla představit právě v lednu v Detroitu, přičemž nabídnout hodlá více prostoru. Samozřejmě za vyšší pořizovací cenu. A to přesto, že pod italským kabátem se bude nacházet mnoho architektury z Chrysleru 300. Quattroporte s kódovým označením M156 má být založeno na jeho prodloužené platformě, na silnici tak do délky zabere až 5,2 metru.
S přechodem vlajkové lodi Maserati do vyšších sfér se uvolní místo pro dlouho očekávaný malý sedan (zas tak malý asi nebude, když má soupeřit s BMW řady 5 nebo Jaguarem XF), který má být rovněž založen na platformě Chrysleru 300. Ovšem té standardní s rozvorem 3052. Jmenovat se zřejmě bude Levante (v továrně jej však prozatím označují jako M157) a v sériové podobě bychom ho mohli spatřit příští rok v září na autosalonu ve Frankfurtu.
Pod kapotu dostane novinka osmiválcové motory stejně jako větší Quattroporte, k dispozici ale budou také šestiválcové pohonné jednotky. Spalovat přitom budou nejen benzín, ale také naftu, což ale od spojení Fiatu s Chryslerem není žádné tajemství či překvapení. Maserati ale hodlá profitovat také díky vztahu s Ferrari, které bude pro Levante a Quattroporte dodávat hybridní technologii a pohon všech kol představený modelem FF.
Všechny pohonné jednotky budou spojeny s osmistupňovým automatem ZF, který především z dieselového Levante udělá sedan schopný přejezdu celé Evropy na jednu nádrž. Na spekulace ohledně přesné spotřeby je ještě příliš brzy, přítomnost systému start-stop snižujícího žíznivost a emise jen papírově je však takřka jistá. I Maserati totiž bude muset díky navýšení produkce více poslouchat byrokraty z Evropské unie.
Vzhled obou vozů kupodivu již nemá na starosti některá ze slavných karosáren (Pininfarina, Italdesign, Zagato a další), ale přímo stylistické oddělení automobilky. Vyrábět by se naopak Quattroporte a Levante měly v bývalé továrně Bertoneho v Turíně, jíž Fiat nedávno koupil a do které napumpoval 500 milionů eur, aby mohly být aplikovány standardy značky.
Poněkud stranou se tak bude držet pouze SUV s prozatímním názvem Kubang (Maserati si už zaregistrovalo název Cinqueporte), které bude vznikat na architektuře Jeepu Grand Cherokee v Americe. Ke dvěma sedanům by se navíc mělo připojit až v roce 2014, tedy v momentu, kdy ofenzíva italského trojzubce bude již v plném proudu. Doufáme, že se podaří. Maserati, stojící již několik let ve stínu Ferrari, si to zaslouží.




Maserati se chystá na velkou modelovou ofenzivu, kterou zahájí nová generace sedanu Quattroporte. Ve stejném duchu pak vyjede malý čtyřdveřový vůz nazvaný velmi pravděpodobně Levante a celý útok zakončí SUV s prozatímním názvem Kubang.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 5 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 12:50
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Brian Uriarte a Carter Thompson vyhráli RBRC v Jerezu včera 10:35
Nejnovější články
Tento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 2 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 4 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 5 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 6 hodinamiNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch