Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Levante: chystané SUV nakonec nepoužije základy Jeepu Grand Cherokee
20.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Při rozhovoru s ředitelem Maserati vytanulo na povrch, že připravované SUV Levante nepoužije základ Grand Cherokee, porozhlédne se u sourozenců.
Chystaný SUV Maserati Levante rozhodně nebude mít terénní ambice a zaměří se dozajista na jízdu po klasických asfaltkách. Hlavními konkurenty pro něj mají být třeba Porsche Cayenne a BMW X6, kterými by se měl v maximální míře inspirovat, neboť právě tyto modely jsou symbolem nejlépe jezdících vozů své velikosti.
Sáhodlouze se diskutovalo o tom, že tohle netradiční Maserati využije komponentů dárcovského Jeepu Grand Cherokee, ale tomu nyní učinil přítž ředitel Harald Wester, který v rozhovoru pro CNN takové spojení popřel. Předchozí poznámky generálního ředitele Fiatu Sergia Marchionneho tak vzaly za své. Levante se původně totiž mělo vyrábět po boku zmíněného Jeepu a to v továrně Jefferson North Assembly amerického města Detroit. Tyto plány se nakonec změnily když Fiat podepsal dohodu s unií Uilm National o montáži Levante v italském závodě Mirafiori, který je umístěn v Turíně.
Nakonec bude nový crossover pravděpodobně silně ovlivněn svými sourozenci. Dárcem dílů a i celé architektury se tedy stanou Quattroporte a Ghibli. Z toho lze usuzovat, že budoucí řada nabízených pohonných jednotek bude nejpravděpodobněji zahrnovat třílitrový vidlicový šestiválec twin-turbo s výkonem 422 koní a točivým momentem 550 Nm, stejně tak o osm deci objemnější osmiválec (rovněž s dvojicí turbodmychadel) s 530 koňmi a 710 Nm. U druhé jednotky je jediným potenciálním problémem zástavba pohonu všech kol, který Maserati zatím umí zkombinovat jen se šestiválcem.
Další možná volba padá na naftový motor, bez kterého jste jako automobilka u zákazníků v Evropě až na drobné výjimky obvykle v obrovské nevýhodě. V případě vznětové varianty by byl logickou volbou třílitr se šesti válci, co umí až 275 koní a 600 Nm točivého momentu. Bez ohledu na to, které motory budou nakonec vybrány, dojde k použití osmistupňové automatické převodovky a samozřejmě i pohonu všech kol.
Aby byl i podvozek připraven na pořádné dovádění, Levante si zřejmě neodpustí vypůjčit si modifikované řešení adaptivních tlumičů Skyhook z modelu Quattroporte Q4 s pohonem obou náprav. Na zbytek podrobností musíme ještě chvíli počkat. Novinka by se měla ale objevit ještě letos během oslav svého stého výročí na ulici Via Emilia Levante v italské Boloni, podle níž se chystaná novinka jmenuje.
Maserati Levante zaručeně bude patřit k tomu jízdně nejzajímavějšímu, co může kategorie SUV vůbec nabídnout. Cayenne a BMW X6 nejsou špatným vzorem
Zdroje: CNN Money, Motortrend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 2 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 3 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 5 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva