Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Levante 2016: sériové SUV oficiálně odhaleno, jede až 264 km/h
20.2.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Italové po pěti létech čekání konečně vyrukovali se svým prvním SUV. Říká si podle očekávání Levante a oslovit má stylem i výkony.
Maserati včera poslalo do světa tajemnou upoutávku na své historicky první SUV. Čekali jsme více podobných kroků, Italové se ale nakonec - na rozdíl od mnoha jiných - rozhodli nedělat se samotnou premiérou drahoty a model s očekávaným jménem Levante odhalili v celé jeho kráse už dnes. Těžko říci, jak velký podíl na tom měl únik, který se v mezičase odehrál, s ohledem na charakter uniknuvších materiálů a způsob prezentace samotného vozu bychom řekli, že žádný.
Okolnosti samotného virtuálního představení ale nechme stranou a podívejme se raději na vůz samotný. Ten má nejen očekávané jméno, ale do značné míry i očekávanou podobu. Nejde tu ale pouze o někdejší odhalení skrze zmenšený model, zapomínat nesmíme ani na to, že Italové už skoro před pět léty vyrukovali s konceptem Kubang, který navíc měl kořeny ještě v dávnější minulosti. Sériové SUV Levante není stejné, když ale na Kubang nanesete trochu ostřejší linie přídě a pár osvěžených detailů, nedostanete podstatně jiný vůz.
Jak moc se takto střižené SUV bude zamlouvat potenciální klientele, necháme na vás a podíváme se raději do útrob vozu. Pokud jde o interiér, Maserati oficiálně žádnou jeho fotku nezveřejnilo, předchozí úniky a špionáže nám ale dopřály dobrou představu toho, co očekávat. Design vnitřku je velmi podobný tomu, který známe z „malého” (na poměry Maserati...) sedanu Ghibli, je tu spousta drahých materiálů a také velký displej informačně-zábavního systému na středové konzoli. Fotografie opět napoví více.
Ani v případě techniky Maserati příliš hovorné nebylo, opět únik se ale postaral o to, že známe klíčová technická data všech motorizací. Základem se tedy stane Levante Diesel s třílitrovým šestiválcem posílajícím na všechna čtyři kola přes osmistupňový automat (standard pro všechny verze) 275 koní. Na stovku s nimi vůz zrychlí za 6,9 sekundy a rozjede se na 230 km/h.,
To je z dieselové strany nabídky vše, za benziny bude sloužit také třílitrový šestiválec s přeplňováním, ale ve dvou verzích. Kolik koní nabídnou verze Levante 350 a Levante 430 jistě nemusíme říkat, s danými ciframi se pak rozjedou na stovku za 6,3 resp. 5,2 sekundy, maximální rychlosti činí 243 a 264 km/h. Spotřebu paliva neznáme, máme ale pocit, že ta papírová bude ze zájemců o tento model zajímat přesně nula osob.
Jak jste už jistě pochopili, Maserati nebylo při prvním představení zrovna mnohomluvné, a tak z tiskové zprávy přidáme už jen odhodlané konstatování, že „podvozek Levante je stvořen tak, aby spojoval výjimečné výkony na silnici - typické pro všechna Maserati - s bezkonkurenčními jízdními vlastnostmi na površích s nízkou adhezí a excelentními jízdou mimo zpevněné cesty”.
To zní vážně sebevědomě, realitu ukáže čas. Příliš vzdálená budoucnost to ale nebude - Levante se prý již vyrábí a jeho prodeje v Evropě začnou už na jaře. Ceny automobilka zveřejní zřejmě až po debutu vozu na ženevském autosalonu.
Toto jsou první oficiální fotky Maserati Levante
Interiér nám zatím odhalily jen uniklé a bůh ví kde se zjevivší záběry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před hodinou - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 3 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 4 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 6 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis