Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Levante 2016: sériové SUV oficiálně odhaleno, jede až 264 km/h
20.2.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Italové po pěti létech čekání konečně vyrukovali se svým prvním SUV. Říká si podle očekávání Levante a oslovit má stylem i výkony.
Maserati včera poslalo do světa tajemnou upoutávku na své historicky první SUV. Čekali jsme více podobných kroků, Italové se ale nakonec - na rozdíl od mnoha jiných - rozhodli nedělat se samotnou premiérou drahoty a model s očekávaným jménem Levante odhalili v celé jeho kráse už dnes. Těžko říci, jak velký podíl na tom měl únik, který se v mezičase odehrál, s ohledem na charakter uniknuvších materiálů a způsob prezentace samotného vozu bychom řekli, že žádný.
Okolnosti samotného virtuálního představení ale nechme stranou a podívejme se raději na vůz samotný. Ten má nejen očekávané jméno, ale do značné míry i očekávanou podobu. Nejde tu ale pouze o někdejší odhalení skrze zmenšený model, zapomínat nesmíme ani na to, že Italové už skoro před pět léty vyrukovali s konceptem Kubang, který navíc měl kořeny ještě v dávnější minulosti. Sériové SUV Levante není stejné, když ale na Kubang nanesete trochu ostřejší linie přídě a pár osvěžených detailů, nedostanete podstatně jiný vůz.
Jak moc se takto střižené SUV bude zamlouvat potenciální klientele, necháme na vás a podíváme se raději do útrob vozu. Pokud jde o interiér, Maserati oficiálně žádnou jeho fotku nezveřejnilo, předchozí úniky a špionáže nám ale dopřály dobrou představu toho, co očekávat. Design vnitřku je velmi podobný tomu, který známe z „malého” (na poměry Maserati...) sedanu Ghibli, je tu spousta drahých materiálů a také velký displej informačně-zábavního systému na středové konzoli. Fotografie opět napoví více.
Ani v případě techniky Maserati příliš hovorné nebylo, opět únik se ale postaral o to, že známe klíčová technická data všech motorizací. Základem se tedy stane Levante Diesel s třílitrovým šestiválcem posílajícím na všechna čtyři kola přes osmistupňový automat (standard pro všechny verze) 275 koní. Na stovku s nimi vůz zrychlí za 6,9 sekundy a rozjede se na 230 km/h.,
To je z dieselové strany nabídky vše, za benziny bude sloužit také třílitrový šestiválec s přeplňováním, ale ve dvou verzích. Kolik koní nabídnou verze Levante 350 a Levante 430 jistě nemusíme říkat, s danými ciframi se pak rozjedou na stovku za 6,3 resp. 5,2 sekundy, maximální rychlosti činí 243 a 264 km/h. Spotřebu paliva neznáme, máme ale pocit, že ta papírová bude ze zájemců o tento model zajímat přesně nula osob.
Jak jste už jistě pochopili, Maserati nebylo při prvním představení zrovna mnohomluvné, a tak z tiskové zprávy přidáme už jen odhodlané konstatování, že „podvozek Levante je stvořen tak, aby spojoval výjimečné výkony na silnici - typické pro všechna Maserati - s bezkonkurenčními jízdními vlastnostmi na površích s nízkou adhezí a excelentními jízdou mimo zpevněné cesty”.
To zní vážně sebevědomě, realitu ukáže čas. Příliš vzdálená budoucnost to ale nebude - Levante se prý již vyrábí a jeho prodeje v Evropě začnou už na jaře. Ceny automobilka zveřejní zřejmě až po debutu vozu na ženevském autosalonu.








Toto jsou první oficiální fotky Maserati Levante
Interiér nám zatím odhalily jen uniklé a bůh ví kde se zjevivší záběry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva