Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati GranTurismo Sport: vážně nový model pro Ženevu
20.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Že ostřejší provedení GranTurisma není ničím novým? To máte pravdu, verze Sport ale přesto nová je. A nejen svým jménem.
Základní GranTurismo se i v našem testu objevilo již v roce 2008, zrovna tou dobou ale Maserati dobře vědělo o zájmu zákazníků pořídit si také něco trochu ostřejšího. Záhy proto představilo provedení GranTurismo S s posíleným motorem, brzdami, upraveným podvozkem i vzhledem, aby právě takto smýšlejícím jedincům vyšlo vstříc. A zřejmě zamířilo správným směrem, neboť „eSko” se od té doby stalo vůbec nejprodávanějším provedením dnes nejmenšího trojzubce.
Automobilka tento model navíc průběžně vylepšovala. Loni přišla s verzí Automatic Sport Pack chlubící se rychlejším automatem a upraveným výfukem, naposledy pak vyrukovala s provedením Limited Edition určeným pouze pro dvanáct zákazníků. Tehdy jsme ještě netušili, že jde o labutí píseň GranTurisma S, jak jej známe, ale bylo tomu tak. Od letošního léta totiž žádné S k mání nebude, nahradí jej verze Sport.
Hlavním důvodem bude zřejmě fakt, že S asi neznělo dost sportovně, nepůjde ale o stejný vůz s pouze pozměněným jménem. Základem bude pochopitelně nadále „staré dobré” GranTurismo, dostane ale dále upravený osmiválcový motor objemu 4,7 litru, který bude vozu nově dodávat až 460 koní výkonu (o 10 více než dosud). Výrobce slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund a maximální rychlost přes 285 km/h, přesná čísla ale hodlá držet v tajnosti až do autosalonu v Ženevě.
Motorem ale vše jen začíná. Jistě zajímavou zprávou je i fakt, že k dispozici budou dvě převodovky, žádná z nich nicméně nebude manuální. Vaše volba bude moci padnout buď na již dobře známý automat ZF s hydrodynamickým měničem, nebo sekvenční převodovku, zřejmě některé z převodovek F1, kterou dříve dostávala Ferrari. V obou případech půjde o šestistupňové skříně, jejich ovládání páčkami pod volantem u auta tohoto ražení asi nikoho nepřekvapí.
Po stránce vzhledu poznáte GranTurismo Sport od „eSka” hlavně při pohledu na přední nárazník, který je z velké části přepracován. Jeho nově tvarované otvory pro přívod chladícího vzduchu mají lépe vyhovět motoru i brzdám, kousek od nich ale najdeme i nová hlavní světla s LED pro denní svícení. Vzadu můžeme vidět též lehce upravená a mírně zatmavená světla.
Pohled do interiéru v tuto chvíli není k dispozici, Maserati ale slibuje nová, samozřejmě lepší sedadla a modifikovaný volant. Ostatní by mělo zůstat při starém.
Jak jsme již několikrát zmínili, vůz oslaví svou veřejnou premiéru v Ženevě, kde nám o něm Maserati řekne vše podstatné. Zatím můžeme dodat jen tolik, že do prodejů by se GranTurismo Sport mělo dostat na sklonku letošního léta za zatím neznámou cenu, nelze ale očekávat zásadní rozdíl proti dnešní cenovce verze S. Varianty GranTurismo a ještě ostřejší GranTurismo MC Stradale zůstanou v nabídce beze změn.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
GranTurismo Sport na pořádné sadě fotek ze Ženevy
Maserati GranTurismo Sport na prvních dvou uvolněných fotografiích
Pro srovnání podoba dosavaní verze S
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před hodinou - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 4 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva