Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Ghibli 2013 má své první ceny, začínají na 1,7 milionu Kč za naftový třílitr
16.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po dlouhé době poněkud lidovější Maserati, které se chce na trhu postavit i autům jako BMW 5 či Audi A6 už je k mání. Zatím ale jen v zahraničí.
Dubnové představení Maserati Ghibli 2013 máme dávno za sebou. V mezičase jsme si stihli i upřesnit technické údaje a prohlédnout si vůz také poprvé pod širým nebem a vlastně též poprvé na videu. Může se vám líbit, může vám znít, může se vám zamlouvat jeho technika. Ale kolik bude stát? O tom jsme zatím mohli jen spekulovat - náznaky budoucí reality z Itálie sice ke slovu přišly, konkrétní cifry či úplný ceník ale dosud nikoli.
Změnilo se to až koncem tohoto pracovního týdne, kdy první cení vypustilo na světlo světa francouzské zastoupení značky. Italský web Maserati zatím slova „ceník” a „Ghibli” pohromadě nevede a s autem nepočítá ani webový konfigurátor. Může vám to přijít zvláštní ale zrovna v České republice se nemusíme divit - české ceny nové Octavie RS neznáme, i když třeba ty slovinské už známy jsou. Ale ono je to nakonec celkem jedno, i z francouzského ceníku si u aut tohoto typu můžeme udělat podobný obrázek o budoucích cenách vozu v České republice.
Podstatný rozdíl dělá jediné - až brutální francouzské pokuty za emise CO2. Ty u Ghibli dosahují až 6 000 Eur za jedno auto (skoro 155 tisíc Kč), ale pokud si je odečteme, měli bychom dostat ceny, které by neměly být příliš vzdálené těm českým.
Jak už jistě víte, roli základu plní u Ghibli naftový šestiválec prezentovaný jako 3,0 JTD s výkonem 275 koní. Ten, s automatickou osmistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol, můžete mít za 68 000 Eur. Po odečtení pokuty za CO2 ve výši 1 500 Eur (normovaná spotřeba tohoto modelu je mizivá...) docházíme k částce 66 500 Eur, tedy asi 1 710 000 Kč.
Pokud by vám trojzubec vymáchaný v kýbli s naftou nebyl po chuti, můžete sáhnout po slabším benzinovém motoru 3,0 V6 biturbo s výkonem 330 koní. Ve Francii sice stojí v základu 74 500 Eur, jenže 6 000 z toho dělá pokuta za CO2 a „čistá” částka tedy činí 68 500 Eur, asi 1 760 000 Kč. I tentokrát dostanete zadní pohon a stejný automat.
Vrcholnou verzi zastává na všech trzích provedení 3,0 V6 biturbo S o výkonu 410 koní a Francie není výjimkou. V tomto případě si připravte 87 200 - 6 000 = 81 200 Eur, v přepočtu asi 2 090 000 Kč. Také v tomto případě dostanete pohon zadních kol a automat, ale můžete si připlatit i za pohon Q4, stojí 2 590 Eur (bez pokut), tedy nějakých 67 tisíc korun.
Standardní výbava není marná, můžete počítat třeba s palubním systémem s dotykovou obrazovkou a Bluetooth-konektivitou, koženým čalouněním, automatickou dvouzónovou klimatizací, bi-xenony nebo 18" koly z lehkých slitin. Rozsah příplatkových prvků je pochopitelně podstatně delší.
Neříkáme, že Ghibli musí stát na našem trhu zrovna tolik, je to úplně nový model a chytit se v jeho případě není čeho - naceněn může být všelijak. „Malé” Maserati stojí ve Francii jen o málo více než kolik dáte za Audi A6 3,0 TDI BiT - to u nás pořídíte pod 1,5 milionu. Má ale na západě více výbavy, předpokládáme, že Maserati se specifikacemi pro jednotlivé trhy moc hýbat nebude a nakonec si myslíme, že minimálně na východě se bude tvářit jako „něco víc” než Audi a spol. Po odečtení lokálních francouzských pokut za CO2 nám tak dává smysl, aby Ghibli stálo v základu i v České republice kolem 1,7 milionu a v nejvyšším provedení více než miliony dva. Zda se tohle stane pravdou, ale ukáže jen čas...















Nové Maserati Ghibli na části oficiálních fotek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 8 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 10 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 11 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva