Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Manažerský tým VW se dál rozkládá, firmu po 28 letech opouští její elektrický guru
4.12.2020 | Petr Miler
Netušíme, co přesně se ve Volkswagenu děje, personální rozklad na nejvyšších manažerských pozicích je ale bezprecedentní. Po Capitovi či Stackmannovi odchází i Ulbrich.
Lidé s rádi ohání slovem „firma”, sama firma ale neznamená prakticky nic. Dělají ji lidé, kteří v ní pracují a byť jeden každý je pro fungování společnosti důležitý, někteří jsou důležitější než jiní, čemuž odpovídá i jejich finanční ohodnocení. Hybateli většiny firem je tak obvykle pár jednotek lidí, kteří se vyznačují mimořádným vizionářstvím, kreativitou, technickými znalostmi, schopností vést ostatní kýženým směrem a vlít jim do žil své nadšení, cokoli podobného. Ne každý se ve své pozici osvědčí, pochopitelně, pokud se to ale stane, nejvyšší vedení by si takové lidi mělo hýčkat. Jsou to totiž právě oni, kdo dělá firmu tím, čím je.
V tomto kontextu je překvapivé, co se v poslední době děje v nejvyšších strukturách Volkswagenu. Občasné přesuny části manažerů mezi podobnými firmami jsou obvyklé, nyní ale pomalu neuplyne den, abychom neslyšeli o odchodu některého z dlouholetých harcovníků koncernu VW, kteří měli podstatný vliv na jeho fungování. Teprve včera jsme se dozvěděli o odchodu Josta Capita, mimořádně schopného německého vývojáře sportovních modelů. A předtím třeba o náhlém konci prodejního a marketingového šéfe Jürgena Stackmanna, dalšího Němce, který dříve vedl i Seat. Dnes se k nim přidává Thomas Ulbrich.
Tyto a další případy obvykle nenadálých ochodů z vedení VW mají jednoho společného jmenovatele - elektrickou mobilitu. Na tu tlačí hlavně generální ředitel VW Group Herbert Diess, který zjevně vyžaduje oddanost veškerých blízkých spolupracovníků jediné myšlence. A kdo nejde s ním, jde proti němu.
Stackmann v minulosti opakovaně vyjádřil své obavy z tohoto směru s odvoláním na nezájem podstatné části fleetové i soukromé klientely o elektrické modely. Capito v minulosti opakovaně konstatoval, že není schopen za současného stavu techniky pracovat na elektrickém modelu, který by smysluplně zapadl mezi dosavadní modely GTI či R. A Ulbrich? Ten byl doposavad šéfem celé elektrické divize VW, přesto i on končí.
Podle oficiálního vyjádření Volkswagenu odchází „z ryze osobních důvodů”, německá média ale tuto verzi firmě „nebaští”. Magazíny Automobilwoche a Handelsblatt i naše zdroje hovoří především o tenzi mezi ním a Herbertem Diessem. Ten prý tlačí na uvádění elektrických modelů řady ID na trh způsobem, jež má být pro Ulbricha za hranicí přijatelnosti z hlediska kvalitativních standardů VW. Do prodeje se tak dostávají vozy, které trápí pro Volkswagen neobvyklé problémy a Ulbrich s tím dále nechce spojovat své jméno.
Diess měl navrhnout Ulbrichovi možnost pracovat na jiné pozici pro čínskou divizi automobilky, to měl ale elektrický guru VW vnímat jako neadekvátní a firmu raději opustit. VW tak ztrácí člověka, který pro něj dělal od roku 1992 a postupně se vypracoval na experta přes elektrické pohony. Podle některých to byl právě on, kdo zachránil čest modelu ID.3, jehož příchod na trh byl neustále odkládán a přijatelným způsobem vyřešil zejména softwarové patálie, za které nebyl přímo odpovědný. Ovšem, způsobem přijatelným pro VW, nikoli pro něj samého. Další osud Thomase Ulbricha je zatím nejasný, ve svých 53 letech ale v automobilovém průmyslu jistě nekončí nadobro.
Skupina Volkswagen přichází v osobě Thomase Ulbricha o experta na elektrické pohony a dosavadního šéfa elektrické mobility. Oficiálně odchází z osobních důvodů, neoficiálně kvůli tlaku na příliš rychlé zavádění elektrických modelů do nabídky. Foto: Volkswagen
Zdroje: Volskwagen, Automobilwoche, Handelsblatt
Bleskovky
- Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
včera - Nesmyslně těžké AMG GT dostalo kouř ve srovnání s „americkým kýblem”, vaz mu zlomila hned první zatáčka
16.12.2024 - Američané srovnali nejlevnější nová výkonná auta s cenou do 830 tisíc a vybrali to nejrychlejší, v Evropě můžeme jen závidět
13.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fernandez potvrzen jako tester u Yamahy včera 15:42
- Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování včera 15:26
- Mostecký autodrom je po deseti letech na prodej. Zájemci jsou i ze zahraničí včera 15:26
- Jorge Navarro nazpět v Moto2 jako stabilní jezdec 15.12.2024
- Krize KTM se týká i MV Agusty 15.12.2024
Nejčtenější články
- Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Unikla fotka na poslední chvíli odpískaného elektrického Jaguaru, firma v něm utopila neskutečných 30 miliard
19.11.2024 - Hybridní motory v mistrovství světa v rallye po pouhých dvou letech končí, i pro takové využití jsou drahé a neefektivní
19.11.2024 - Daleko nejlevnější Škoda Superb III Combi 2,0 TDI v prodeji nestojí skoro nic, i když je fit, najela ale neuvěřitelné kilometry
19.11.2024 - Dětská sedačka Thule je podle německého testu ADAC nejbezpečnější a nejkvalitnější autosedačkou na trhu
20.11.2024
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 12.18. 11:51 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 07:49 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 12.17. 22:54 - mattonecz
- Rychlodotazy 12.17. 21:13 - TomyTom
- Volkswagen obecne 12.17. 12:52 - Brus
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.17. 11:52 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.17. 10:14 - pavproch
- Politický koutek 12.16. 21:18 - Stepan