Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Máme spoustu nových informací o první skutečně nové Ladě Niva po 47 letech
26.1.2021 | Petr Prokopec
Ruská legenda se pořád vyrábí ve své úplně původní podobě a i její novější iterace je dnes dvě dekády staré auto. Skutečně nová se ale chystá a už teď víme, s čím v jejím případě počítat.
Před necelými dvěma týdny Renault odhalil svůj nový strategický plán. Ten se netýká pouze samotné francouzské automobilky, ale i značek, které pod ni spadají. Jednou z nich je také Lada, která bude nově více propojena s Dacií. Důvodem je přesun ruského i rumunského portfolia na modulární platformu CMF-B, která je pochopitelně ve všech ohledech lepší než dosud užívaná architektura. Oproti ní navíc umožňuje zástavbu nových motorů, kvůli čemuž ale pochopitelně není levná. Jen jedna či druhá značka by veškeré náklady s tím spojené na svých bedrech rozumně neunesly, proto ono bližší propojení.
Mohlo se zdát, že o Ladě znovu hned tak neuslyšíme, díky ruským kolegům z Autoreview se ale ven dostalo až nečekaně mnoho nových informací, týkajících se ruské části celé operace. Lada totiž v jejím rámci dokončí i první skutečně zcela novou Nivu - tedy nikoli jen tu modernizovanou pro letošní rok, která dorazí 47 let po zrodu té původní -, která dorazí v roce 2024. A k dispozici bude nakonec i ve větším než očekávaném počtu verzí. K mání totiž nebude pouze třídveřová či pětidveřová varianta, z nichž ta druhá vyfasuje delší rozvor. Mimo to se počítá také s provedením zaměřeným buď více na asfalt, nebo na off-road. Niva tak vlastně do jisté míry bude kopírovat faceliftovanou Škodu Yeti, která dorazila jak v základním provedení, tak jako drsnější Outdoor.
Možnosti zákazníků tím ovšem končit nebudou. K dispozici bude totiž i dvojice pohonných jednotek, což se v historii tohoto modelu stane vlastně vůbec poprvé. Základ nabídky přitom bude tvořit atmosférická jedna-osma z produkce AvtoVAZu, zatímco na vrchol zamíří přeplňovaná jedna-trojka vyvinutá Renaultem za spolupráce Nissanu a Daimleru. S tímto motorem přitom bude výlučně spojena automatická převodovka CVT, zatímco u atmosféry bude k mání i šestistupňový manuál.
V závislosti na dané volbě se přitom bude lišit pohon všech kol. „Asfaltové“ provedení má totiž vyfasovat elektromagnetickou mezinápravovou spojku, načež se zadní kola evidentně budou připojovat jen ve chvílích nutnosti. Jinak ovšem bude Niva spíše předokolkou, jakkoliv čistě jedna poháněná náprava v plánu není. Druhá varianta oproti tomu vsadí na dvě mechanické spojky, v jejím případě tedy pohon 4x4 bude stálý. Doplňovat by jej pak měla ještě redukční převodovka.
Informační pramen nám tím začíná vysychat, a tak už jen dodáme, že základní provedení má měřit 4 280 milimetrů na délku a 2 600 mm v případě rozvoru. Bude tedy stejně velké jako stávající pětidvířko, což znamená, že zákazníky do budoucna čeká mnohem prostornější kabina. A pokud navíc sáhnou po off-roadovém provedení, pak mohou počítat i se světlou výškou 240 mm, která by byla v segmentu Nivy rekordní. Uvidíme ovšem, zda se do roku 2024 ještě něco nezmění.
Chystaná Lada Niva pro rok 2024 se ukázala na nových oficiálních ilustracích. Oproti konceptu z roku 2018 tak zůstává více věrna klasickým hranatým tvarům. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: Autoreview
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 56 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 3 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva