Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Máme konečně technická data VW Golf s novým 1,5 TSI Evo, oslnit nesvedou
1.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Objemnější pohonná jednotka poprvé používající turbo s variabilní geometrií lopatek u benzinu pro masy slibovala pomalu revoluci. Nenastala, zdá se.
Když VW loni představil nový motor 1,5 TSI Evo, byli jsme potěšeni. O downsizingu neslyšel, naopak, současnou 1,4litrovou přeplňovanou jednotkou hodlal nahradit stejným počtem válců s větším zdvihovým objemem. A to byla jen první kapitola zajímavého příběhu - klíčové tady bylo premiérové nasazení turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek u benzinového motoru určeného pro masově vyráběný automobil, s nímž měl dorazit lepší průběh výkonu a vyšší efektivita.
Možná se to všechno stalo, možná. Z technických parametrů faceliftovaného Golfu vybaveného 150koňovou verzí tohoto motoru to ale jaksi není znát.
Čekali jsme na ně dlouho, neboť i když je Golf 2017 s tímto motorem nabízen i v České republice a má svou cenu, technická data k němu Volkswagen dosud nezveřejnil. Nám se je dnes podařilo získat a jsou vážně spíše zdrojem zklamání. Oproti dosavadnímu Golfu 1,4 TSI se stejným nejvyšším výkonem totiž papírově nedošlo prakticky k žádnému zlepšení. A v některých oblastech zavládl i opačný trend.
Abychom nemluvili jen obecně, sáhneme rovnou po číslech. Začneme přitom u výkonu, který u obou motorů činí nejvýše 110 kW (150 koní) a je dostupný v pásmu 5 000 až 6 000 otáček. Máme tu tedy shodu, což platí také o točivém momentu 250 Nm při 1 500 až 3 500 ot./min.
Mohlo by se samozřejmě říci, že i přes shodná data Golf reálně zrychlil, nicméně s novým motorem o větším objemem potřebuje ke sprintu na stovku 8,3 sekundy, tedy o desetinu více než u čtyřválce 1,4 TSI. Tato pohonná jednotka tedy prozatím v přímém srovnání vítězí, na čemž nic nemění ani nejvyšší rychlost 216 km/h, které dosahují oba agregáty - starý i nový. A situaci nemění ani údaje o spotřebě paliva - v průměru si totiž novinka řekne o 5,2 l/100 km, zatímco dosud bylo u Golfu 1,4 TSI uváděno rozmezí 5,3 - 5,2 l/100 km. Tady tedy výsledky mohou být o něco lepší, ale je tohle celé to „Evo”?
Objemnější agregát je zkrátka horší v oblasti akcelerace, shodný v oblasti maximální rychlosti a možná o něco málo lepší v případě spotřeby. Za to si přitom Volkswagen řekne o 571 900 Kč, neboť 150koňová verze agregátu 1,5 TSI Evo je u nás dostupná pouze s výbavou Highline. Jedna-čtyřka přitom na této úrovni vychází o 13 tisíc korun levněji. Čekat ani připlácet podle technických parametrů není na co, snad bude praxe veselejší...
Nový motor 1,5 TSI Evo naživo loni ve Vídni
Faceliftovaný Golf s ním zázraky nekoná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před hodinou - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva