Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Máme konečně technická data VW Golf s novým 1,5 TSI Evo, oslnit nesvedou
1.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Objemnější pohonná jednotka poprvé používající turbo s variabilní geometrií lopatek u benzinu pro masy slibovala pomalu revoluci. Nenastala, zdá se.
Když VW loni představil nový motor 1,5 TSI Evo, byli jsme potěšeni. O downsizingu neslyšel, naopak, současnou 1,4litrovou přeplňovanou jednotkou hodlal nahradit stejným počtem válců s větším zdvihovým objemem. A to byla jen první kapitola zajímavého příběhu - klíčové tady bylo premiérové nasazení turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek u benzinového motoru určeného pro masově vyráběný automobil, s nímž měl dorazit lepší průběh výkonu a vyšší efektivita.
Možná se to všechno stalo, možná. Z technických parametrů faceliftovaného Golfu vybaveného 150koňovou verzí tohoto motoru to ale jaksi není znát.
Čekali jsme na ně dlouho, neboť i když je Golf 2017 s tímto motorem nabízen i v České republice a má svou cenu, technická data k němu Volkswagen dosud nezveřejnil. Nám se je dnes podařilo získat a jsou vážně spíše zdrojem zklamání. Oproti dosavadnímu Golfu 1,4 TSI se stejným nejvyšším výkonem totiž papírově nedošlo prakticky k žádnému zlepšení. A v některých oblastech zavládl i opačný trend.
Abychom nemluvili jen obecně, sáhneme rovnou po číslech. Začneme přitom u výkonu, který u obou motorů činí nejvýše 110 kW (150 koní) a je dostupný v pásmu 5 000 až 6 000 otáček. Máme tu tedy shodu, což platí také o točivém momentu 250 Nm při 1 500 až 3 500 ot./min.
Mohlo by se samozřejmě říci, že i přes shodná data Golf reálně zrychlil, nicméně s novým motorem o větším objemem potřebuje ke sprintu na stovku 8,3 sekundy, tedy o desetinu více než u čtyřválce 1,4 TSI. Tato pohonná jednotka tedy prozatím v přímém srovnání vítězí, na čemž nic nemění ani nejvyšší rychlost 216 km/h, které dosahují oba agregáty - starý i nový. A situaci nemění ani údaje o spotřebě paliva - v průměru si totiž novinka řekne o 5,2 l/100 km, zatímco dosud bylo u Golfu 1,4 TSI uváděno rozmezí 5,3 - 5,2 l/100 km. Tady tedy výsledky mohou být o něco lepší, ale je tohle celé to „Evo”?
Objemnější agregát je zkrátka horší v oblasti akcelerace, shodný v oblasti maximální rychlosti a možná o něco málo lepší v případě spotřeby. Za to si přitom Volkswagen řekne o 571 900 Kč, neboť 150koňová verze agregátu 1,5 TSI Evo je u nás dostupná pouze s výbavou Highline. Jedna-čtyřka přitom na této úrovni vychází o 13 tisíc korun levněji. Čekat ani připlácet podle technických parametrů není na co, snad bude praxe veselejší...









Nový motor 1,5 TSI Evo naživo loni ve Vídni
Faceliftovaný Golf s ním zázraky nekoná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá včera 15:00
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice 21.4.2025
Nejnovější články
Čínská expanze nezná hranic, nově se zaměří i na levná auta. S tímhle chtějí jít v Evropě po krku Dacii Duster
před 17 minutamiRenault poslal do výroby ostré mini s ohromujícími parametry, chce za něj ale víc než Porsche za 911 GTS
před hodinouČíňané odhalili nový vlastní motor V8 turbo pro osobní auta, tedy přesně to, s čím teď Evropané hrdě končí
před 3 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 4 hodinamiNěkdejší bestseller Nissanu strádá i v bazarech jako ojetina, stejně jako novému autu mu chybí klíčový motor i pohon
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 09:52 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07
- Detektory policejních radarů 04.23. 12:48 - řidičBOB
- IT poradna 04.23. 10:53 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.22. 21:53 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.22. 19:55 - Kavis