Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Malé SUV Škoda už se chystá. Nabídne víc než Fabia i modely Seatu a VW
23.10.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Příchod dalšího SUV do nabídky Škody už nic nezastaví. Šéf vývoje značky potvrdil, že vůz dostal zelenou a přesněji naznačil i to, co nabídne.
Už nějakou chvíli není tajemstvím, že Škoda hodlá nabídnout podstatně více SUV než dosud. Sám nový šéf firmy tyto modely kdysi dokonce označil za budoucí páteř nabídky a nezdá se, že by mělo jít jen o planá slova. Yeti tu je a brzy znovu bude, větší Kodiaq už se vyrábí a jeho stylová verze inspirovaná kupé má též blízko „materializaci”. Ani to ale není vše, už v roce 2018 by měl nabídku značky doplnit další zcela nový model - malé SUV technicky spřízněné s Fabií.
Že se něco takového může či má stát, se též probírá déle, dosud se tak ale dělo spíše ve spekulativní rovině. Zdroje zevnitř automobilky sice uváděly, že tento model má namířeno do výroby a zmiňovaly jeho příchod do nabídky v roce 2019, oficiálně ale dosud Škoda hovořila jen o záměru takové auto dostat na trh a vždy zmiňovala, že pro výrobu zatím definitivně schváleno nebylo. Teď už schválené je.
Potvrdil to Christian Strube, který nyní u Škody odpovídá za vývoj. V reakci na otázku, zda si česká automobilka může dovolit ignorovat trh malých SUV, Straube řekl: „Ne, samozřejmě, že ne. Po Kodiaqu a Yeti přijde řada na menší lifestylové SUV. Už na něm pracuji.”
Definitivním se tak stalo to, co nedávno více než naznačilo potvrzení záměru Seatu vyrábět malé SUV Arona. To by se mělo dostat na trh už příští rok a o něco později by jej měl následovat spřízněný Volkswagen. Škoda tak bude se svou novinkou až třetí v řadě, neobává se však, že by tou dobou neměla zákazníkům co nabídnout.
Její model totiž bude v duchu tradic značky o něco větší, než je v této třídě běžné, a to aby se vyhnul typickému neduhu malých SUV - že nenabízí více praktičnosti než malá auta. Vůz tak nebude jen „Fabií” na chůdách - bude širší, delší a také proto jinak stylizovaný. Uvnitř by měl nabídnout více prostoru než Fabia a také více prostoru, než je ve třídě Nissanu Juke obvyklé.
Jméno vůz zatím nemá - hovoří se o něm jako o Polaru, Aironu, Ironu či Aratanu. Všechna tato jména už má automobilka chvíli registrovaná, je ale spíše nepravděpodobné, že by některé z nich použila. Podobně jako u Kodiaqu čekejme veřejnou registraci „toho správného” jména podstatně blíže k zahájení sériové výroby, na toto je nejspíše ještě příliš brzy. Krom toho, že kdyby Seat vyráběl SUV Arona a Škoda podobný model jménem Airon, vypadalo by to podivně.
Zcela jasno také není v technice. „Musíme ještě najít kompromis mezi výší investic a snahou dát věci dohromady správně,” říká k věci Straube. Vůz tak může použít jak koncernovou platformu MQB, tak jistý hybrid, který by si česká automobilka znovu v duchu svých tradic stvořila s pomocí koncernových komponentů sama.
„Musíme to udělat chytře. Jsme schopni spolupracovat s jinými značkami a s pomocí dostupných modulů umíme také přinést do skupiny VW vlastní nápady,” říká Straube a na otázku, zda tím míní „kreativní přístup ke sdílení částí platforem”, známý třeba z výsledku vývoje Yeti, odpovídá jednoduše: „Přesně.”
Škoda tedy zjevně hodlá na základech použitý pro spřízněný Seat a VW vystavit jako obvykle „o trochu víc auta” a níže přiložené ilustrace naznačují, jak by něco takového mohlo vypadat. Nejeví se to být úplně nezajímavé, a to i za situace, kdy si na skutečně SUV bude toto auto zřejmě jen hrát - počítejme s tím „správným” stylem, ale nejspíše jen pohonem předních kol a menšími motory. Čas poví více...
Pokud by malé SUV Škody vypadalo takto, nouzi o zákazníky by asi nemělo
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva