Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Malá firma názorně ukázala obří Toyotě, jakou chybu dělá s novou Suprou
10.11.2019 | Petr Prokopec
Při možnostech jedné z největších automobilek světa je poněkud tristní, že v případě zájmu o ruční řazení musíte vyrazit k úpravci, který vezme díky ze stejného skladu jako výrobce.
Tento týden probíhá slavná tuningová show SEMA. Do Las Vegas tak zamířila spousta úpravců, mezi nimiž hodně zaujal třeba Rob Dahm se svou čtyřrotorovou Mazdou RX-7. Ještě větší pozornost si ale získala firma European Auto Group (EAG), která se rozhodla napravit velkou chybu Toyoty. Japonská automobilka pátou generaci kultovního modelu Supra vybavila pouze automatem, což je jeden z důvodů kritiky, která kupé zavaluje již od letošního ledna, kdy bylo představeno na autosalonu v Detroitu.
O chystané novince jsme mluvili již na sklonku léta, v té době se však firma EAG mohla pochlubit pouze bohulibými plány. Nyní však má hotovo, přičemž její dílo je o to působivější, že výsledek můžeme označit v podstatě za tovární. A ze stejného důvodu lze postup Toyoty označit za o to tristnější, neboť cesta k rozšíření nabídky u ručně řazenou převodovku je schůdnější než kdy jindy.
Úpravci totiž stačilo použít pouze originální komponenty BMW. Neplatí to pouze o šestirychlostní skříni nebo řídicím software, ale také o velkém množství dalších přepínačů a tlačítek. Modifikace se pak nedotkly pouze prostoru pod vozem, ale také samotné kabiny.
Proč to, ptáte se? Zejména proto, že na ovládání manuální převodovky je třeba o trochu více prostoru než u automatu. Spodní část středové konzole s tlačítky klimatizace tak musela být posunuta o nemalých 7 centimetrů do nitra palubní desky. Z logiky věci pak musel dorazit i jeden extra pedál, ovšem i v tomto případě na něm najdeme logo BMW. Jen hlavici řadicí páky chce EAG v budoucnu nahradit za něco originálnějšího.
Obdiv si EAG zaslouží nejen za samotnou konverzi, ale i za skutečnost, že veškeré jízdní režimy zůstaly zachovány a kooperují s novým manuálem. Jeho výše zmíněné unikátní madlo pak má být osazeno přepínačem, jenž urychlí aktivaci sportovního módu. Přestavba pro firmu stojící mimo automobilku přesto není úplně jednoduchá a ani nově potřebných komponentů není málo. Z toho důvodu by nikoho nemělo udivit, že EAG si za konverz účtuje 12 tisíc dolarů (asi 274 tisíc Kč).
Dá se ovšem předpokládat, že kvůli absenci tovární manuální verze nebude mít texaská tuningová firma o zákazníky nouzi. To by si měla uvědomit hlavně Toyota, jež tak přichází o peníze i zákazníky, jakkoliv investice spojené s doplněním nabídky o ručně řazené provedení s ohledem na existenci komponentů BMW nemohou být enormní. Na druhou stranu, EAG se nemusí potýkat s byrokracií, svým postupem se vyhnula jinak nezbytné homologaci.
Momentálně tedy zůstává skutečností jen to, že Supra může dostat tovární manuál, jen ne přímo od továrny, nýbrž přes prostředníka. Ten pak dodává, že ještě spolupracuje s kanadskou společností ProTuning Freaks na zvýšení výkonu motoru ze 340 na 430 koní. To sice způsobí konec platnosti záruky, což samozřejmě platí také o převodovce, EAG si je však jisté prací svou i spolupracující firmy a proto na veškeré modifikace nabízí čtyřletou záruční lhůtu.
Nakonec se tedy zdá, že i pátá generace Toyoty Supra může získat kultovní statut. A stejně jako v případě předchozího provedení za tím budou stát tuneři a filmaři. Japonské kupé totiž bylo nachytáno na place nového Rychle a zběsile. Jelikož však v té době ještě firma EAG nebyla se svou prací hotova, dá se předpokládat, že vůz zde jezdí s automatem. Ten ale na stříbrném plátně lze ve výsledku nahradit manuálem lépe než v reálu.
Toyota Supra se dočkala manuálu, dokonce továrního. Nestojí za tím však ani japonská, ani mnichovská automobilka, nýbrž texaský tuner EAG
Zdroj: EAG
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání jako dodnes nové auto, je to Top Gun bizarních specifikací
19.12.2024 - Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20.12.2024 - Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality
20.12.2024 - Vrcholná Corvette odhalila svou dynamiku. Akcelerací i maximálkou pokoří Ferrari či Lamborghini, ač stojí zlomek jejich cen
20.12.2024 - Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
20.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva