Majitelé Bugatti si nyní mohou ozdobit zápěstí malým šestnáctiválcem za miliony

Nezdá se, že by doba přála rozmarům, lidem vlastnícími Bugatti ale koupě hodinek za miliony patrně přijde jako něco ve stylu nákupu rohlíků. Vznikne jen 250 kusů a každý může být odlišný.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Majitelé Bugatti si nyní mohou ozdobit zápěstí malým šestnáctiválcem za miliony

10.4.2020 | Petr Prokopec

Majitelé Bugatti si nyní mohou ozdobit zápěstí malým šestnáctiválcem za miliony

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nezdá se, že by doba přála rozmarům, lidem vlastnícími Bugatti ale koupě hodinek za miliony patrně přijde jako něco ve stylu nákupu rohlíků. Vznikne jen 250 kusů a každý může být odlišný.

Majitelé vozů Bugatti rozhodně nelze považovat za chudáky. Jak prozradil někdejší šéf značky Wolfgang Dürheimer, každý z nich v průměru vlastní ještě 84 dalších aut, 3 soukromé tryskáče a jachtu. Tím však jejich majetek ani zdaleka nekončí, zmínit lze rovněž honosná sídla, která jsou napěchovaná exkluzivními lustry, koberci či nábytkem. Opomenout však nesmíme ani nedobytné sejfy, do kterých se pak mohou nastěhovat pomalu stejné poklady jako do garáží.

Jaké třeba, ptáte se? Jednu z možných odpovědí dává hodinářská manufaktura Jacob & Co, která aktuálně vyrukovala s hodinkami Bugatti Chiron Tourbillon. Jejich vývoj zabral zhruba rok, přičemž dominantou ciferníku je zmenšenina šestnáctiválcového motoru vybroušená ze safírového křišťálu. Ta se navíc dočkala i miniaturních pístů, které se díky zmenšené hřídeli pohybují nahoru a dolů. Podle hodinářů jde přitom o jeden z nejkomplikovanějších prvků, jakými se kdy tato branže zabývala.

Tato komplikace přitom není automatickou, aktivovat jí lze stiskem pravé korunky, přičemž zápěstní divadlo trvá zhruba 20 sekund. Opakovat jej můžete pak třikrát, než je potřeba strojek natáhnout. Aby toho nebylo málo, kromě samotných pístů je aktivována i dvojice malých turbodmychadel umístěných po straně, jenž se po stisku korunky roztočí. Na originál tak sice hodinkám schází ještě dvě turba, na to si nicméně žádný z majitelů stěžovat nebude.

Inspirace jedním z nejrychlejších vozů světa tím samozřejmě nekončí, dále je možné počítat třeba se čtyřmi pružinami odkazujícími na zavěšení. V případě doprovodné fotogalerie jsou vyvedeny v modré barvě, majitel si nicméně odstín může určit dle svých preferencí. Či spíše dle zbarvení svého vozu. Totéž ostatně platí o ručičkách, stejně jako o samotném pouzdru, které je z černého titanu. Na přání klienta je navíc mohou ozdobit i diamanty.

Manufaktura Jacob & Co počítá s výrobou 250 kusů, z nichž každý bude startovat na nemalých 280 tisících dolarech (cca 7 milionů Kč). Šanci ozdobit jimi své zápěstí tak bude mít pouze polovina majitelů Chironu, jehož produkce je limitována pěti sty exempláři. Ani to ale ve výsledku nebude problém, neboť se nečeká, že každý majitel bude mít zájem o hodinky. Stejně jako každý zájemce o Tourbillon nebude mít Bugatti.


Majitelé Bugatti si nyní mohou ozdobit zápěstí malým šestnáctiválcem za miliony - 1 - Bugatti Chiron Tourbillon 2020 prvni foto 01Majitelé Bugatti si nyní mohou ozdobit zápěstí malým šestnáctiválcem za miliony - 2 - Bugatti Chiron Tourbillon 2020 prvni foto 02Majitelé Bugatti si nyní mohou ozdobit zápěstí malým šestnáctiválcem za miliony - 3 - Bugatti Chiron Tourbillon 2020 prvni foto 03Majitelé Bugatti si nyní mohou ozdobit zápěstí malým šestnáctiválcem za miliony - 4 - Bugatti Chiron Tourbillon 2020 prvni foto 04Majitelé Bugatti si nyní mohou ozdobit zápěstí malým šestnáctiválcem za miliony - 5 - Bugatti Chiron Tourbillon 2020 prvni foto 05Majitelé Bugatti si nyní mohou ozdobit zápěstí malým šestnáctiválcem za miliony - 6 - Bugatti Chiron Tourbillon 2020 prvni foto 06
Exkluzivní hodinky Bugatti Chiron Tourbillon vzniknou pouze v 250 kusech, cena startuje na asi 7 milionech korun

Zdroje: Jacob&Co, Bugatti

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.