Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Majitel ukázal vady nejnovější Tesly, kontrolu kvality neviděla ani z rychlíku
15.4.2020 | Petr Prokopec
Časy výroby škodovek v dobách totalitního Československa připomíná „kvalita“ nejnovější Tesly Model Y. Na autě za 1,5 milionu Kč jsou to nevídané věci.
O Teslách byl sepsán nespočet článků, většina se jich ale soustřeďuje na dvě témata. Tím prvním je výjimečná jízdní dynamika a tím druhým mizerná kvalita. Něco podobného šlo chápat v roce 2008 nebo i o několik let později, kdy byla Tesla pořád nováčkem v branži. Jenže ani dnes na tom kvalita výroby není ani trochu dobře.
Je paradoxní, že firemní prvotina, tedy Roadster první generace, byl v podstatě asi tím nejkvalitnějším produktem, jaký dosud pod hlavičku Tesly vznikl. Dáno to bylo tím, že jeho výroba, zvláště pak pro evropskou klientelu, probíhala komplet ve Velké Británii. A to poblíž Hethelu, kde má sídlo Lotus, jenž poskytl šasí. Veškerá další produkce se však již přestěhovala do Fremontu a bohužel začala dokazovat, že milimetr není pro Teslu žádná míra.
Letos byla spuštěna výroba Modelu Y, což je její již čtvrtý samostatný model. Ten navíc sdílí mnohé komponenty s předchozím Modelem 3, logicky by tedy již veškeré porodní bolístky měly být vychytány. Tak tomu ovšem není, a to ani zdaleka. Připomíná to jeden z čerstvých majitelů elektrického SUV, jenž se skrývá za přezdívkou Kenriko a který je v komunitě Tesly velmi dobře znám. Vlastní totiž firmu zabývající se individuálními úpravami vozů značky.
Jako takový je tedy Kenriko s „kvalitou“ Tesly dobře obeznámený, přesto je zaskočen až drzostí, s jakou si Tesla dovolí nový vůz zákazníkovi dodat. Model Y na screenech níže je zcela nový, ovšem jeho exteriér a interiér pokrývá celá řada škrábanců a oděrek. Nechybí ani mastné skvrny či černé otisky prstů zaměstnanců.
To je však pouze začátek, některé nedostatky jsou neumně zamaskovány, jiné pokusy o nápravu ještě zviditelněny. Dále lze zmínit špatné a pomuchlané těsnění, poškrábané jedno lité kolo a zlomené ovládání víka zavazadelníku. Suma sumárum jde o zmetek, který by jiné automobilky nikdy nepustily z výrobní haly. Tesla s tím ale problém nemá a neváhá za něj účtovat 60 990 dolarů (cca 1,5 milionu korun). To opravdu nejsou zanedbatelné peníze, pořídit za ně lze klidně i pět mainstreamových vozů, z nichž každý bude sestavený lépe - něco takového jsme u jiného výrobce neviděli dekády.
Je přitom jisté, že Tesla o problémech s kvalitou ví. A právě proto soustavně upravuje záruční podmínky. Aktuálně tak sice můžete svůj vůz do sedmi dnů vrátit bez udání důvodu, ovšem poté máte po dalších 12 měsíců zakázáno objednat si tutéž specifikaci. Kromě toho, vrácený vůz musí být ve špičkové kondici, bez poškození či abnormálního opotřebení. To však Kenrikův vůz nesplňuje, jakkoliv vady nejdou na triko majitele.
Chápeme, proč si Kenriko vůz objednal, logicky jej potřebuje k podnikání. Co však již může zarazit více, to jsou tisíce lidí, kteří na Teslu nedají dopustit, jakkoliv výše popsané problémy řeší rovněž. Nicméně tak jako mnohé ženy odmítají opustit své muže, kteří je bijí, tak zjevně mají někteří majitelé i sklon odpouštět věci, kterých by se jinde nedočkali. A co více, neváhají odsoudit každého, kdo na chybu Tesly upozorní.
Takové zákazníky lze snad jen litovat, případně jim pak můžeme nabídnout video natočené dalším z majitelů Modelu Y. To se soustředí na lehčí korekci víka zavazadelníku, které po předání nesedělo přesně. Stačilo však jen lehce poštelovat gumové „nožičky“ v jeho spodní části a problém byl vyřešen. To lze na jedné straně kvitovat, nicméně na té druhé je třeba dodat, že tohle měla udělat Tesla v továrně a nikoliv majitel u sebe v garáži.
Tesla tak začíná v mnohém připomínat Škodu, ovšem nikoliv tu moderní. Spíše máme na mysli někdejší produkty AZNP Mladá Boleslav, jak byla firma nazývána během komunistické éry. Tehdy jste totiž byli rádi, když na vás nějaký vůz vůbec zbyl. A když jste jej dostali, raději jste drželi ústa, vzali nářadí a dodělali to, co v Mladé Boleslavi nezvládli. Totéž vás zjevně může čekat i v roce 2020, akorát v případě fremontské produkce.







Takto si Tesla představuje kvalitně vyrobený vůz. Za 1,5 milionu korun žádný zázrak, co říkáte? Nebo jste fanoušci značky a tudíž nás máte za zaujaté?
Zdroje: Kenriko@Youtube, MR Tesla@Youtube
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 4 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Elektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 29 minutamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 2 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 3 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 4 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva