Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Majitel ukázal spoustu problémů, které má s úplně novou Teslou, reakce firmy nedává smysl
19.8.2020 | Petr Prokopec
Koupil si nový Model Y, už po třech dnech do něj ale začalo zatékat. A to byl jen počátek řady problémů. Ty dnes nemají řešení, firma se jen vymlouvá.
V americkém Fremontu se o kvalitě zjevně pouze mluví, ovšem skutečnou kontrolu viděly Tesly maximálně z rychlíku. Důkazem budiž stále rostoucí množství majitelů, které poukazují na tragickou kvalitu nového Modelu Y i na arogantní reakce firmy. Je to pozoruhodné i proto, že Model Y není úplně novým vozem, ale spíše variantou Modelu 3, s nímž sdílí spoustu komponentů. Přesto se u něj vyskytují nejen nové, ale i úplně ty samé problémy.
Už majitelům „trojky” nejednou udělalo deštivé počasí z aut pojízdné bazény, voda se tehdy držela hlavně ve víku zavazadlového prostoru. Automobilka jej neosadila běžnými odtokovými kanálkami, neboť dle jejího názoru by se do něj voda vůbec neměla dostat.
Ne každé přání ale bývá vyplněno, a nejinak je tomu v případě Tesly. Platí to přitom jak u Modelu 3, tak i u novějšího Modelu Y. Jeden exemplář v modré barvě si pořídil i Hector Rojas. Zatímco ovšem na sklonku května ještě jásal radostí, krátce na to už měl oči pouze pro pláč. Po pouhých třech dnech užívání se totiž jeho SUV stejně jako onen spřízněný sedan proměnilo v mobilní bazén, když se voda začala držet v zadních dveřích. Rojasovi se navíc v té chvíli plně otevřely oči a zjistil, že voda není zdaleka jediným problémem, který auto trápí.
Rojas se přitom pokusil vůz vrátit, na což měl mít podle pravidel samotné Tesly právo. Ta majitelům umožňuje změnu názoru do sedmi dnů, přičemž slibuje také plné navrácení kupní ceny. Zároveň se však zákazníky od daného kroku snaží odradit pohrůžkou, že si rok nebudou moci stejné auto pořídit. Takového argumentu se však Rojas ani nedočkal - místo toho mu zástupce Tesly sdělil, že již obdržel státní dotaci, a proto něco takového není možné.
Je to jen výmluva, neboť s koupí auta nebyly žádné nevratné dotace spojeny. Tesla totiž nemá právo na federální kredit od konce loňského roku a lokální pobídky Kalifornie vrácení vozu nebrání. Tyto dotace jsou vratné, navíc stát svou podporu zastřešuje cenou vozu, jenž nesmí překročit 60 tisíc dolarů (cca 1,3 mil. Kč). Rojasova Tesla nicméně vyšla na 65 tisíc dolarů (1,4 mil. Kč), pročež její koupě nebyla spojena s žádnými finančními výhodami.
Tesla se tedy zjevně vrácení aut za každou cenu, a to až do té míry, že nedodržuje svá vlastní pravidla a důvody si vymýšlí. Na Rojase vše působí dojmem, že se automobilka druhém kvartálu tak honila za kvantitou tak moc, že zcela rezignovala kvalitu. Značka tak evidentně jede ve stylu „prodej dnes, oprav zítra“. Jen s tím rozdílem, že onen zítřek asi nikdy nenastane. Rojas si totiž svůj vůz převzal 20. května, jeho Model Y od té doby stál nejméně 23 dnů v servisu a dodnes není v pořádku. I teď je v péči techniků, neboť do „opraveného“ vozu začalo znovu zatékat.
Kromě toho se začala rozšiřovat spára u obou nárazníků, načež systém začal hlásit, že je otevřený přední zavazadelník, i když k tomu fakticky nedošlo. Ovšem rozšířená je i spára ve dveřích řidiče a spolujezdce, dokonce natolik, že lze zahlédnout VIN vozu. Dále tu máme rachot jdoucí z vnitřku zadního kola, uvolněné šrouby či prasklou nádržky chladicí kapaliny.
Seznam chyb je tedy docela rozsáhlý a bez zajímavosti není, že jeho případ již vyvolal reakce klubu Tesly, které kupodivu nejsou namířené proti majiteli. Že by lidem již začínala docházet trpělivost? Něco takového si dnes do prodeje z renomovaných automobilek nedovolí pustit nikdo. A pokud by se to přece stalo, nedovedeme si představit, že by problémy byly tímto způsobem zlehčovány či zcela ignorovány.




Z nové Tesly Model Y je její majitel Hector Rojas jen těžko nadšený, do vozu totiž zatéká. A to není to zdaleka jediný problém. Foto: Hector Rojas@Twitter
@Tesla best $65k ever spent. @TeslaModelY @TeslaModelYFan I went to return the vehicle after only three days and I was told I couldn’t because I had “already received the state incentive.” SMH - not the only issue. pic.twitter.com/IUm48mK3DF
— Hector Rojas (@Hectorrojaso) July 1, 2020
Zdroje: Hector Rojas@Twitter, Inside EVs
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 9 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 3 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 5 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 6 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 8 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch