Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Majitel ukázal spoustu problémů, které má s úplně novou Teslou, reakce firmy nedává smysl
19.8.2020 | Petr Prokopec
Koupil si nový Model Y, už po třech dnech do něj ale začalo zatékat. A to byl jen počátek řady problémů. Ty dnes nemají řešení, firma se jen vymlouvá.
V americkém Fremontu se o kvalitě zjevně pouze mluví, ovšem skutečnou kontrolu viděly Tesly maximálně z rychlíku. Důkazem budiž stále rostoucí množství majitelů, které poukazují na tragickou kvalitu nového Modelu Y i na arogantní reakce firmy. Je to pozoruhodné i proto, že Model Y není úplně novým vozem, ale spíše variantou Modelu 3, s nímž sdílí spoustu komponentů. Přesto se u něj vyskytují nejen nové, ale i úplně ty samé problémy.
Už majitelům „trojky” nejednou udělalo deštivé počasí z aut pojízdné bazény, voda se tehdy držela hlavně ve víku zavazadlového prostoru. Automobilka jej neosadila běžnými odtokovými kanálkami, neboť dle jejího názoru by se do něj voda vůbec neměla dostat.
Ne každé přání ale bývá vyplněno, a nejinak je tomu v případě Tesly. Platí to přitom jak u Modelu 3, tak i u novějšího Modelu Y. Jeden exemplář v modré barvě si pořídil i Hector Rojas. Zatímco ovšem na sklonku května ještě jásal radostí, krátce na to už měl oči pouze pro pláč. Po pouhých třech dnech užívání se totiž jeho SUV stejně jako onen spřízněný sedan proměnilo v mobilní bazén, když se voda začala držet v zadních dveřích. Rojasovi se navíc v té chvíli plně otevřely oči a zjistil, že voda není zdaleka jediným problémem, který auto trápí.
Rojas se přitom pokusil vůz vrátit, na což měl mít podle pravidel samotné Tesly právo. Ta majitelům umožňuje změnu názoru do sedmi dnů, přičemž slibuje také plné navrácení kupní ceny. Zároveň se však zákazníky od daného kroku snaží odradit pohrůžkou, že si rok nebudou moci stejné auto pořídit. Takového argumentu se však Rojas ani nedočkal - místo toho mu zástupce Tesly sdělil, že již obdržel státní dotaci, a proto něco takového není možné.
Je to jen výmluva, neboť s koupí auta nebyly žádné nevratné dotace spojeny. Tesla totiž nemá právo na federální kredit od konce loňského roku a lokální pobídky Kalifornie vrácení vozu nebrání. Tyto dotace jsou vratné, navíc stát svou podporu zastřešuje cenou vozu, jenž nesmí překročit 60 tisíc dolarů (cca 1,3 mil. Kč). Rojasova Tesla nicméně vyšla na 65 tisíc dolarů (1,4 mil. Kč), pročež její koupě nebyla spojena s žádnými finančními výhodami.
Tesla se tedy zjevně vrácení aut za každou cenu, a to až do té míry, že nedodržuje svá vlastní pravidla a důvody si vymýšlí. Na Rojase vše působí dojmem, že se automobilka druhém kvartálu tak honila za kvantitou tak moc, že zcela rezignovala kvalitu. Značka tak evidentně jede ve stylu „prodej dnes, oprav zítra“. Jen s tím rozdílem, že onen zítřek asi nikdy nenastane. Rojas si totiž svůj vůz převzal 20. května, jeho Model Y od té doby stál nejméně 23 dnů v servisu a dodnes není v pořádku. I teď je v péči techniků, neboť do „opraveného“ vozu začalo znovu zatékat.
Kromě toho se začala rozšiřovat spára u obou nárazníků, načež systém začal hlásit, že je otevřený přední zavazadelník, i když k tomu fakticky nedošlo. Ovšem rozšířená je i spára ve dveřích řidiče a spolujezdce, dokonce natolik, že lze zahlédnout VIN vozu. Dále tu máme rachot jdoucí z vnitřku zadního kola, uvolněné šrouby či prasklou nádržky chladicí kapaliny.
Seznam chyb je tedy docela rozsáhlý a bez zajímavosti není, že jeho případ již vyvolal reakce klubu Tesly, které kupodivu nejsou namířené proti majiteli. Že by lidem již začínala docházet trpělivost? Něco takového si dnes do prodeje z renomovaných automobilek nedovolí pustit nikdo. A pokud by se to přece stalo, nedovedeme si představit, že by problémy byly tímto způsobem zlehčovány či zcela ignorovány.
Z nové Tesly Model Y je její majitel Hector Rojas jen těžko nadšený, do vozu totiž zatéká. A to není to zdaleka jediný problém. Foto: Hector Rojas@Twitter
@Tesla best $65k ever spent. @TeslaModelY @TeslaModelYFan I went to return the vehicle after only three days and I was told I couldn’t because I had “already received the state incentive.” SMH - not the only issue. pic.twitter.com/IUm48mK3DF
— Hector Rojas (@Hectorrojaso) July 1, 2020
Zdroje: Hector Rojas@Twitter, Inside EVs
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 včera 11:30
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 6 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 8 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 9 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před 11 hodinami - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
dnes
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva