Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Majitel ukázal jednu z prvních Tesel Cybertruck dodaných lidem mimo továrnu, spáry mezi panely karoserie jsou vidět z vesmíru
15.1.2024 | Petr Prokopec
Tohle je skoro neuvěřitelné. Tesla zatím dodala lidem jen hrstku aut tohoto důležitého modelu, a tak by člověk čekal, že si aspoň u nich dá záležet na kvalitě. Nedala, jeden z prvních dodaných vozů víc jak 2,2 milionu korun je od pohledu šmejd.
Jak dlouho se ví, že zejména obchodní řetězce v Česku berou lidi na hůl? Rozhodně nejde o měsíce, ale spíše o roky. A nejde pouze o ceny, ale také o kvalitu. Pokud by na něco takového došlo ve Francii, tamní „supermarchés” by nejspíš skončily v plamenech. U nás se ale neděje nic, pomineme-li tedy brblání mnohých z nás. Taková Tesla by tedy mohla Česko považovat za ideální domovinu, neboť se se zákazníky zjevně ráda moc nemaže. A pak s pobavením sleduje, jak na sebe její klientela nechává dříví štípat.
Na téma nekvality výroby americké automobilky sepsali už bezpočet článků, slova jako „šmejd” padají co chvíli. Majitelé si stěžují na cokoli od špatně slícované karoserie přes odpadávající díly až třeba po praskající zavěšení, zmiňují složité a drahé opravy či odmítnuté reklamace. Přesto automobilka nedokáže těmto problémům předejít. A mnohým zákazníkům to vlastně ani nevadí.
Situace zašla tak daleko, že Tesla nebyla schopna pořádně vyrobit ani jeden z prvních nových Cybertrucků dodaných někomu jinému než zaměstnancům a podporovatelům značky. Ten tak na různých sociálních platformách a internetových fórech pod přezdívkou Susu2142 hned ukázal, co vlastně dostal. A hezká podívaná to není, o čemsi jako kontrola kvality v Tesle zjevně pořád neslyšeli. Však jinak není možné, aby si nikdo v texaské Gigafactory nevšimnul tak razantně se odchlipující se bočnice korby, stejně tak jsou jasně viditelné i další „macochy“ mezi jednotlivými panely z nerezavějící oceli.
Cybertruck je z velké části montován s pomocí robotů, pročež lze s velkou pravděpodobností počítat s tím, že nejde o náhodné selhání, ale spíše problém, se kterým se bude potýkat mnohem větší množství lidí. Susu2142 kromě toho dodává, že směrová světla jeho vozu zhruba 30 procent času nefungují. To znamená, že při každém třetím odbočování majitel třítunového monstra s ostrými hranami způsobuje potenciálně nebezpečné situace pro všechny okolo něj. Dobrou zprávou je, že to prý bude řešit.
Protože je to ale fanda značky, elektrický pick-up od něj za kvalitu výroby získává známku A-, což je asi totéž, jako kdyby vaše dítě dostalo ve škole 1- za to, že z deseti příkladů spočítalo jeden - sečtení dvou jedniček. Tragikomické je to o to víc, že Cybertruck není ani trochu levné auto, majitel za něj dal přes 100 tisíc dolarů, tedy víc jak dva a čtvrt milionu Kč. Za takovou sumu lze pořídit lecjaký zajímavý vůz, třeba Porsche Cayenne, které s kvalitou problémy opravdu nemívá.
Německé SUV nicméně nevystupuje z davu, zatímco v případě elektrického pick-upu se majiteli dostává „až příliš mnoho“ pozornosti. Ona akcelerace je pak „více než dostačující“, z řízení je pak Susu2142 ohromen. Co na tom, že se mu mezi panely karoserie může ubytovat menší kukaččí rodinka, všichni okolo pak přece koukají jen víc...
Na oficiálních snímcích působí Cybertruck relativně kvalitně. Dala si na něm automobilka záležet, nebo následně veškeré chyby vyretušovalo grafické oddělení? Níže můžete vidět fotky jednoho z prvních dodaných kusů lidem mimo Teslu. Foto: Tesla
One of the first non employee trucks delivered according to instagram cybertruck page.
byu/Jaygreen713 incybertruck
Zdroj: CybertruckOwnersClub
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před hodinou - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 4 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva