Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Majitel nové Tesly do detailu ukázal její tragickou kvalitu, reakce firmy je fascinující
12.8.2020 | Petr Prokopec
Zákazník bohužel nedal na varování a Model Y převzal i přes zjištěné vady v domnění, že je Tesla odstraní. Ta to ale nesvedla a svést ani neplánuje, a tak majitel vozu vše zveřejnil.
Za dob komunismu byly možnosti koupě nového automobilu velmi omezené. Běžně dostupné byly pouze zastoupení Mototechny, do nichž mohla chodit většina lidí stejně chodit jen snít nebo závidět těm, kteří měli patřičné konexe. Ovšem ani jejich objednávky často nebyly vyřizovány k naprosté spokojenosti. Jiná barva, výbava či motorizace byly tím nejmenším problémem, zhoršená kvalita výraznějším. Přesto si jen málokdo dovolil nabízený vůz odmítnout a raději si jej vylepšil doma - opačné rozhodnutí znamenalo nutnost postavit se znovu nakonec řady jiných čekatelů na nový vůz.
Přesunout se můžeme do současnosti, kdy samozřejmě již lidé nejsou limitováni nabídkou jediné firmy. Nicméně i tak mohou zažít manýry, za které by se nestyděly ani někdejší Automobilové závody, národní podnik. Stačí totiž jen, aby si objednali nejnovější Teslu Model Y. Ta sdílí komponenty s Modelem 3, pročež by mělo už dávno dojít na odstranění veškerých porodních bolístek. Nic takového se ale nestalo, místo toho tu máme jistě nejméně kvalitní vůz v historii značky a možná nejméně kvalitní vůz „západní” značky v současnosti. Firma přitom na stížnosti reaguje ve stylu Mototechny potažmo AZNP.
Co přesně to znamená, vám nejlépe vysvětlí Sam Choi. Ten si objednal právě Model Y, který si převzal 13. června. Vůz si nicméně příliš neužil, neboť v servisech značky již strávil třicet dní. Ani tak dlouhá doba ovšem nevedla k odstranění všech problémů. Sam se navíc od jednoho z techniků dozvěděl, že řada věcí již zůstane definitivně nedotažena do konce. Jednoduše proto, že vůz byl vyráběn ve spěchu a takto si „sedl“. Majitel tak může vše akceptovat, anebo prodat elektromobil se ztrátou - to je vskutku fascinující reakce na oprávněnou reklamaci.
Sam přitom uvádí, že kdyby v onom červnu věděl to, co ví dnes, Model Y by nikdy nepřevzal. Jenže před více než měsícem ještě bezmezně věřil Tesle, že „spraví všechno“. Evidentně se tedy nepoučil celou řadou případů, kdy lidé mluví o špatném laku, odlišných spárách karoserie či problémech s dveřmi, zavazadelníkem, sedadly nebo čalouněním. Kvůli tomu všechny tyto nesrovnalosti zakusil na vlastní kůži. Vyzkoušet si tak vlastně mohl i servis, stejně jako servisní přístup značky.
Na první korekce vůz zamířil až týden po dodání, což ve světle všech faktů a informací působí jako záměr značky. Sam kvůli tomu prošvihl možnost vrácení vozu a refundace plné ceny Modelu Y. Když si přitom elektromobil vyzvedl, některé problémy stále přetrvávaly. A stejně tomu bylo i u druhého servisu, který se natáhl na takřka tři týdny. Vůz tedy dosud stál více dnů u techniků, kteří si jej užili daleko více než samotný majitel.
Právě tato skutečnost je momentálně jeho asi poslední nadějí, jak se dočkat navrácení peněz. Či spíše funkčního vozu. Sam totiž i přes veškeré potíže svůj Model Y miluje a byl by rád, kdyby stávající haprující exemplář nahradil tím více kvalitním. Něco takového se ale zdá být nereálné. Dle techniků totiž Tesla navýšila svou produkční aktivitu, aby splnila své závazky. A díky tomu již její auta nevidí kontrolu kvality ani z rychlíku, jako tomu aspoň bylo dosud.
Nicméně zpět k onomu dlouhému servisu. Právě díky době, jakou vůz strávil u techniků, by totiž Sam mohl využít zákonů, které zákazníkům umožňují vrácení zboží a refundaci peněz, pokud má daný produkt vážné kvalitativní problémy. Legislativa nicméně u aut zmiňuje hlavně mechanické a nikoliv designové potíže. I na to možná Tesla spoléhala, nyní ji ale jeden ze servisů mohl potopit.
Zda nicméně dojde na soud či výměnu, aktuálně není jisté. Tesla zatím na veškerou kritiku nikterak nereagovala, to ostatně automobilka či její šéf ani nemají ve zvyku. Bude tedy zajímavé sledovat, zda Sam povolá do hry právníky. Spíše ale máme pocit, že se nakonec zachová naprosto stejně jako někdejší klientela Škody. Tedy že sklapne podpatky a místo sepisování stížností vytáhne kladivo, kombinačky a šroubovák a raději vše vyřeší ve vlastní garáži.
Komu není rady, tomu není pomoci. Přesvědčit se o tom mohl i Sam Choi, který nedbal varování a převzal si Teslu Model Y. Jeho vůz tak od převzetí strávil více času u techniků než u majitele. Řada závad je navíc prý neopravitelná. Foto: Sam Choi@Facebook
Zdroj: Sam Choi@Facebook
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před 2 hodinami - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
před 4 hodinami - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před 5 hodinami - Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
před 7 hodinami - Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovku
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva