Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Macross Epique GT1: korejský supersport s 857 koňmi
30.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) Korea ve světě automobilů evidentně ještě neřekla poslední slovo. Nově plánuje zaútočit na trh supersportovních vozů.
Ač se to někomu líbí nebo ne, Korea poslední dobou vyučuje Evropu, jak produkovat dobré hatchbacky, levné a zábavné zadokolky se samosvorem a ukazuje, že umí i klasické limuzíny, i když přitom mrká na Mnichov. K čemu se ale Korejci dosud nedostali, byla ukázka jejich schopností stavět supersporty. Tedy až dosud. Seznamte se s novým modelem Macross Epique GT1.
Abychom ale nezaváděli, nový supersport s motorem uprostřed a pohonem zadních kol není čistě korejská záležitost. Autorem, nebo spíše duchovním otcem Macrossu je Keyser Hur, korejský ropný magnát a sběratel automobilů, který má dost prostředků na to, aby si je mohl dovolit topit i v tak náročných projektech, jako je vývoj nového sporťáku nejvyšší třídy.
O ten se postarala kanadská konstrukční a dodavatelská společnost Multimatic, která se kromě roční produkce 3,5 milionu kusů komponentů pro zavěšení aut chlubí participací na vzniku Astonu Martin One-77, Chevroletu Camaro, Fordu Mustang, závodních speciálů Panoz nebo modelu Ruf CTR3.
Karoserie auta je postavena převážně z hliníku a karbonu, zavěšení je uchyceno k pomocným aluminiovým rámům a třeba přední tlumiče pochází od firmy DSSV, výrobce hardwaru pro závodní tým F1 Red Bull Racing.
O pohon Macrossu se pak stará kompresorový osmiválec Ford o objemu 5,4 litru, který známá firma Roush vyladila na 857 koní a nejvyšší točivý moment 983 newtonmetrů. Ve spojení s převodovkou Ricardo o neznámém počtu kvaltů je Epique GT1 schopen při hmotnosti 1 450 kg akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,1 sekundy a dosáhnout rychlosti 370 km/h.
Macross Epique GT1 byl poprvé představen na loňském listopadovém autosalonu v Dubaji a lidé pohybující se v blízkosti korejského mecenáše se netají tím, že chtějí spustit malosériovou výrobu. Podle nich je třeba na Středním Východě dost potenciálních zájemců, kteří hledají něco vzácnějšího, než je Veyron a byli by ochotni zaplatit za jejich stroj jeden a půl milionu dolarů (bez daně) a přežít i šestiměsíční čekací lhůty.
Macross ale chce i do Spojených států. Firma proto momentálně za pomoci americké inženýrské společnosti Turin International zařizuje homologaci pro USA (ačkoli vyloučena není ani cesta individuálního schvalovacího procesu) a o to samé se pokusí také v Evropě. Mimochodem Keyser Hur a jeho zaměstnanci se pokusili vyjednat, aby vůz nesl jméno bývalého pilota F1 Jacquese Villeneuvea, ale rozhovory na toto téma údajně zkrachovaly.














Korejský supersport vznikal v Kanadě za přispění motoru Ford vyladěného u úpravce Roush
Zdroj: Autocar, Victory Muscle Cars
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejčtenější články
Mezi 20 aktuálně nejprodávanějšími auty v Evropě nenajdete ani jeden elektromobil. A i pak se dějí věci
25.3.2025Francouzský rodinný ideál skončil po 4 letech pro nezájem, dnes jako levná ojetina překvapí svou spolehlivostí, hlavně jako diesel
25.3.2025Volný pád Stellantisu pokračuje. Další nepovedený restart slavné značky znamená propad prodejů až o 73 procent
26.3.2025Drzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26.3.2025Peugeot si zadělal na propadák. Do nabídky vrátí model GTi, jenže v provedení, o které nikdo nestojí
26.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07