Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 | Petr Prokopec
Víme, že existovalo, sami jsme ho svého času vyzkoušeli, že se ale pořád prodává, je skoro neuvěřitelná anomálie. Z české nabídky to nevyčtete, Range Rover Evoque je ale jinak pořád k mání s manuálem a pohonem předních kol.
Narazit dnes v prodeji na nové auto s manuální převodovkou je pomalu umění. A nejde už jen o prémiový segment, jen s automaty jsou stále více spojovaná i obyčejná auta, za všechna zmiňme „nové generace” (jsou to spíše velké facelifty) Škod Superb a Kodiaq. Svědčí tomu regulace, tlak na snižování nákladů a v některých segmentech i preference zákazníků, takže čekat manuál v čemkoli výjimečnějším je dnes nemístné. Zejména v případě luxusních aut a SUV je přímo řazená skříň skoro fantazií, takže v luxusním SUV? No, budete se divit, ale nejméně jedno pořád existuje.
U nás to ani nelze zaznamenat, protože tu formálně není v nabídce, kolegové z Carsoops si ale jednoho z jistě posledních jednorožců všimli poněkud západněji od našich hranic. Manuálem je totiž překvapivě osazen i nejmenší model luxusní divize Land Roveru, tedy Range Rover Evoque. Verze D165 ovšem není unikátní pouze tím, že na rozdíl od zbytku celého portfolia je k mání se třemi pedály. Zároveň u ní dvoulitrový turbodiesel posílá 163 koní a 380 Nm toičvého momentu pouze na přední nápravu. Když si uvědomíme, že Range Rover je brán jako luxusní specialista do terénu, jedná se o slušnou anomálii.
Toto provedení nicméně není standardně v nabídce nejen u nás, ale ani v Německu či ve Spojených státech, jakkoli předpokládáme, že už vzhledem k oficiálním záběrům tohoto provedení s volantem vlevo půjde objednat přinejmenším kdekoli v Evropě. Standardně si jej mohou koupit Britové, přičemž cena pro ně startuje na 40 800 librách (cca 1,2 milionu Kč). To ve srovnání s automatickou čtyřkolkou představuje nemalou úsporu, za verzi D165 AWD je totiž třeba zaplatit 43 665 GBP (asi 1 287 000 Kč). V v té chvíli samozřejmě musíte počítat s růstem spotřeby, a tedy i emisí CO2, což na některých trzích vyjde draho.
Na ostrovech základní Evoque dokáže bodovat jako služební auto, spojen je totiž s nižší daňovou zátěží. Na stovku (respektive na 97 km/h) mu to přitom trvá 9,5 sekundy, což je o tři desetiny horší čas, než jaký má na kontě čtyřkolka. Ta pak dle parametrů místního (tedy kontinentálního zastoupení užívajícího metrický systém) potřebuje ke zdolání disciplíny 0-100 km/h 9,8 sekundy, přičemž její maximum činí 199 km/h. Zaplatit pak musíte minimálně 1 408 024 Kč.
Evoque má ovšem za letošní dva měsíce u nás na kontě jen 5 registrací, loni pak místní zastoupení prodalo 53 kusů. To není zrovna mnoho, úspěšnější je ostatně i větší a dražší Velar. Bude tedy zajímavé sledovat, jak dlouho Britové svůj nejmenší model v nabídce udrží. Protože nicméně loni došlo na facelift, dá se předpokládat, že druhá generace má ještě pár let před sebou.
Evoque loni prošel lehčím faceliftem, přičemž u nás je stejně jako ve většině světa modernizovaná verze k standardně mání jen s automatem a pohonem všech kol. Pořád ale existuje i základ v podobě manuální předokolky. Foto: Land Rover
Auto jsme s ručním řazením testovali už v roce 2011. Nenapadlo by nás, že si ho udrží dodnes... Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz
Zdroje: Carscoops, Land Rover
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Expert rozebral vrcholnou „papalášskou” Ladu na díly. A objevil komponenty ze všech koutů světa
včera - Elektrická Kia se zrychlením supersportů ruinuje majitele, roční se po obřím propadu hodnoty prodává téměř za polovinu
včera - BMW už za týden zredukuje emise svých dieselů o 90 procent, k dobrému mu to ale nikdo nepřičte
včera - Elektrická strategie Porsche totálně selhává. Neprodává Taycan, neprodává Macan, neumí vyvinout lepší 718, novinkám vrací benziny
včera - Hyundai se dál otáčí k zákazníkům zády. Obří designovou bizarnost nového SUV ještě snesou, konec nejzajímavějších motorů už míň
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva