Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxusní SUV Aston Martin má utrum, firma se zaměří na zakázkové karosářství
21.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové se chtějí zaměřit na čínský trh, který fandí čtveřici dveří, absolutnímu luxusu a limitovaným sériím. Proto nová Lagonda bude sedanem.
Britská automobilka před pěti lety představila na autosalonu v Ženevě koncepční SUV, jež mělo být klíčem k návratu značky Lagonda. Jak nám však dokázaly informace z posledních měsíců, Aston Martin poněkud změnil plány. Důvodem je hlavně „podlézání“ automobilky čínskému publiku, které je pro budoucnost firmy zásadní. „Čína je z historického hlediska trhem čtyřdveřových modelů,“ osvětluje současný stav designový ředitel Marek Reichman. „Je proto zjevné, že naším nejúspěšnějším modelem na tomto trhu je Rapide.“
Znovuzrozená Lagonda tak v Číně nemůže minout terč. Podle všeho ale bude jen první vlaštovkou, neboť automobilka hodlá ten samý hřebíček udeřit hned několikrát. „Koncept SUV Lagonda jsme ukázali již v roce 2009, nakonec však máme se značkou jiné plány. Ve znovuzavedení její reputace se přitom bude skrývat mnohé překvapení, neboť hodláme jít cestou velmi unikátních zakázkových karoserií. A to je to, co reputaci této značky odpovídá nejlépe.“
Nebude tedy nakonec Lagonda názvem divize, která by konkurovala třeba oddělení Special Operations, jímž se nově může pochlubit Jaguar Land Rover? „Je to něco více. Je to znovuzrození značky, ovšem ve velmi omezené produkci. Věříme, že v tomto případě nejde o masový produkt,“ dodává Reichman. Je tedy zřejmé, že sérií by mohlo být více, žádná z nich však nepřekročí kvótu stovky exemplářů.
A jaký je vlastně osud původního SUV? To bylo kompletně smeteno ze stolu, neboť šlo o duchovní dítko bývalého šéfa firmy Dr. Ulricha Beze. „Tehdy byla jiná doba, byla to Ulrichova doba. Nyní je ale vše jinak, máme odlišné plány i rozdílnou vizi toho, čím by se značka (Lagonda) měla stát.“ Tomu lze přitom jen tleskat, neboť nemít v portfoliu SUV si v dnešní době troufne málokterá značka.
Samozřejmě, v budoucnu může i Aston Martin změnit plány, přičemž v jeho případě by asi výroba SUV nemusela být ničím náročným. Britové by se totiž mohli v rámci spolupráce s německým Daimlerem dostat třeba k takové platformě Mercedesu ML či GL. Jak je ale zjevné, tuto možnost hned tak nevyužijí.

Podle Marka Reichmana, designového ředitele Astonu Martin, se budoucnost značky skrývá v unikátním zakázkovém karosářství...
...nikoliv v SUV. Díky tomu Britové půjdou proti současným trendům
Zdroj: Piston Heads
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 7 hodinamiStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
Nejnovější články
Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
před 2 hodinamiKorejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
před 3 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 5 hodinamiChtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
před 6 hodinamiHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva