Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxusní SUV Aston Martin má utrum, firma se zaměří na zakázkové karosářství
21.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové se chtějí zaměřit na čínský trh, který fandí čtveřici dveří, absolutnímu luxusu a limitovaným sériím. Proto nová Lagonda bude sedanem.
Britská automobilka před pěti lety představila na autosalonu v Ženevě koncepční SUV, jež mělo být klíčem k návratu značky Lagonda. Jak nám však dokázaly informace z posledních měsíců, Aston Martin poněkud změnil plány. Důvodem je hlavně „podlézání“ automobilky čínskému publiku, které je pro budoucnost firmy zásadní. „Čína je z historického hlediska trhem čtyřdveřových modelů,“ osvětluje současný stav designový ředitel Marek Reichman. „Je proto zjevné, že naším nejúspěšnějším modelem na tomto trhu je Rapide.“
Znovuzrozená Lagonda tak v Číně nemůže minout terč. Podle všeho ale bude jen první vlaštovkou, neboť automobilka hodlá ten samý hřebíček udeřit hned několikrát. „Koncept SUV Lagonda jsme ukázali již v roce 2009, nakonec však máme se značkou jiné plány. Ve znovuzavedení její reputace se přitom bude skrývat mnohé překvapení, neboť hodláme jít cestou velmi unikátních zakázkových karoserií. A to je to, co reputaci této značky odpovídá nejlépe.“
Nebude tedy nakonec Lagonda názvem divize, která by konkurovala třeba oddělení Special Operations, jímž se nově může pochlubit Jaguar Land Rover? „Je to něco více. Je to znovuzrození značky, ovšem ve velmi omezené produkci. Věříme, že v tomto případě nejde o masový produkt,“ dodává Reichman. Je tedy zřejmé, že sérií by mohlo být více, žádná z nich však nepřekročí kvótu stovky exemplářů.
A jaký je vlastně osud původního SUV? To bylo kompletně smeteno ze stolu, neboť šlo o duchovní dítko bývalého šéfa firmy Dr. Ulricha Beze. „Tehdy byla jiná doba, byla to Ulrichova doba. Nyní je ale vše jinak, máme odlišné plány i rozdílnou vizi toho, čím by se značka (Lagonda) měla stát.“ Tomu lze přitom jen tleskat, neboť nemít v portfoliu SUV si v dnešní době troufne málokterá značka.
Samozřejmě, v budoucnu může i Aston Martin změnit plány, přičemž v jeho případě by asi výroba SUV nemusela být ničím náročným. Britové by se totiž mohli v rámci spolupráce s německým Daimlerem dostat třeba k takové platformě Mercedesu ML či GL. Jak je ale zjevné, tuto možnost hned tak nevyužijí.

Podle Marka Reichmana, designového ředitele Astonu Martin, se budoucnost značky skrývá v unikátním zakázkovém karosářství...
...nikoliv v SUV. Díky tomu Britové půjdou proti současným trendům
Zdroj: Piston Heads
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 2 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 4 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 5 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před 7 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle