Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxusní sedan ohromující neobvyklými zadními blinkry jde do prodeje, poznáte ho už zdálky
27.11.2020 | Petr Prokopec
Na první pohled nepříliš nápaditý, v detailech ale velmi originální vůz se poprvé ukázal skoro před rokem, do prodeje ale míří až nyní.
Od ukončení výroby Citroënu C6 uplynulo již osm let. Ani během tak dlouhé doby ovšem žádná s francouzských značek nepřišla s novým luxusním sedanem, který by se usadil na jeho trůn. Je to docela paradox, neboť samotný Citroën v mezičase oddělil od mainstreamové produkce značku DS, kterou vyslal do prémiového segmentu. Tamtéž pak míří Peugeot, nikoliv však skrze specializovanou divizi, nýbrž sám za sebe. I tak ale bude muset země galského kohouta přežít další skoro rok bez svého absolutního automobilového krále.
Spása je ale nadosah, jakkoliv nebude okamžitá. Francouzi oznámili, že i na starém kontinentu začnou prodávat svou vlajkovou loď DS 9 E-Tense, která nás poprvé zaujala už skoro před rokem. Nešlo ale ani tak o celkové pojetí, neboť na francouzský vůz tohle auto není bůhvíjak designově zajímavé, minimálně jedním detailem ale oslní. Jde o řešení zadních směrových světel.
To se překvapivě objevuje ve svrchní části zadního skla, což je přímý odkaz na původní Citroën DS. A třebaže dnes už je něco takového zbytné, neboť auto musí mít legálních důvodů i klasické blinkry zakomponované v zadních světlech, této francouzské invenci tleskáme. Jako projev snahy zaujmout funguje a navíc není jen ryze vizuální záležitostí. Když tohle auto pojede před vámi, poznáte ho už z velké dálky, takto blinkry žádného jiného auta svítit nebudou.
DS9 jako takový zamířil už dříve do prodeje v Číně, kde se vyrábí nejen tamní varianta, ale vznikat tam bude i ta určená pro Evropu. Jak jsme ovšem již naznačili, i když vůz do prodeje míří nyní, fakticky nebude dostupný ihned, ani v nejbližších měsících. Místo toho se se začátkem jeho fyzických prodejů počítá až od září 2021. Těžko říci, co za tím stojí, možná jde jen o složitější úpravy vozu pro evropské prostředí. Buď jak buď, novinku koupíte od 47 700 Eur (cca 1,25 milionu Kč), na této částce DS 9 E-Tense pouze startuje. Za vrcholný model nicméně již dáte 80 tisíc Eur (2,1 milionu Kč), a to ještě nebyla řeč o příplatcích.
V případě pohonů Francouzi hodlají od počátku nabízet tři varianty, ovšem pouze jednu čistě benzinovou. Ta vyfasuje pod kapotu přeplňovanou jedna-šestku, která sice produkuje dostatečných 225 koní, nicméně objemem by asi velký poprask nevzbudila, zvláště v kombinaci s cenou. I proto raději Citroën skryl velikost agregátu za nepříliš informující označení PureTech.
Stejný motor dostanou i dva plug-in hybridy, přičemž první počítá se shodným výkonem 225 koní. Nicméně benzinová jednotka je v tomto případě naladěna pouze na 180 koní, dalších 110 pak dodává elektromotor. Špičky agregátů tedy zjevně nejsou sladěné, to ale nejspíše zájemcům o toto provedení až tak vadit nebude. Prioritou pro ně bude spíše lithium-iontová baterie o kapacitě 11,9 kWh, díky níž má luxusní sedan urazit až 50 km čistě na elektřinu.
Automobilka přitom počítá s tím, že stejné dvoumotorové ústrojí nabídne i s celkovým výkonem 250 koní, tento model má ovšem dorazit ještě později než příští rok v září. O vrchol nabídky se přitom nejedná, ten tvoří varianta E-Tense 4x4 360, která již dle názvu disponuje pohonem všech kol. Dáno je to příchodem druhého elektromotoru o výkonu 113 koní. Benzinová jednotka přitom u této verze produkuje koní 200, celkově jich pak řidič má k dispozici 360.
Tyto agregáty Citroën pod hlavičkou značky DS hodlá spárovat s Alcantarou, kůží, chromovými dekory či třeba 20palcovými litými koly, zatímco v rámci karoserie mohou zákazníci volit mezi pěti barvami. Dále dorazí semi-autonomní řízení úrovně SAE2, detekce aut ve slepém úhlu či systém nočního vidění. Standard je to tedy rozhodně slušný, nicméně i tak se měsíční registrace nejspíše budou pohybovat jen v desítkách kusů. I to by ale nakonec značka DS mohla brát jako úspěch.
DS 9 E-Tense se od září příštího roku bude konečně prodávat také v Evropě. S cenami startujícími na 1,25 milionu Kč to ovšem nebude mít jednoduché. Foto: DS
Zdroj: DS
Bleskovky
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Nejčtenější články
- Rozplývající se elektrický sen Mercedesu poslal finance firmy ke dnu, zisky z prodeje aut se zhroutily o 64 procent
26.10.2024 - Nové vrcholné Ferrari vzniklo původně jako jednomístné, tak moc mu tvůrci chtěli dát extrémní proporce
26.10.2024 - Neuvěřitelný obrat Porsche. S elektromobily narazilo tak moc, že slibuje vrátit spalovací motory i dřív jen elektrickým modelům
26.10.2024 - Číňané dokazují, že ať už dnes evropské automobilky přijdou skoro s čímkoli, oni to hned udělají lépe a levněji
26.10.2024 - O 14 let a tři generace novější Golf s motorem 2,0 turbo vyzval na souboj starého bijce s plnotučným V6, asi to neměl dělat
26.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva