Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxusní sedan zářící neobvyklými blinkry už se prodává i v ČR, cenami míří vysoko
8.8.2031 | Petr Miler
Je odvážné se do těchto vod vydat s autem vlastně neznámé značky, navíc vozem klasické koncepce, které v posledních letech zachází na úbytě. Lákavé ceny by to mohly srovnat, na ty ale v tomto případě úplně nedošlo.
Letos na jaře jsme vzpomínali na padlý vrchol francouzské luxusní extravagance, Citroën XM, který v nabídce jakékoli francouzské značky po léta marně hledal nástupce. Tak velký, luxusní a neobvyklý vůz Francouzi neprodávali devět let od chvíle, kdy z nabídky Citroënu zmizel model C6 a leckdo si mohl myslet, že se na tom nikdy nic nezmění. Tak to ale nakonec nedopadlo.
Francouzi mají svou luxusní značku DS, se kterou se snaží bodovat také v Číně. Tam jsou na velké a luxusní sedany vysazení, takže podobný vůz v portfoliu mít musí a loni přišli s novinkou. Říká si DS9 a s délkou 4 934 mm, šířkou 1 932 mm a výškou 1 460 mm je to opravdu velké auto. A třebaže se něco takového nezdá být stvořené pro Evropu, když už DS takový vůz vyrábí, rozhodlo se jej nabízet nejen za velkou zdí, ale všude, kde to jen půjde.
I když vzhledem k veškerému koronavirovému dění nebylo jisté, zda vůz dorazí i do Evropy, Francouzi svůj záměr loni potvrdili a letos jej naplnili. Nyní je DS9 k mání i v České republice a odvaha automobilce skutečně nechybí. Novinka začíná s cenou na 1 325 000 Kč, nejvyšší specifikace ale startuje na 1 875 000 Kč a příplatky mohou cenu dostat daleko za hranici 2 milionů korun.
To jsou neskromné sumy, a tak se snad ani nedivíme, že v českých červencových prodejních statistikách se objevila pouhá dvě auta, která budou navíc dost možná jen vozy místního dovozce. V evropských statistikách JATO Dynamics se auto začalo objevovat už mnohem dříve, ani jejich prismatem to ale nevypadá na velký prodejní hit. V Evropě bylo letos zaregistrováno 888 aut, přičemž nejvíce jich bylo v červnu (323), ale třeba se s expanzí na další menší trhy bude vozu dařit více.
Pokud vás cokoli z výše zmíněného zaujalo, auto si můžete do detailu prozkoumat na přiložených fotkách. Vizuálně má čím oslovit - uvnitř je to celkově neotřelým designem, zvenčí ovšem zas tak zajímavé není. Jedním neobvyklým prvkem ale pozornost dokola poutá, neboť se jedná o pozoruhodný odkaz na původní Citroën DS. Jde o řešení zadních směrových světel, která se objevují ve svrchní části zadního skla, podobně jako u DS. A třebaže dnes už je něco takového zbytečné, neboť auto musí mít z legálních důvodů klasické blinkry zakomponované v zadních světlech, i kdyby náhodou nechtělo, nahoře je pořád mít může. A nám se toto umístění líbí.
Dodejme, že v případě techniky vůz nabízí tři pohony, z nichž pouze jeden je čistě spalovací. Ten se spoléhá pouze na přeplňovanou jedna-šestku, která produkuje pouze 225 koní. Stejný motor pak dostanou i dva plug-in hybridy, přičemž první počítá se shodným výkonem 225 koní. Nicméně benzinová jednotka je v tomto případě naladěna pouze na 180 koní, dalších 110 pak dodává elektromotor. Ten bude dále pracovat s lithium-iontovou baterií o kapacitě 11,9 kWh, díky níž má luxusní sedan urazit až 50 km čistě na elektřinu, nepochybně velmi pomalou jízdou. A s pouhou 42litrovou nádrží (u hybridu, ryze spalovací verze má 60litrovou) daleko nedojede ani na benzin.
Stejné dvoumotorové ústrojí pak bude k dispozici i s výkonem 250 koní, tento model ale má dorazit později. O vrchol nabídky se každopádně nejedná, ten tvoří už nyní varianta E-Tense 4x4 360, která již dle názvu disponuje pohonem všech kol a 360 koňmi, má tedy k dispozici ještě jeden elektromotor o výkonu 113 koní. Větší nádrž ani akumulátor ale nepřidává, rychlá jízda bude tedy velmi krátkým představením.
Dodejme, že výroba DS9 probíhá v Číně, do Evropy se jen dováží, což mu možná na atraktivitě u Evropanů též nepřidá. Ale uvidíme, třeba „Bohyně9” ještě překvapí.
DS9 je pozoruhodný pokus Francouzů o návrat mezi luxusní elitu. Interiérem je pozoruhodný, stejně jako řešením zadních blinkrů, neumíme si ale příliš představit, že by se svými cenami oslovil větší množství zákazníků. Foto: DS
Zdroje: DS, JATO Dynamics
Bleskovky
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
před 2 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
před 3 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
včera - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva