Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxusní Putinovo SUV je oficiálně venku v době, kdy už jeho příchod málokdo čekal
30.9.2022 | Petr Prokopec
Mluvilo se o něm dlouho, pokud ovšem odhalení jeho sériové podoby někdo někdy čekal, pak určitě ne dnes, kdy má Rusko i spousta dalších zemí jiné problémy. Snad aby ale Rusové ukázali, že nemusí veškerou pozornost soustředit jedním směrem, odhalili ho právě teď.
Mezinárodní situace není ani v nejmenším růžová. Válka na Ukrajině stále ještě neskončila, ruská mobilizace spíše naopak směřuje k další eskalaci. Leckdo by tak mohl čekat, že Rusové budou všechnu svou pozornost soustředit jedním směrem, tak tomu ale není. Nebo si aspoň máme myslet, že tomu tak není.
Navzdory výše popsanému totiž ruská automobilka Aurus odhalila sériovou podobu modelu Komendant, tedy luxusního SUV, kterému se podobně jako limuzíně Senat říká „Putinovo SUV”. Konkurovat má Bentley Bentayga, Cadillacu Escalade či Rolls-Roycu Cullinan, takže rozhodně nemíří nízko. Žádný z těchto vozů ale aktuálně v Rusku není prodáván jinak než ze zásob či skrze individuální dovoz, a to kvůli sankcím. Na první pohled má tedy automobilka ideální podmínky k tomu, aby dosáhla nemalých registrací. Cena startující na 36 585 600 rublech (cca 16 milionů korun) ovšem není z nejnižších. Opravdu tak nepředpokládáme, že by Aurus prodával 5 000 aut ročně, jak plánoval.
Luxusní SUV mělo být odhaleno již na jaře 2019, značka však přistupovala k jednomu odkladu za druhým. Nakonec tedy na moskevskou premiéru došlo až nyní. Komendant přitom stojí na stejné platformě jako již zmíněný sedan Senat, oproti němu však došlo na zkrácení rozvoru o 200 milimetrů (na 3 100 mm). Na délku pak novinka měří 5 380 mm, zatímco šířka činí 2 004 mm a výška 1 820 mm. Světlá výška se pak mění dle zvoleného režimu, a to mezi 200 a 260 mm.
Pod kapotou nás žádné překvapení nečeká, stejně jako u sedanu dostal pohon na starosti 4,4litrový osmiválec s kořeny u Porsche. Tato značka nicméně posloužila pouze technickou expertízou, samotný agregát si Rusové vyrábí sami. Sankce by je tedy neměly zastavit. Mohou nicméně zapomenout na to, že budou svou novou devítistupňovou automatickou převodovku dodávat Bentley, což byl jejich původní - připusťme, že už dříve troufalý - záměr.
Spalovací jednotku naladěnou na 598 koní výkonu a 880 Nm točivého momentu doprovází lithium-iontové baterie a elektromotor disponující stálým výkonem 38 koní. Krátkodobě nicméně může dojít na jeho zvýšení na 63 koní. I přes nemalou sílu nicméně Komendant trhat asfalt nebude, jeho hmotnost totiž činí 3 495 kg. Do palivové nádrže se pak vejde 90 litrů benzinu, zatímco zavazadelník zvládá pojmout 600 litrů bagáže.
Zákazníci budou moci volit mezi devíti barvami karoserie a sedmi variacemi interiéru. Kromě toho si ovšem mohou dopřát i značnou individualizaci. Dvě nezávislá zadní křesla jsou nicméně standardem. Zatím pak není jisté, zda se časem objeví i třímístná zadní lavice. Jasno bychom mohli mít až v příštím roce, kdy se rozjedou dodávky pro privátní klientelu. Na uspokojení té vládní má ale začít docházet již letos.
Lze už jen dodat, že SUV bylo vyvinuto tak, aby dokázalo operovat při teplotách od -40 do +50 stupňů Celsia. Z toho důvodu Aurus doufá, že se mu povede Komendant nabídnout i na Středním východě, v jihovýchodní Asii a na severu Afriky. Tyto země se od Ruska neodvrátily a zdá se, že ani nedvrátí.
Luxusní SUV Komendant vypadá opravdu působivě, v mírových dobách by tak nejspíše mělo úspěch i mimo svou domovinu. Za současné situace je třeba se ptát, jak jej Rusové chtějí v plánovaném objemu vyrábět, natož pak prodávat. Foto: Aurus
Zdroj: Aurus
Bleskovky
- Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
včera - Nesmyslně těžké AMG GT dostalo kouř ve srovnání s „americkým kýblem”, vaz mu zlomila hned první zatáčka
16.12.2024 - Američané srovnali nejlevnější nová výkonná auta s cenou do 830 tisíc a vybrali to nejrychlejší, v Evropě můžeme jen závidět
13.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fernandez potvrzen jako tester u Yamahy včera 15:42
- Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování včera 15:26
- Mostecký autodrom je po deseti letech na prodej. Zájemci jsou i ze zahraničí včera 15:26
- Jorge Navarro nazpět v Moto2 jako stabilní jezdec 15.12.2024
- Krize KTM se týká i MV Agusty 15.12.2024
Nejnovější články
- Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory
před 5 hodinami - Bugatti začalo nabízet speciální luxusní garáže pro svá auta, stylizace připomíná Batmanovu jeskyni
před 7 hodinami - Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
před 8 hodinami - BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
před 10 hodinami - Bohaté lidi nezajímá, jaký pohon má jejich auto, tvrdí šéf Jaguaru. Je to ale opak toho, co už zjistila konkurence
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva