Putinova limuzína skutečně zamířila do oblak, luxus na palubě odpovídá

Avizované se stalo skutkem a luxusní značka Aurus po limuzíně Senat a motocyklu zatím neznámého jména představila i svůj vrtulník, či spíše vyšperkovaný stroj Ansatu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Putinova limuzína skutečně zamířila do oblak, luxus na palubě odpovídá

27.8.2019 | Petr Prokopec

Putinova limuzína skutečně zamířila do oblak, luxus na palubě odpovídá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Avizované se stalo skutkem a luxusní značka Aurus po limuzíně Senat a motocyklu zatím neznámého jména představila i svůj vrtulník, či spíše vyšperkovaný stroj Ansatu.

Novou značku Aurus jsme v poslední době zmiňovali hlavně s modelem Senat, který se konečně dostal do prodeje. Rusové s ním zamířili opravdu vysoko, nicméně stále se alespoň drželi koly pevné země. Ani to již nyní neplatí, neboť během speciální prezentace na Žukovského letišti byl odhalen nový vrtulník Ansat-Aurus. O tomto záměru se mluvilo již dříve, nyní se však komfortní přeprava VIP pasažérů vzduchem stala realitou. Zajímavá je ovšem strategie, s jakou přichází na trh - Rusové totiž předpokládají, že si nový vrtulník nekoupíte.

Tento krok na první pohled působí překvapivě, při bližším rozebrání však dává smysl. Aurus se totiž teprve rozjíždí a jeho kapacity jsou velmi omezené, ať už se týče výroby vlastních aut nebo úprav jiných dopravních prostředků. Mezi prvotní zájemce navíc patří ruská politická reprezentace. Vláda tak vlastně zcela logicky počítá s tím, že od sebou stvořené a podporované společnosti nakoupí vrtulníky, kterými budou přepravováni jak zákonodárci, tak výše postavení manažeři státem vlastněných firem. Ti ale již budou muset platit za pronájem.

Jelikož stávající konkurence v podobě vrtulníků MI-8 je příliš náročná a drahá na údržbu, dá se předpokládat, že záměry Aurusu, respektive ruské vlády, klapnou na jedničku. Ostatně novinka vyvinutá institutem NAMI má co nabídnout, jakkoliv na změnu techniky nedošlo. Měnil se pouze interiér, i proto projekt nezabral tolik času - práce na něm začaly letos v dubnu. Po čtyřech měsících tu pak máme výsledek v podobě opulentní kabiny, která je určena až pětici pasažérů.

Technici z NAMI přitom vyrukovali s těmi samými prvky, jakými ozdobili i sedan a limuzínu Senat. Máme tu tedy záplavu jemné kůže, se kterou byly slazeny dřevěné dekory a doplňky z leštěného hliníku. Každý z cestujících má navíc k dispozici nezávislý okruh klimatizace, stejně jako porty pro dobíjení mobilních přístrojů. Samozřejmostí je pak i individuální osvětlení, chladicí box nebo dotykové ovládání.

Lze pak jen dodat, že vrtulník Ansat dosahuje maximální rychlosti 275 km/h, ta cestovní je o pětadvacet kilometrů nižší. Dolet na jedno dotankování činí 505 km, letová hladina pak 5 500 metrů. O stroj osazený dvěma motory Pratt & Whitney PW-207K o souhrnném výkonu 1 260 koní se pak stará dvoučlenná posádka, cena „přečalouněné“ kabiny se pak dle spekulací má pohybovat okolo 10 milionů rublů (cca 3,5 mil. Kč).


Putinova limuzína skutečně zamířila do oblak, luxus na palubě odpovídá - 1 - Aurus-Ansat 2019 prezentace 01Putinova limuzína skutečně zamířila do oblak, luxus na palubě odpovídá - 2 - Aurus-Ansat 2019 prezentace 02Putinova limuzína skutečně zamířila do oblak, luxus na palubě odpovídá - 3 - Aurus-Ansat 2019 prezentace 03Putinova limuzína skutečně zamířila do oblak, luxus na palubě odpovídá - 4 - Aurus-Ansat 2019 prezentace 04Putinova limuzína skutečně zamířila do oblak, luxus na palubě odpovídá - 5 - Aurus-Ansat 2019 prezentace 05Putinova limuzína skutečně zamířila do oblak, luxus na palubě odpovídá - 6 - Aurus-Ansat 2019 prezentace 06Putinova limuzína skutečně zamířila do oblak, luxus na palubě odpovídá - 7 - Aurus-Ansat 2019 prezentace 07
Aurus představil svůj první vrtulník, luxusně přepracovanou verzi stroje Ansat

Zdroj: Aurus

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.