Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxgen 5: tchajwanská pětka cílí na Evropu
13.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Luxgen transformoval koncept elektromobilu Neora na moderní a elektronikou nabitý sedan střední třídy. Evropskou premiéru bude mít v Moskvě.
Luxgen Motor existuje necelé čtyři roky, ale její výrobní program a poměrně zajímavý výčet technologií v jejich vozech naznačuje, že jde o poněkud pokročilejší stroje, než jsme zvyklí vídat u automobilů čínských značek. Portfolio společnosti zahrnuje dvojici velkých vanů s názvem Luxgen 7 CEO a Luxgen 7 MPV, nadto firma vyrábí crossover Luxgen 7 SUV a nejčerstvější novinkou je sedan Luxgen 5 poprvé představený přibližně před rokem.
Právě pětka se jako první z modelů objeví v evropském regionu - stane se tak v rámci moskevského autosalonu, který začíná koncem srpna. Luxgen Motors se netají tím, že by chtěl prodávat svá auta i dále směrem na západ, jeho expanzi však prozatím brzdí nevalné ekonomické vyhlídky evropského regionu a vědomí, že síla jména Luxgen je prakticky nulová.
Pětisedadlový automobil vychází z konceptu elektromobilu Neora a v produkční podobě absolvoval veřejnou výstavní premiéru na posledním tchajpejském autosalonu. Karoserie má zajímavý koeficient aerodynamického odporu jen 0,28, a přestože Luxgen 5 může z některých úhlů připomínat vozy jiných značek, jako celek vypadá docela svébytně.
Pod přední kapotou se nachází jeden ze dvou zážehových čtyřválců o objemu 1,8 a 2,0 litru, přičemž oba využívají elektroniku Delphi, turbodmychadla Garrett a výlučně automatické převodovky japonské společnosti Aisin. V případě menší pohonné jednotky s výkonem 152 koní a točivým momentem 230 newtonmetrů pětistupňovou, větší agregát s výkonem 172 koňských sil a 256 newtonmetry pro změnu šestistupňovou.
Dynamické parametry vozu ve spojení se slabším motorem chybí, dvoulitr zvládne akceleraci na 100 km/h za „8,48 sekundy“ (tak psáno jest...) a jezdí maximální rychlostí 210 km/h.
Zajímavostí auta je třeba multimediální rozhraní s dotykovou obrazovkou pracující s rozhraním Android a technologií jednoho z největších výrobců mobilních telefonů HTC. Řidič má k dispozici připojení na internet i s přístupem k sociálním sítím, samozřejmostí je zde Bluetooth nebo navigace. Luxgen má také výklopný head-up displej, velmi podobný tomu, který využívají vozy Peugeot, ale najdete zde také elektro-hydraulickou parkovací brzdu, systém nočního vidění, kamery zabírající kompletní prostor kolem vozu, varování před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu nebo monitorování mrtvého úhlu.






Luxgen 5 byl původně koncept elektromobilu Neora s motorem o výkonu 241 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před hodinouBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Chtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
31.3.2025Korejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
31.3.2025Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31.3.2025
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch