Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus skutečně postaví SUV, vyšlápne si s ním na Porsche Macan
29.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka se má pyšnit nízkou hmotností. Dorazit má nejen s benzinovým motorem, ale také s hybridním ústrojím a možná i dieselem.
Britská automobilka byla ještě před pár měsíci na pokraji bankrotu, radikální restrukturalizace jí však pomohla odrazit se od dna. Nyní má nejhorší za sebou a začíná pomýšlet na světlejší zítřky. Ty jsou spojené s příchodem vůbec prvního firemního SUV, jehož vzhled je momentálně tématem číslo jedna v designovém studiu značky v britském Hethelu. Podle šéfa automobilky Jeana-Marca Galese přitom půjde o „opravdový Lotus“ a „vůbec první SUV na světě s extrémně nízkou hmotností“. Ani za hlavního konkurenta si Britové nevybrali nic skromného - snad nejvíce žádané SUV současnosti, Porsche Macan.
Výroba této novinky by měla odstartovat v roce 2019 v Číně, přičemž podle všech indicií by mělo jít o nejlépe prodávaný model v celé 67leté historii Lotusu. Důvodem je ten fakt, že na čínském trhu bude letos registrováno zhruba šest milionů SUV, přičemž během čtyř let má tato kvóta narůst na osm milionů. Britové by tak se svou troškou do mlýna přišli právě v okamžiku, kdy by nákupní horečka dospěla ke svému vrcholu. Podle interních plánů se přitom počítá s odbytem zhruba šesti až sedmi tisíc kusů ročně.
Na daném modelu Lotus nebude pracovat sám, ale společně s malajsijským Protonem a čínskou společností Goldstar Heavy Industrial. Je proto možné, že první firemní SUV bude založeno na konceptu T5 konsorcia Youngman-Lotus, který je pokračovatelem studie ASX. Do prodeje to sice ani jedna z těchto verzí (prohlédnout si je můžete níže ve fotogalerii) nedotáhla, do třetice ale nejspíše Britové s podanými pomocnými asijskými rukami úspěšní budou.
Značka přitom počítá s tím, že lehké panely karoserie a komponenty šasí doplní kovanými dvojitými lichoběžníky. Díky tomu by SUV Lotusu mělo vážit o podstatných 200 kg méně než konkurence, což povede k lepší ovladatelnosti a nižší spotřebě. Pod kapotou se přitom mají objevit motory dodané Toyotou, zatím však není jasné, zda půjde o přeplňovanou jedna-osmu, atmosférický 3,5litrový šestiválec nebo zcela jiný agregát.
Ve hře je rovněž dieselové ústrojí, které japonský výrobce má v repertoáru rovněž a jež by britské SUV pohánělo v rámci jeho příchodu do Evropy. Tato skutečnost sice zatím nebyla potvrzena, s ohledem na oblibu dané karosářské varianty na Starém kontinentu je ale vysoce pravděpodobná. Stejně jako se počítá s hybridní čtyřkolkou, kdy pohon předních kol dostane na starosti elektromotor a zadní bude roztáčet spalovací jednotka.
Tím nám informační pramen poněkud vysychá, dále již můžeme zmínit pouze dohady okolo názvu. Ten bude dle firemní tradice začínat písmenem „E“, jeho konkrétní znění ale nejspíše aktuálně neznají ani v Hethelu. Dá se však předpokládat, že postupem času pronikne na světlo světa - oficiálně či neoficiálně - stejně jako první snímky testovacích prototypů a data o technice.


Chystané SUV Lotusu se již ukázalo na prvních neoficiálních ilustracích
Značka přitom již před pár lety začala s pracemi na modelu T5, který používal platformu GEN2 od Protonu...
...a jenž vycházel z původního konceptu ASX. Do série však nedorazila ani jedna variace
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 8 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před hodinouPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 4 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 6 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 7 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 13:32 - pavproch
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB