Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus skutečně postaví SUV, vyšlápne si s ním na Porsche Macan
29.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka se má pyšnit nízkou hmotností. Dorazit má nejen s benzinovým motorem, ale také s hybridním ústrojím a možná i dieselem.
Britská automobilka byla ještě před pár měsíci na pokraji bankrotu, radikální restrukturalizace jí však pomohla odrazit se od dna. Nyní má nejhorší za sebou a začíná pomýšlet na světlejší zítřky. Ty jsou spojené s příchodem vůbec prvního firemního SUV, jehož vzhled je momentálně tématem číslo jedna v designovém studiu značky v britském Hethelu. Podle šéfa automobilky Jeana-Marca Galese přitom půjde o „opravdový Lotus“ a „vůbec první SUV na světě s extrémně nízkou hmotností“. Ani za hlavního konkurenta si Britové nevybrali nic skromného - snad nejvíce žádané SUV současnosti, Porsche Macan.
Výroba této novinky by měla odstartovat v roce 2019 v Číně, přičemž podle všech indicií by mělo jít o nejlépe prodávaný model v celé 67leté historii Lotusu. Důvodem je ten fakt, že na čínském trhu bude letos registrováno zhruba šest milionů SUV, přičemž během čtyř let má tato kvóta narůst na osm milionů. Britové by tak se svou troškou do mlýna přišli právě v okamžiku, kdy by nákupní horečka dospěla ke svému vrcholu. Podle interních plánů se přitom počítá s odbytem zhruba šesti až sedmi tisíc kusů ročně.
Na daném modelu Lotus nebude pracovat sám, ale společně s malajsijským Protonem a čínskou společností Goldstar Heavy Industrial. Je proto možné, že první firemní SUV bude založeno na konceptu T5 konsorcia Youngman-Lotus, který je pokračovatelem studie ASX. Do prodeje to sice ani jedna z těchto verzí (prohlédnout si je můžete níže ve fotogalerii) nedotáhla, do třetice ale nejspíše Britové s podanými pomocnými asijskými rukami úspěšní budou.
Značka přitom počítá s tím, že lehké panely karoserie a komponenty šasí doplní kovanými dvojitými lichoběžníky. Díky tomu by SUV Lotusu mělo vážit o podstatných 200 kg méně než konkurence, což povede k lepší ovladatelnosti a nižší spotřebě. Pod kapotou se přitom mají objevit motory dodané Toyotou, zatím však není jasné, zda půjde o přeplňovanou jedna-osmu, atmosférický 3,5litrový šestiválec nebo zcela jiný agregát.
Ve hře je rovněž dieselové ústrojí, které japonský výrobce má v repertoáru rovněž a jež by britské SUV pohánělo v rámci jeho příchodu do Evropy. Tato skutečnost sice zatím nebyla potvrzena, s ohledem na oblibu dané karosářské varianty na Starém kontinentu je ale vysoce pravděpodobná. Stejně jako se počítá s hybridní čtyřkolkou, kdy pohon předních kol dostane na starosti elektromotor a zadní bude roztáčet spalovací jednotka.
Tím nám informační pramen poněkud vysychá, dále již můžeme zmínit pouze dohady okolo názvu. Ten bude dle firemní tradice začínat písmenem „E“, jeho konkrétní znění ale nejspíše aktuálně neznají ani v Hethelu. Dá se však předpokládat, že postupem času pronikne na světlo světa - oficiálně či neoficiálně - stejně jako první snímky testovacích prototypů a data o technice.
Chystané SUV Lotusu se již ukázalo na prvních neoficiálních ilustracích
Značka přitom již před pár lety začala s pracemi na modelu T5, který používal platformu GEN2 od Protonu...
...a jenž vycházel z původního konceptu ASX. Do série však nedorazila ani jedna variace
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva