Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Exige V6 Cup: 350 koní na 1 080 kilogramů
18.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vyberte si specifikaci, přihlaste se do šampionátu Lotus Cup a dupněte na pedál. Nic jiného než závodit nový 350koňový Exige neumí, ani nechce umět.
Pozornost celého automobilového světa se aktuálně upírá k americkému Pebble Beach. Neznamená to ale, že by v ostatních částech světa složili ruce v klín a řekli si, že pracovat má cenu až v pondělí. Kupříkladu ve Velké Británii na okruhu Brands Hatch pořádá Lotus svůj vlastní festival, jehož hlavní hvězdou bude nejvíce okruhově zaměřená verze Exige V6 Cup.
Ta si před zadní nápravu nastěhovala vidlicový šestiválec o 3,5litrovém objemu, který produkuje 350 koňských sil. V kombinaci s hmotností pouhých 1080 kg (i když na Lotus se i to někomu může zdát hodně, je to 3,08 kg na koně a to je lepší poměr než třeba u nového BMW M5 F10, které definuje hodnota 3,47 kg na koně) je tak potřeba k akceleraci z klidu na stovku pouhých 3,5 sekundy. A nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 274 km/h, čímž Exige V6 Cup deklasuje i do té doby nejrychlejší Evoru S.
K dispozici bude hned ve dvou verzích - jako verze Track Day jen pro občasné okruhové dny. A poté jako něco, co sám Lotus popisuje jako „plnohodnotná soutěžní specifikace“. Je tak asi jasné, že masážní sedadla, navigace nebo výkonný audio systém nebudou součástí výbavy, přestože ceny startují u prvního modelu na 62 995 GBP (cca 2 miliony Kč) a u druhého na 74 995 GBP (necelých 2,4 milionu Kč).
Komfort a luxus však byl odjakživa u Lotusu až na posledním místě. Nikoho tak nepřekvapí, že dovnitř se nastěhovala závodní ochranná klec, hasicí přístroj schválený úředníky FIA, závodní sedadla, do nichž je možné usednout s helmou a krčním systémem HANS či odnímatelný volant, kterým mají třeba monoposty F1.
Zákazník si také může vybrat, zda touží po čtyř- nebo šestibodových závodních pásech. A stejně tak může pomocí systému Lotus Dynamic Performance Management volit mezi třemi režimy (Touring, Sport a Race), které upravují nastavení motoru a trakční kontroly. Stavitelný je rovněž podvozek, zatímco zadní křídlo bylo usazeno napevno.
Komplet dotvářejí slicky Pirelli P-Zero Trofeo, zadní difuzor nebo co nejmenšímu odporu větru přizpůsobený čelní nárazník. Prodej započne v prosinci letošního roku, přičemž do března 2013 bude vyrobeno pouze 20 vozů. Ty posléze mohou závodit v nové sérii Lotus Cup, která se pojede v Evropě, Spojených státech a Japonsku. Přihlásíte se?




Nový Lotus Exige V6 Cup byl stvořen k jedinému - k účasti na závodech a okruhových dnech. Zvolit si můžete více či méně zaměřenou soutěžní specifikaci, šestiválec s výkonem 350 koní je standardem v obou případech
Zdroj: Lotus přes Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 8 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 9 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 11 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
dnesPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 19:54 - PepaSFI
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB