Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Exige V6 Cup: 350 koní na 1 080 kilogramů
18.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vyberte si specifikaci, přihlaste se do šampionátu Lotus Cup a dupněte na pedál. Nic jiného než závodit nový 350koňový Exige neumí, ani nechce umět.
Pozornost celého automobilového světa se aktuálně upírá k americkému Pebble Beach. Neznamená to ale, že by v ostatních částech světa složili ruce v klín a řekli si, že pracovat má cenu až v pondělí. Kupříkladu ve Velké Británii na okruhu Brands Hatch pořádá Lotus svůj vlastní festival, jehož hlavní hvězdou bude nejvíce okruhově zaměřená verze Exige V6 Cup.
Ta si před zadní nápravu nastěhovala vidlicový šestiválec o 3,5litrovém objemu, který produkuje 350 koňských sil. V kombinaci s hmotností pouhých 1080 kg (i když na Lotus se i to někomu může zdát hodně, je to 3,08 kg na koně a to je lepší poměr než třeba u nového BMW M5 F10, které definuje hodnota 3,47 kg na koně) je tak potřeba k akceleraci z klidu na stovku pouhých 3,5 sekundy. A nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 274 km/h, čímž Exige V6 Cup deklasuje i do té doby nejrychlejší Evoru S.
K dispozici bude hned ve dvou verzích - jako verze Track Day jen pro občasné okruhové dny. A poté jako něco, co sám Lotus popisuje jako „plnohodnotná soutěžní specifikace“. Je tak asi jasné, že masážní sedadla, navigace nebo výkonný audio systém nebudou součástí výbavy, přestože ceny startují u prvního modelu na 62 995 GBP (cca 2 miliony Kč) a u druhého na 74 995 GBP (necelých 2,4 milionu Kč).
Komfort a luxus však byl odjakživa u Lotusu až na posledním místě. Nikoho tak nepřekvapí, že dovnitř se nastěhovala závodní ochranná klec, hasicí přístroj schválený úředníky FIA, závodní sedadla, do nichž je možné usednout s helmou a krčním systémem HANS či odnímatelný volant, kterým mají třeba monoposty F1.
Zákazník si také může vybrat, zda touží po čtyř- nebo šestibodových závodních pásech. A stejně tak může pomocí systému Lotus Dynamic Performance Management volit mezi třemi režimy (Touring, Sport a Race), které upravují nastavení motoru a trakční kontroly. Stavitelný je rovněž podvozek, zatímco zadní křídlo bylo usazeno napevno.
Komplet dotvářejí slicky Pirelli P-Zero Trofeo, zadní difuzor nebo co nejmenšímu odporu větru přizpůsobený čelní nárazník. Prodej započne v prosinci letošního roku, přičemž do března 2013 bude vyrobeno pouze 20 vozů. Ty posléze mohou závodit v nové sérii Lotus Cup, která se pojede v Evropě, Spojených státech a Japonsku. Přihlásíte se?
Nový Lotus Exige V6 Cup byl stvořen k jedinému - k účasti na závodech a okruhových dnech. Zvolit si můžete více či méně zaměřenou soutěžní specifikaci, šestiválec s výkonem 350 koní je standardem v obou případech
Zdroj: Lotus přes Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva