Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Exige S Roadster 2013 podrobněji, nabízí poměr 3,33 kg na koně
23.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud máte zbytečného 1,66 milionu, kupte si Lotus, který stovku pokoří za 4 sekundy. V případě nejvyšší rychlosti však nechte vymontovat omezovač.
Hmotnost byla pro Colina Chapmana, zakladatele automobilky Lotus, vždy vším. A zdá se, že nový vlastník britské značky nehodlá z této cesty sejít. Chystaný Exige S Roadster, který přijde letos v létě do prodeje, totiž váží jen 1 166 kilogramů a hmotnost je tak o 10 kg nižší než u kupé. Je tomu tak navzdory zažité praxi, že otevřené verze kupátek jsou díky přidaným výztuhám vždy těžší, Lotusu však k pravému opaku nepomohly čáry, ale fakt, že Exige vychází z roadsteru Elise. Tím pádem již požadovanou tuhost má a není třeba dohazovat další výztuhy a tím i kila. Nahrazením pevného střešního panelu kupé za minimalistické plátno pak mohlo dojít i na onu dietu.
Jen hmotnosti se však nový Lotus Exige S Roadster nechlubí. Stejně jako kupé totiž za sedadly nabízí 3,5litrový šestiválec o výkonu 350 koní. Stovku tak otevřená verze pokoří stejně jako kupé za 4 sekundy, nejvyšší rychlost ovšem byla zásahem elektroniky zredukována z 274 na pouhých 233 km/h - proč, ví asi jen bůh, pro podobné roadstery nebývá problém jezdit ani o 100 km/h vyššími rychlostmi. I přesto má jít o nejrychlejší otevřený Lotus, což bude asi pravda hlavně v zatáčkách, neboť s poměrem 3,33 kila na koně by měl nabídnout více mrštnosti než standardní čtyřválcová verze se 4,16 kg na koně.
Spotřeba byla vyčíslena na 10,1 l/100 km, to je však v případě Lotusu zřejmě méně důležitý údaj. Slibuje jej jediná dodávaná šestistupňová manuální převodovka, zajímavý je pak i výčet standardní výbavy, ve které nechybí tlumiče Bilstein, pružiny Eibach, 17palcová kola vpředu a 18palcová vzadu, pneumatiky Pirelli P-Zero Corsa či brzdy AP Racing.
Cena novinky je (bohužel, chce se dodat) spojena s poměrně limitovanou dostupností. Exige S Roadster totiž bude k mání pouze ve Velké Británii za 52 900 GBP (cca 1 535 000 Kč včetně daně), Japonsku (za 8,5 milionu yenů/1 700 000 Kč, opět včetně daní) a vybraných evropských trzích, kde se cena 55 378 EUR (1 385 000 Kč) bude navyšovat o příslušnou daň. U nás by tak Exige S Roadster mohl vycházet na 1,66 milionu.
Jde ale samozřejmě jen o holý základ, dokoupit můžete třeba okruhově naladěné zavěšení nebo systém efektivního řízení startu z místa (launch control). V rámci interiéru si pak lze vybrat komfort spojený s audio systémem, koženým čalouněním nebo klimatizací, či naopak sportovní zaměření, kdy nedostanete nic z výše zmíněného.
Nový Exige S Roadster váží o 10 kg méně než kupé a tohle je první fotka sériového provedení
Poprvé se otevřená verze Lotusu Exige S ukázala jako koncept již loni v Ženevě, poté však musela britská značka čelit sérii problémů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva