Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Evora dostane velký faceift, sedan a SUV jsou znovu ve hře
14.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čtyřmístné kupé značky dostane jiný vzhled, kabinu i vyšší výkon a nižší hmotnost. Ukázat se má již v březnu na autosalonu v Ženevě.
Britská automobilka v posledních několika letech neprožívá zrovna procházku růžovou zahradou. Jedním z důvodů jsou expanzivní plány bývalého šéfa Danyho Bahara, které firmu přivedly na pokraj zkázy. Jeho nástupce Jean-Marc Gales naštěstí stojí nohama pevně na zemi, pročež se zdá, že Lotus bude zachráněn i pro příští generace. Bez obětí to ovšem nešlo, přičemž na mysli nyní máme v září avizované propouštění čtvrtiny zaměstnanců.
Tento krok ovšem Gales, který je fanouškem Lotusu již od dětství, logicky zdůvodňuje. „Když jsem před šesti měsíci nastoupil, pracovalo ve firmě 1 200 lidí, kteří vyráběli 1 200 aut ročně. Takový stav se nedal přežít. Nyní ovšem máme 900 zaměstnanců, přičemž roční kvóta narostla na dva tisíce kusů. V příštím roce pak bude vyrobeno dokonce 3 000 vozů, což je stav, který přetrvá také v příštích letech.“
Časem by se ovšem Lotus měl dostat na desetitisícovou produkci, bez nových modelů ovšem tento plán nebude reálný. Gales přitom v rámci jeho realizace bude vycházet ze zkušeností, jichž nabyl u koncernu VW Group. V německé automobilce totiž pracoval zrovna ve chvíli, kdy tehdejší šéf Ferdinand Piech rozhodl o zařazení modelu Cayenne do portfolia značky ze Zuffenhausenu.
Stejně jako německé SUV by i to britské pak mělo využít již existujících komponentů. A zatímco Cayenne vycházel z Volkswagenu Touareg, SUV Lotusu by použilo jako základ některý z modelů malajského Protonu. Jelikož by navíc prodej byl směřován především na asijské země, nevadil by v takovém případě ani docela plebejský původ. Tato doba je však ještě příliš vzdálená.
Nejbližší budoucnost se týká vylepšování stávajícího portfolia, přičemž Gales chce pokračovat v duchovním odkazu zakladatele značky Colina Chapmana. Dočkat bychom se tedy měli navyšování výkonu, který bude doprovázet nižší hmotnost. Zároveň dojde ke zlepšení každodenní využitelnosti, pročež nový šéf Lotusu tráví každý večer tím, že usedá za volant jednotlivých modelů.
První vlaštovkou, která by podle nového receptu měla být ušita, se stane modernizovaná Evora. Tu spatříme již v březnu v Ženevě, přičemž očekávat můžeme nejen jiný design a odlišnou architekturu kabiny, ale také o 15 procent vyšší výkon. Hmotnost samozřejmě poletí dolů, i když prozatím jen o chloupek. Větší dieta je totiž vyhrazena rodině Cup, která se stane součástí každé modelové řady.
Zatím sice není jisté, o kolik kil by měla hmotnost poklesnout, hovoří se ovšem až p 50 kilogramech. A to při ponížení nákladů o 10 procent na každém voze. Mimo to má do konce příštího roku narůst počet dealerství ze současných 145 na 205, v roce následujícím pak dorazí modernizovaný Exige a dokonce i nástupce okruhového speciálu 2-Eleven.
Zdá se tedy, že Lotus je konečně v dobrých rukou, i když Gales dodává, že jde o běh na dlouhou trať. Firmu pak přirovnává k Šípkové Růžence, která se právě začíná probouzet. Doufejme tedy, že se znovu nepíchne o trn a znovu neusne. Další princ připravený britskou klasiku políbit by už nemusel dorazit...













Lotus Evora se dočká zásadního přepracování, které přinese vyšší výkon, nižší hmotnost i působivější vzhled
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 4 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Elektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 2 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 3 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 4 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 5 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva