Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Elise S Cup R: okruhová verze oproti silniční zrychlila o 4 sekundy na kolo
8.11.2013 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Nová verze Lotusu Elise na veřejné silnice nemůže. Závodní tratě si ovšem hodlá podmanit 220 koňmi, hmotností 924 kg a vyladěnou aerodynamikou.
Britská automobilka nepatří v rámci prodejů mezi značky, které by zrovna trhaly rekordy, v našich pravidelných reportech ji vždy patří spíše až ty poslední příčky. A dá se předpokládat, že na tom nic nezmění ani nová verze Lotusu Elise, jež je momentálně k mání za cenu startující na sumě 39 125 GBP (cca 1 266 500 Kč). Jde o model určený striktně pro okruhové využití, což okruh zákazníků jen zužuje. To ovšem neznamená, že bychom jej měli ignorovat.
Již základní technické parametry naznačují, že Lotus Elise S Cup R nebude žádné ořezávátko. Vedle hmotnosti 924 kilogramů nabídne 1,8litrový motor 2ZR-FE (původem od Toyoty) o výkonu 220 koní a 250 Nm. Data o akceleraci na stovku a nejvyšší rychlosti Britové nezmiňují, ve srovnání se silniční verzí (0-100 km/h dá za 4,6 sekundy, maximálka činí 234 km/h) však prý závodní provedení zvládne pětikilometrový okruh o čtyři sekundy rychleji.
Nejsou to ovšem jediné změny, které okruhovou verzi definují. I když převodovkou i nadále zůstává šestistupňový manuál a výkon míří striktně na zadní kola, pyšní se verze Cup R přeprogramovanou řídicí jednotkou a aerodynamikou vyladěném ve větrném tunelu. To se týká hlavně čelního nárazníku, bočních prahů, zadního difuzoru a především mohutného zadního křídla.
Tyto prvky jsou součástí standardní výbavy, samozřejmostí je ovšem i obsáhlý list příplatků. Zvolit přitom můžete třeba vestavěnou ochrannou klec, šestibodové závodní pásy, výkonnější brzdy, stavitelné tlumiče nebo kovaná litá kola. Dopřát si můžete i klimatizaci, v případě zaškrtnutí všech položek je ale třeba počítat s hmotností navýšenou na 1 000 kg. Kromě toho pak naroste i cena.

Okruhový Lotus Elise S Cup R dostal oproti silniční verzi vyladěnou aerodynamiku, díky které je na pětikilometrovém okruhu o čtyři sekundy rychlejší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Vstupenka do klubu prestižních SUV BMW ani jako ojetina nezklame, oproti novému autu stojí pakatel
před 11 hodinamiPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
včeraNěmci jsou vážně kouzelníci, i neskonale elegantní Porsche 911 dokázali pár tahy zprasit k nepoznání
včeraVW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá
včeraBentley si loni odpravilo prodeje i zisky hybridy, a tak letos obojí zkusí zachránit čím? No jistě, dalšími hybridy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva