Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Elise S Cup R: okruhová verze oproti silniční zrychlila o 4 sekundy na kolo
8.11.2013 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Nová verze Lotusu Elise na veřejné silnice nemůže. Závodní tratě si ovšem hodlá podmanit 220 koňmi, hmotností 924 kg a vyladěnou aerodynamikou.
Britská automobilka nepatří v rámci prodejů mezi značky, které by zrovna trhaly rekordy, v našich pravidelných reportech ji vždy patří spíše až ty poslední příčky. A dá se předpokládat, že na tom nic nezmění ani nová verze Lotusu Elise, jež je momentálně k mání za cenu startující na sumě 39 125 GBP (cca 1 266 500 Kč). Jde o model určený striktně pro okruhové využití, což okruh zákazníků jen zužuje. To ovšem neznamená, že bychom jej měli ignorovat.
Již základní technické parametry naznačují, že Lotus Elise S Cup R nebude žádné ořezávátko. Vedle hmotnosti 924 kilogramů nabídne 1,8litrový motor 2ZR-FE (původem od Toyoty) o výkonu 220 koní a 250 Nm. Data o akceleraci na stovku a nejvyšší rychlosti Britové nezmiňují, ve srovnání se silniční verzí (0-100 km/h dá za 4,6 sekundy, maximálka činí 234 km/h) však prý závodní provedení zvládne pětikilometrový okruh o čtyři sekundy rychleji.
Nejsou to ovšem jediné změny, které okruhovou verzi definují. I když převodovkou i nadále zůstává šestistupňový manuál a výkon míří striktně na zadní kola, pyšní se verze Cup R přeprogramovanou řídicí jednotkou a aerodynamikou vyladěném ve větrném tunelu. To se týká hlavně čelního nárazníku, bočních prahů, zadního difuzoru a především mohutného zadního křídla.
Tyto prvky jsou součástí standardní výbavy, samozřejmostí je ovšem i obsáhlý list příplatků. Zvolit přitom můžete třeba vestavěnou ochrannou klec, šestibodové závodní pásy, výkonnější brzdy, stavitelné tlumiče nebo kovaná litá kola. Dopřát si můžete i klimatizaci, v případě zaškrtnutí všech položek je ale třeba počítat s hmotností navýšenou na 1 000 kg. Kromě toho pak naroste i cena.
Okruhový Lotus Elise S Cup R dostal oproti silniční verzi vyladěnou aerodynamiku, díky které je na pětikilometrovém okruhu o čtyři sekundy rychlejší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 57 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva