Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Elise S Cup R: okruhová verze oproti silniční zrychlila o 4 sekundy na kolo
8.11.2013 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Nová verze Lotusu Elise na veřejné silnice nemůže. Závodní tratě si ovšem hodlá podmanit 220 koňmi, hmotností 924 kg a vyladěnou aerodynamikou.
Britská automobilka nepatří v rámci prodejů mezi značky, které by zrovna trhaly rekordy, v našich pravidelných reportech ji vždy patří spíše až ty poslední příčky. A dá se předpokládat, že na tom nic nezmění ani nová verze Lotusu Elise, jež je momentálně k mání za cenu startující na sumě 39 125 GBP (cca 1 266 500 Kč). Jde o model určený striktně pro okruhové využití, což okruh zákazníků jen zužuje. To ovšem neznamená, že bychom jej měli ignorovat.
Již základní technické parametry naznačují, že Lotus Elise S Cup R nebude žádné ořezávátko. Vedle hmotnosti 924 kilogramů nabídne 1,8litrový motor 2ZR-FE (původem od Toyoty) o výkonu 220 koní a 250 Nm. Data o akceleraci na stovku a nejvyšší rychlosti Britové nezmiňují, ve srovnání se silniční verzí (0-100 km/h dá za 4,6 sekundy, maximálka činí 234 km/h) však prý závodní provedení zvládne pětikilometrový okruh o čtyři sekundy rychleji.
Nejsou to ovšem jediné změny, které okruhovou verzi definují. I když převodovkou i nadále zůstává šestistupňový manuál a výkon míří striktně na zadní kola, pyšní se verze Cup R přeprogramovanou řídicí jednotkou a aerodynamikou vyladěném ve větrném tunelu. To se týká hlavně čelního nárazníku, bočních prahů, zadního difuzoru a především mohutného zadního křídla.
Tyto prvky jsou součástí standardní výbavy, samozřejmostí je ovšem i obsáhlý list příplatků. Zvolit přitom můžete třeba vestavěnou ochrannou klec, šestibodové závodní pásy, výkonnější brzdy, stavitelné tlumiče nebo kovaná litá kola. Dopřát si můžete i klimatizaci, v případě zaškrtnutí všech položek je ale třeba počítat s hmotností navýšenou na 1 000 kg. Kromě toho pak naroste i cena.

Okruhový Lotus Elise S Cup R dostal oproti silniční verzi vyladěnou aerodynamiku, díky které je na pětikilometrovém okruhu o čtyři sekundy rychlejší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 7 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 9 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 10 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
dnesPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 19:54 - PepaSFI
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB