Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Elise S Cup R 2014: čistě okruhová lahůdka pro začínající závodníky
5.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Tenhle Elise nadělí běžné verzi na 3,5kilometrovém okruhu čtyři sekundy a slouží těm, co by se rádi naučili závodit. Základní vstupenka vyjde na 1,3 milionu.
Lotus naživo shodí plachtu ze svého traťového ďábla už za pár dní na autoshow v Birminghamu, který se koná od 9. do 12. ledna. Kromě tohoto vozu pro nadšence okruhového dovádění bude po jeho boku vystavovat výkonnější model Exige v provedení V6 Cup, ještě ultimativnější Exige V6 Cup R a nakonec i model Evora GT4. Posledním přídavkem do stáje oddělení Lotus Motorsport bude ale právě Elise S Cup R postavený na základech silničního Elisu S.
Novinka, která se jinde než na okruzích neprojede, bude podle dřívějších zpráv skutečně poháněna uprostřed uloženým přeplňovaným čtyřválcem Toyota 2ZR-FE s objemem 1,8 litru a výkonem 220 koní, který zvládne její zadní kola roztáčet točivým momentem až 250 Nm. I modul řídicí jednotky bude údajně namapován velmi specificky jen pro závodní účely. Zajímavější je zpráva o použití manuální šestistupňové převodovky a také údaj o hmotnosti. Vykuchané základní provedení totiž na váze neukáže více než 924 kilogramů.
Že to s tímhle kouskem na okruhové dovádění myslí u Lotusu opravdu vážně, svědčí i fakt, že ho osadili pečlivě aerodynamickými prvky vypiplanými na počítači a ve větrném tunelu. Ve srovnání se standardním Elisem je bodykit závoďáku příznačný přepracovaným předním nárazníkem se specifickým lízátkem, výraznými nástavci prahů, celou řadou křidélek, difuzorem a macatým spoilerem na zádi. Proudění vzduchu obtékajícího kolem vozu lze údajně stejně jako sportovnější tlumiče a pružiny nastavovat.
Uvnitř kabiny je bezpečnostní klec vyhovující požadavkům FIA, závodní sedadlo kompatibilní pro ochrannou pomůcku HANS a možnost rychlého uvolnění volantu. Mezi volitelnými prvky se objevují ultralehká kola, FIA kompatibilní palivová nádrž, klimatizace a závodní sedadlo spolujezdce se čtyřbodovým bezpečnostní pásem.
Už v základní konfiguraci je však jasné, že je aerodynamikou karoserie zajištěn daleko větší přítlak, což spolu se stavitelnou geometrií všech kol přispěje k jednoznačně rychlejším časům. Daleko propracovanější bude celá chladicí soustava vozu s větším chladičem. Šestnácti nebo sedmnáctipalcová kola dostanou extrémně lepivé pneumatiky Yokohama Advan Neova AD07 LTS a do svých středů pak výkonnější brzdy. Elise S Cup R je podle automobilky na jejich testovacím okruhu s pomocí všech zásahů o čtyři sekundy rychlejší. Velice zajímavé je, že takového náskoku dosáhne na trati dlouhé pouhé 2,2 míle (3,54 kilometru).
Lotus Elise S Cup R poslouží začínajícím závodníkům a nadšencům do motorsportu, je prý jedno, zda chtějí rovnou přímo závodit, nebo se jen bavit a vylepšovat svoje řidičské schopnosti. Vůz prý nabídne jednoduchou obsluhu, nedostižnou přilnavost, a tedy velmi snadnou ovladatelnost. Trumfem v rukávu mají být údajně minimální provozní náklady. Zdá se, že to bude něco podobného jako třeba BMW M235i Racing.
Tenhle Lotus je prý způsobilý pro letošní šampionát Lotus Cup series, který sestává z Lotus Cup UK, Lotus Cup Europe, Lotus Cup Italia, Lotus Cup USA, Lotus Cup Japan, Lotus Cup Thailand, Lotus Cup China a dámského Lotus Ladies Cup. Závodní Lotus Elise S Cup R bez silniční povolenky vyjde zájemce minimálně na 39 125 liber, tedy zhruba na 1,3 milionu Kč.
Další salva oficiálních fotografií ukazuje vůz i z jiných pohledů. Závodní kladivo schopné nadělit svému sourozenci na 3,5 kilometrech čtyři sekundy? To nás vážně láká
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva