Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Elise S Cup R 2014: čistě okruhová lahůdka pro začínající závodníky
5.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Tenhle Elise nadělí běžné verzi na 3,5kilometrovém okruhu čtyři sekundy a slouží těm, co by se rádi naučili závodit. Základní vstupenka vyjde na 1,3 milionu.
Lotus naživo shodí plachtu ze svého traťového ďábla už za pár dní na autoshow v Birminghamu, který se koná od 9. do 12. ledna. Kromě tohoto vozu pro nadšence okruhového dovádění bude po jeho boku vystavovat výkonnější model Exige v provedení V6 Cup, ještě ultimativnější Exige V6 Cup R a nakonec i model Evora GT4. Posledním přídavkem do stáje oddělení Lotus Motorsport bude ale právě Elise S Cup R postavený na základech silničního Elisu S.
Novinka, která se jinde než na okruzích neprojede, bude podle dřívějších zpráv skutečně poháněna uprostřed uloženým přeplňovaným čtyřválcem Toyota 2ZR-FE s objemem 1,8 litru a výkonem 220 koní, který zvládne její zadní kola roztáčet točivým momentem až 250 Nm. I modul řídicí jednotky bude údajně namapován velmi specificky jen pro závodní účely. Zajímavější je zpráva o použití manuální šestistupňové převodovky a také údaj o hmotnosti. Vykuchané základní provedení totiž na váze neukáže více než 924 kilogramů.
Že to s tímhle kouskem na okruhové dovádění myslí u Lotusu opravdu vážně, svědčí i fakt, že ho osadili pečlivě aerodynamickými prvky vypiplanými na počítači a ve větrném tunelu. Ve srovnání se standardním Elisem je bodykit závoďáku příznačný přepracovaným předním nárazníkem se specifickým lízátkem, výraznými nástavci prahů, celou řadou křidélek, difuzorem a macatým spoilerem na zádi. Proudění vzduchu obtékajícího kolem vozu lze údajně stejně jako sportovnější tlumiče a pružiny nastavovat.
Uvnitř kabiny je bezpečnostní klec vyhovující požadavkům FIA, závodní sedadlo kompatibilní pro ochrannou pomůcku HANS a možnost rychlého uvolnění volantu. Mezi volitelnými prvky se objevují ultralehká kola, FIA kompatibilní palivová nádrž, klimatizace a závodní sedadlo spolujezdce se čtyřbodovým bezpečnostní pásem.
Už v základní konfiguraci je však jasné, že je aerodynamikou karoserie zajištěn daleko větší přítlak, což spolu se stavitelnou geometrií všech kol přispěje k jednoznačně rychlejším časům. Daleko propracovanější bude celá chladicí soustava vozu s větším chladičem. Šestnácti nebo sedmnáctipalcová kola dostanou extrémně lepivé pneumatiky Yokohama Advan Neova AD07 LTS a do svých středů pak výkonnější brzdy. Elise S Cup R je podle automobilky na jejich testovacím okruhu s pomocí všech zásahů o čtyři sekundy rychlejší. Velice zajímavé je, že takového náskoku dosáhne na trati dlouhé pouhé 2,2 míle (3,54 kilometru).
Lotus Elise S Cup R poslouží začínajícím závodníkům a nadšencům do motorsportu, je prý jedno, zda chtějí rovnou přímo závodit, nebo se jen bavit a vylepšovat svoje řidičské schopnosti. Vůz prý nabídne jednoduchou obsluhu, nedostižnou přilnavost, a tedy velmi snadnou ovladatelnost. Trumfem v rukávu mají být údajně minimální provozní náklady. Zdá se, že to bude něco podobného jako třeba BMW M235i Racing.
Tenhle Lotus je prý způsobilý pro letošní šampionát Lotus Cup series, který sestává z Lotus Cup UK, Lotus Cup Europe, Lotus Cup Italia, Lotus Cup USA, Lotus Cup Japan, Lotus Cup Thailand, Lotus Cup China a dámského Lotus Ladies Cup. Závodní Lotus Elise S Cup R bez silniční povolenky vyjde zájemce minimálně na 39 125 liber, tedy zhruba na 1,3 milionu Kč.








Další salva oficiálních fotografií ukazuje vůz i z jiných pohledů. Závodní kladivo schopné nadělit svému sourozenci na 3,5 kilometrech čtyři sekundy? To nás vážně láká
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 2 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 5 minutamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 2 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 3 hodinamiNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 4 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch