Lotus Elise S Cup: okruhová pecka může na silnice, s přítlakem až 125 kg na zádi

Elise S Cup R je zajímavá hračka, na běžné silnice ale nemůže. Nová verze bez eRka v názvu už může, vypadá přitom stejně peprně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lotus Elise S Cup: okruhová pecka může na silnice, s přítlakem až 125 kg na zádi

7.9.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Lotus Elise S Cup: okruhová pecka může na silnice, s přítlakem až 125 kg na zádi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Elise S Cup R je zajímavá hračka, na běžné silnice ale nemůže. Nová verze bez eRka v názvu už může, vypadá přitom stejně peprně.

V době, kdy se i dříve úzce zaměřené automobilky snaží dělat svá auta pro všechny, musíme být rádi za každou firmu, která se drží svého kopyta, dokáže dělat vozy nějaké, ne všelijaké a potenciálnímu zákazníkovi dokáže říci, že pro něj prostě žádné auto nevyrábí. Takovou firmou je stále britský Lotus a i když se můžeme stokrát shodnout, že o jeho modelech je snazší básnit než je vlastnit, budeme o nich básnit dále. Automobilka totiž čerstvě představila novou verzi modelu Elise a stojí za pozornost ještě více než většina jejích ostatních produktů.

Nese označení Elise S Cup a její představení nepřichází jako překvapení. Nedávno jsme mohli spatřit tenhle model při testech na Nürburgringu, tehdy jsme ale nevěděli úplně přesně, o co se jedná. Teď už to víme - jde o silniční provedení ostrého Elise S Cup R, a to je něco, co musí každému příznivci sportovních aut rozzářit úsměv na tváři.

Okruhová auta jsou nepochybně fajn, ale užijte si je v zemi, kde skoro žádné pořádné okruhy nejsou a i to málo je dostupné jen ve velmi omezené míře. V České republice (a zdaleka nejen tady, však na Slovensku jsou na tom ještě hůře a někde nemají vůbec žádnou závodní trať) si prostě auto musíte užít na silnici a to by nemuselo dopadnout dobře, pokud by nemělo silniční homologaci. Elise S Cup ji má, ostruhy verze R si ale cestou k „papírům” příliš neotupil.

Vůz prakticky kompletně přebírá specifický aerodynamický kabátek okruhové varianty včetně předního lízátka, spousty křidélek, funkčního difuzoru a nakonec i velkého zadního křídla. To neslouží pro žehlení košil na dlouhých vyjížďkách starých mládenců, ale pro generování podstatného přítlaku pro zadní osu - už při 100 km/h přidává křídlo zadním kolům zátěž odpovídající 66 kg, při maximální rychlosti je to plných 125 kg. To už na jízdním projevu auta bude hodně znát.

Váží totiž nadále pouze 932 kg, což je pochopitelně příznivá hodnota nejen pro vliv zmíněného přítlaku na chování auta, ale i jeho celkový jízdní projev a nakonec též dynamiku v přímce. I s „pouze” 161 kW (220 koňmi) kompresorové jedna-osmičky totiž vůz dokáže vypálit na stovku za působivých 4,2 sekundy. Maximálka rovná 225 km/h je dána hlavně zpřevodováním a aerodynamikou optimalizovanou pro trochu jiné disciplíny.

Zbytek specifik, pomineme-li jinak naladěný podvozek a výkonnější brzdy, je spíše „netechnického” charakteru. Kola mohou být 16- nebo 17palcová s černým lakem, autu nechybí bezpečnostní „klec” nebo sportovní sedadla s potahem látka-semiš.

Pokud vás tohle auto zaujalo, můžeme vše podpořit zatím jen jedním uvolněným snímkem a přesto dodat, že už si jej můžete objednat. Lotus vám jej rád nadělí za v přepočtu asi 1,3 milionu Kč. A to není přemrštěná cenovka za podobného „mazlíka”...


Lotus Elise S Cup: okruhová pecka může na silnice, s přítlakem až 125 kg na zádi - 1 - Lotus Elise S Cup prvni 01
Lotus Elise S Cup se zatím ukázal na jediné fotce

Lotus Elise S Cup: okruhová pecka může na silnice, s přítlakem až 125 kg na zádi - 2 - Lotus Elise S Cup R 2014 01Lotus Elise S Cup: okruhová pecka může na silnice, s přítlakem až 125 kg na zádi - 3 - Lotus Elise S Cup R 2014 02Lotus Elise S Cup: okruhová pecka může na silnice, s přítlakem až 125 kg na zádi - 4 - Lotus Elise S Cup R 2014 03Lotus Elise S Cup: okruhová pecka může na silnice, s přítlakem až 125 kg na zádi - 5 - Lotus Elise S Cup R 2014 04Lotus Elise S Cup: okruhová pecka může na silnice, s přítlakem až 125 kg na zádi - 6 - Lotus Elise S Cup R 2014 05Lotus Elise S Cup: okruhová pecka může na silnice, s přítlakem až 125 kg na zádi - 7 - Lotus Elise S Cup R 2014 06Lotus Elise S Cup: okruhová pecka může na silnice, s přítlakem až 125 kg na zádi - 8 - Lotus Elise S Cup R 2014 07Lotus Elise S Cup: okruhová pecka může na silnice, s přítlakem až 125 kg na zádi - 9 - Lotus Elise S Cup R 2014 08
Více vám možná napoví loňské snímky (či rendery) okruhové varianty R

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.