Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Exige Extrema: 647 koní, 970 kg a nové karbonové sedačky Composite Worx
23.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský dvoumístný vůz dostal již před třemi lety do vínku kombinaci velkého výkonu a nízké hmotnosti. Nyní k tomu přidává i odlehčení interiéru.
Tento týden se na facebookovém profilu italské společnosti Composite Worx objevil opravdu pozoruhodný kousek, který okamžitě vyburcoval pozornost spousty automobilových médií. Nás nevyjímaje. Při dolování informací jsme ovšem postupovali mnohem svědomitěji než někteří zahraniční kolegové, kteří vůz prezentují jako úplnou novinku. Není tomu tak - za Lotusem Exige Extrema ve stojí další italská společnost UK Garage, která vůz osazený motorem LS9 z Chevroletu Corvette ZR1 prezentovala již před třemi roky. My jsme se mu ale tehdy nevěnovali a něco nového na něm přesto je.
Čím se tedy u Composite Worx chlubí? Ve své podstatě je jejich jedinou činností instalace speciálních karbonových sedadel, jejichž výroba představuje pro firmu denní chléb. Veškerou ostatní práci ale již odvedli u UK Garage. Což neznamená jen přehození pohonných jednotek, které má na svědomí navýšení výkonu na 647 koní, ale také kompletaci karbonového bodykitu.
Díky rozsáhlému použití tohoto materiálu hmotnost poklesla na 970 kg, Lotus Extrema tak snadno zdolá zrychlení 0-96 km/h za 2,9 sekundy. To je čas konkurující supersportu Hennessey Venom GT, které z britského Lotusu (taktéž modelu Exige) rovněž vychází. S nejvyšší rychlostí 320 km/h se ovšem italská verze té americké nemůže rovnat, jde ve své „extrémnosti” přece jen dále.
UK Garage ovšem nenabízí pouze tuto konverzi. Zájemcům o skutečně okruhové ježdění je k dispozici verze osazená mnohem lehčím osmiválcem o 2,8litrovém nebo 3,4litrovém objemu (a výkonu 365 nebo 456 koní), která ručičky vah snižuje na pouhých 750 kg. Na tu ovšem firma Composite Worx zatím nesáhla.
Lotus Exige Extrema se tento týden objevil na stránkách italské firmy Composite Worx, ta však dodala pouze karbonové sedačky. Instalaci motoru LS9 o výkonu 647 koní však má na svědomí společnost UK Garage z italského Milána
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 09:48 - řidičBOB
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB