Lotus Exige Extrema: 647 koní, 970 kg a nové karbonové sedačky Composite Worx

Britský dvoumístný vůz dostal již před třemi lety do vínku kombinaci velkého výkonu a nízké hmotnosti. Nyní k tomu přidává i odlehčení interiéru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lotus Exige Extrema: 647 koní, 970 kg a nové karbonové sedačky Composite Worx

23.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lotus Exige Extrema: 647 koní, 970 kg a nové karbonové sedačky Composite Worx

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britský dvoumístný vůz dostal již před třemi lety do vínku kombinaci velkého výkonu a nízké hmotnosti. Nyní k tomu přidává i odlehčení interiéru.

Tento týden se na facebookovém profilu italské společnosti Composite Worx objevil opravdu pozoruhodný kousek, který okamžitě vyburcoval pozornost spousty automobilových médií. Nás nevyjímaje. Při dolování informací jsme ovšem postupovali mnohem svědomitěji než někteří zahraniční kolegové, kteří vůz prezentují jako úplnou novinku. Není tomu tak - za Lotusem Exige Extrema ve stojí další italská společnost UK Garage, která vůz osazený motorem LS9 z Chevroletu Corvette ZR1 prezentovala již před třemi roky. My jsme se mu ale tehdy nevěnovali a něco nového na něm přesto je.

Čím se tedy u Composite Worx chlubí? Ve své podstatě je jejich jedinou činností instalace speciálních karbonových sedadel, jejichž výroba představuje pro firmu denní chléb. Veškerou ostatní práci ale již odvedli u UK Garage. Což neznamená jen přehození pohonných jednotek, které má na svědomí navýšení výkonu na 647 koní, ale také kompletaci karbonového bodykitu.

Díky rozsáhlému použití tohoto materiálu hmotnost poklesla na 970 kg, Lotus Extrema tak snadno zdolá zrychlení 0-96 km/h za 2,9 sekundy. To je čas konkurující supersportu Hennessey Venom GT, které z britského Lotusu (taktéž modelu Exige) rovněž vychází. S nejvyšší rychlostí 320 km/h se ovšem italská verze té americké nemůže rovnat, jde ve své „extrémnosti” přece jen dále.

UK Garage ovšem nenabízí pouze tuto konverzi. Zájemcům o skutečně okruhové ježdění je k dispozici verze osazená mnohem lehčím osmiválcem o 2,8litrovém nebo 3,4litrovém objemu (a výkonu 365 nebo 456 koní), která ručičky vah snižuje na pouhých 750 kg. Na tu ovšem firma Composite Worx zatím nesáhla.


Lotus Exige Extrema: 647 koní, 970 kg a nové karbonové sedačky Composite Worx - 1 - Lotus Exige Extrema Composite Worx 01Lotus Exige Extrema: 647 koní, 970 kg a nové karbonové sedačky Composite Worx - 2 - Lotus Exige Extrema Composite Worx 02Lotus Exige Extrema: 647 koní, 970 kg a nové karbonové sedačky Composite Worx - 3 - Lotus Exige Extrema Composite Worx 03Lotus Exige Extrema: 647 koní, 970 kg a nové karbonové sedačky Composite Worx - 4 - Lotus Exige Extrema Composite Worx 04Lotus Exige Extrema: 647 koní, 970 kg a nové karbonové sedačky Composite Worx - 5 - Lotus Exige Extrema Composite Worx 05Lotus Exige Extrema: 647 koní, 970 kg a nové karbonové sedačky Composite Worx - 6 - Lotus Exige Extrema Composite Worx 06
Lotus Exige Extrema se tento týden objevil na stránkách italské firmy Composite Worx, ta však dodala pouze karbonové sedačky. Instalaci motoru LS9 o výkonu 647 koní však má na svědomí společnost UK Garage z italského Milána

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše